Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Όταν οι Beatles ήρθαν να αγοράσουν ένα ελληνικό νησί σε σχήμα κιθάρας

Ήταν Ιούλιος του 1967 όταν οι «Υπέροχοι Τέσσερις» επισκέφθηκαν την Ελλάδα και θέλησαν να μείνουν εδώ επειδή «ερωτεύτηκαν» ένα νησί με το όνομα Αγία Τριάδα ανοιχτά της Ερέτριας.

Οι Beatles επισκέφθηκαν την Αράχωβα και τους Δελφούς καταμεσής της κάψας του Ιουλίου του 1967 και ενθουσιάστηκαν από την ζωή στην περιφέρεια της Ελλάδας, από τη φύση και τους ανθρώπους, φωτογραφήθηκαν μαζί τους, κρέμασαν ταγάρια χιαστί στους ώμους, φόρεσαν σανδάλια και τουριστικά γιλέκα και χαλάρωσαν γύρω από τραπέζια σε ταβέρνες δικιμάζοντας τη γεύση του θρυλικού ελληνικού καλοκαιριού, όταν αυτό βουτούσε στην πισίνα του τουρισμού, όταν αυτό χτιζόταν από τα θεμέλια.

Ήταν, λοιπόν, Ιούλιος του 1967 όταν ο Τζον Λένον προέτρεψε τους υπόλοιπους Beatles να αγοράσουν ένα νησί σε σχήμα κιθάρας, ανοιχτά της Ερέτριας. Η αρχική λαχτάρα τους για αυτό το νησί ήταν το σχήμα του, το οποίο έμοιαζε με κιθάρα.

Εκεί θα ζούσαν με τις οικογένειές τους αλλά και θα δούλευαν. Αυτό ήταν το πλάνο. Το κύριο νησί λέγεται Αγία Τριάδα, ενώ υπάρχουν τέσσερα μικρότερα νησιά που το περιβάλλουν, όπου κάθε μέλος θα έχτιζε τις δικές του βίλες. Και επειδή ήταν οι Beatles, θα υπήρχε και ένα στούντιο ηχογράφησης και ένα κλαμπ ψυχαγωγίας.

Δεν ήταν μόνο οι Fab Four στο σχέδιο, αλλά συμπεριλαμβανόταν επίσης, ο μάνατζέρ τους, Μπράιαν Επστάιν και η ομάδα τους.

Photo: YouTube/ Elena

«Θα ζήσουμε εκεί για πάντα»

Ο Lennon είπε: «Θα ζήσουμε όλοι εκεί, ίσως για πάντα, και θα επιστρέφουμε σπίτι μόνο για επισκέψεις. Ή μπορεί να είναι μόνο έξι μήνες το χρόνο. Θα είναι φανταστικά, ολομόναχοι σ’ αυτό το νησί. Θα υπάρχουν κάποια μικρά σπιτάκια που θα φτιάξουμε και θα χτίσουμε μαζί και θα ζούμε κοινοτικά».

Οι Beatles, χωρίς τον Ρίνγκο Σταρ, ταξίδεψαν μέχρι την Ελλάδα και μετά έφτασαν στα νησιά νότια της Αθήνας. Έκαναν ένα εντυπωσιακό island-hopping, πήγαιναν για κολύμπι και ηλιοθεραπεία ενώ απολάμβαναν τα ψυχεδελικές ουσίες της δεκαετίας των 60s.

Ο Τζορτζ Χάρισον θυμάται: «Κάποιος είχε πει ότι πρέπει να επενδύσουμε κάποια χρήματα στην Ελλάδα, οπότε σκεφτήκαμε: «Λοιπόν, ας αγοράσουμε ένα νησί. Θα πάμε εκεί και θα αράξουμε για πάντα”».

Photo: beatlesarchive.net

Σε μόνιμη παραίσθηση

«Ήταν ένα σπουδαίο ταξίδι. Ο Τζον κι εγώ ήμασταν όλη την ώρα με LSD, καθόμασταν στο μπροστινό μέρος του πλοίου και παίζαμε γιουκαλίλι. Η χώρα ήταν στα αριστερά, ένα μεγάλο νησί στα δεξιά. Ο ήλιος έλαμπε και τραγουδούσαμε το ‘Hare Krishna’ για ώρες ολόκληρες. Τελικά προσγειωθήκαμε σε μια μικρή παραλία με ένα χωριό, αλλά μόλις κατεβήκαμε από το πλοίο άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς. Ξαφνική καταιγίδα με πολλές αστραπές. Το μόνο κτήριο στο νησί ήταν ένα μικρό εξοχικό ψαράδων – οπότε όλοι μπήκαμε μέσα: «Μας συγχωρείτε, άρχοντα. Δεν σας πειράζει να έρθουμε να καταφύγουμε στο εξοχικό σας, έτσι δεν είναι;»» συνεχίζει την αφήγησή του ο Τζορτζ Χάρισον.

«Το νησί ήταν καλυμμένο με μεγάλα βότσαλα, αλλά ο Άλεξ (Αλέξης -Magic Alex – Μάρδας) είπε: “Δεν πειράζει. Θα βάλουμε τον στρατό να έρθει και να τους σηκώσει όλους και να τους μεταφέρει μακριά”. Όμως επιστρέψαμε στη βάρκα και σαλπάραμε μακριά, και δεν σκεφτήκαμε ποτέ ξανά το νησί».

Όλοι τους απόλαυσαν το ταξίδι και αποφάσισαν ότι μια φορά ήταν αρκετή. Ο ενθουσιασμός διήρκησε όσο και η διαδρομή, χάθηκε με τη λήξη της περιπέτειας.

Photo: YouTube/ Elena

Μια στιγμή αναλαμπής

Σύμφωνα με τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ, στην αυτοβιογραφία του: «Πήγαμε στο σκάφος και καθίσαμε χαμένοι στις ψυχεδελικές μας σκέψεις. Ήταν πολύ διασκεδαστικό αλλά υπήρχαν και πολλές νευρικές στιγμές. Για μένα ο ρυθμός ήταν λίγο κουραστικός. Ωραίο να είμαστε όλοι μαζί αλλά και δύσκολο. Δεν το χρειαζόμασταν τελικά. Αφού καταφέραμε και βρήκαμε από εκείνη την καταιγίδα δεν νομίζω ότι χρειαζόταν να επιστρέψουμε. Πιθανώς ο καλύτερος τρόπος για να μην αγοράσεις ένα ελληνικό νησί είναι να πας εκεί για λίγο και να ζήσεις».

Και πρόσθεσε: «Ευτυχώς που δεν το κάναμε, γιατί όποιος δοκίμασε αυτές τις ιδέες κατάλαβε ότι τελικά πάντα θα υπήρχαν διαφωνίες, πάντα θα υπήρχε μια μόνιμη γκρίνια για το ποιος πρέπει να πλύνει τα πιάτα και ποιανού σειρά είναι να καθαρίσει τις τουαλέτες. Δεν νομίζω ότι κάποιος από εμάς το σκεφτόταν αυτό».

Photo: Facebook

Photo: YouTube

Στο παρατσάκ

Ο υπάλληλος της εταιρίας τους, της NEMS, ο Άλιστερ Τέιλορ, κανόνισε την αγορά και πήρε ακόμη και άδεια από την ελληνική κυβέρνηση. Αλλά σε εκείνο το σημείο, οι Beatles δεν ενδιαφέρονταν πλέον.

Έβγαλαν, ωστόσο, κάποιο κέρδος από τη συναλλαγματική ισοτιμία όταν το πούλησαν πίσω στην κυβέρνηση.

Και ο Χάρισον πρόσθεσε αργότερα ότι «ήταν περίπου η μόνη φορά που οι Beatles έβγαλαν χρήματα από ένα επιχειρηματικό εγχείρημα. Για να κάνουμε την αγορά, είχαμε αλλάξει τα χρήματα σε δολάρια ή σε κάποιο άλλο νόμισμα. Στη συνέχεια, όταν άλλαξαν τα χρήματα πίσω, η ισοτιμία είχε αλλάξει και έτσι βγάλαμε περίπου είκοσι σελίνια ή κάτι τέτοιο».

Ο Ρίνγκο παραδέχτηκε επίσης ότι «ήμασταν πολύ καλοί στο να πηγαίνουμε διακοπές με μεγάλες ιδέες, αλλά ποτέ δεν τις πραγματοποιήσαμε. Θα αγοράζαμε επίσης ένα χωριό στην Αγγλία – ένα χωριό με σειρές σπιτιών στις τέσσερις πλευρές και μεγάλη έκταση πρασίνου στη μέση. Θα είχαμε από μια πλευρά ο καθένας».

Δείτε το βίντεο με τις φωτό από τις διακοπές τους στην Κέρκυρα

Sports in

Η Ευρωλίγκα απαξιώνει το προϊόν της

Δεν νοείται ιδιαίτερα σήμερα, να υπάρχουν παραβάσεις σε θέματα που έχουν να κάνουν με το χρόνο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007