Σημαντικός θεωρείται ο αριθμός των χρηστών του νεότερου iPhone που ζητούν από την υποστήριξη της Apple να εξηγήσει για ποιο λόγο σημειώνεται δραματική πτώση χωρίς προφανή λόγο στην αυτονομία του iPhone 4S όταν αυτό βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής. Το iPhone 4S άρχισε να κυκλοφορεί στις 4 Οκτωβρίου και έχει ήδη διατεθεί σε διάφορες χώρες.

Επισήμως, η Apple δίνει 200 ώρες αυτονομίας σε κατάσταση stand by. Ο χρόνος αυτός είναι μειωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο χρόνο στα προγενέστερα μοντέλα (250 ώρες για το iPhone του 2007 και 300 ώρες για το iPhone 3GS και το iPhone 4), εντούτοις οι αναφορές των χρηστών μιλούν για αυτονομία ολίγων ωρών χωρίς χρήση.

Η συζήτηση στην επίσημη ιστοσελίδα υποστήριξης της Apple έχει «ανάψει» με 2.315 αναρτήσεις για το ίδιο θέμα και μεγάλη επισκεψιμότητα. Χρήστες αναφέρουν ότι η μπαταρία χάνει το 1% της ενέργειάς της ανά ώρα χωρίς καν να χρησιμοποιείται η συσκευή, -20% από το βράδυ ως το πρωί, απώλεια 10% κατά τη χρήση του iMessage επί 15 λεπτά και -50% σε τρεις ώρες χωρίς καμία χρήση.

Όλες οι αναφορές κάνουν λόγο για δραστική μείωση, με τους χρήστες να προσπαθούν να βρουν τους λόγους στους οποίους οφείλεται, ενεργοποιώντας και απενεργοποιώντας το λογισμικό Siri για τις φωνητικές εντολές, τις υπηρεσίες εντοπισμού θέσης και άλλες λειτουργίες. Κάποιοι αναφέρουν βελτίωση, όταν απενεργοποιούν υπηρεσίες που απαιτούν σύνδεση δικτύου ή/και χρησιμοποιούν το GPS (όπως οι νέες υπενθυμίσεις με βάση τη θέση).

Πάντως, η Apple δεν έχει επισήμως ανακοινώσει εάν πρόκειται για bug είτε στο νέο λειτουργικό iOS 5, ή σε άλλο λογισμικό. Η εφημερίδα The Guardian αναφέρει ότι η υποστήριξη της Apple επικοινωνεί με τους κατόχους που έχουν υποβάλλει αίτημα υποστήριξης και τους ζητά να εγκαταστήσουν λογισμικό προκειμένου να συλλέξει στοιχεία για να εξεταστεί το θέμα.

Οι αναφορές θυμίζουν το πρόβλημα με την κεραία στο iPhone 4, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του, γνωστό ως «antennagate». H Apple είχε τότε αποδώσει το πρόβλημα σε εσφαλμένη ένδειξη της ισχύος του σήματος λόγω ενός «εντελώς λανθασμένου αλγόριθμου» για τον υπολογισμό της. Το λάθος που υπήρχε σε όλα τα iPhone, διορθώθηκε με ενημέρωση λογισμικού.

Ενημέρωση: Όπως θα δείτε και στα σχόλια (Λάμπρο, Δημήτρη, σας ευχαριστούμε για την ενημέρωση), ο Oliver Haslam στο iDownloadblog.com προτείνουν αφενός την απενεργοποίηση των υπηρεσιών θέσης, αφετέρου του ελέγχου της ζώνης ώρας, μετά από δοκιμές σε τέσσερα iPhone 4S, iPhone 4 αλλά και σε iPhone 3GS. Σε όλα αναφέρεται βελτίωση στην κατανάλωση ενέργειας με την απενεργοποίηση του Setting Time Zone.

Ο Haslam γράφει ότι, ο χρήστης πρέπει να μεταβεί στα Settings, στις Location Services, και τέλος στα System Services. Από εκεί, καλείται να ενεργοποιήσει το Status Bar Icon, ώστε να εμφανίζεται το εικονίδιο θέσης στην status bar. Εάν εμφανιστεί, αυτό ίσως αποδειχτεί καλό, γράφει ο Haslam (υποθέτουμε ότι έτσι ο χρήστης αποκτά μια ένδειξη της αδιάκοπης χρήσης της υπηρεσίας εντοπισμού θέσης, όπου θεωρείται ότι υπάρχει το bug). Εάν όχι, και πάλι απενεργοποιήστε τον έλεγχο της ζώνης ώρας (αν και σε αυτήν την περίπτωση ίσως το πρόβλημα με τη μπαταρία δεν επιλυθεί).

Ο Haslam εκτιμά ότι υπάρχει ένα bug στο λογισμικό, που αναγκάζει την εφαρμογή να ελέγχει κατ’εξακολούθηση την θέση του χρήστη για να επιβεβαιώσει την ζώνη ώρας. Δεν αλλάζουμε ζώνη ώρας κάθε μέρα όμως 🙂 Για αυτό, προτείνει την απενεργοποίηση του ελέγχου της ζώνης ώρας, μια «μικρή θυσία», μπροστά στην εξοικονόμηση ενέργειας (ανεβάζοντας την αυτονομία τουλάχιστον στις 12 ώρες με μια φόρτιση), τουλάχιστον έως ότου εάν διαπιστώσει η Apple που πράγματι υπάρχει το πρόβλημα και το επιλύσει.

Πάντως, ο Haslam αναφέρει ότι το bug δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα σε όλες τις εγκαταστάσεις της αναβάθμισης στο iOS 5, εντούτοις επιμένει στην πρότασή του, αφού για πολλούς «δουλεύει».

Μετά την επέμβαση, το δικό του iPhone 4S για παράδειγμα, άντεξε 7 ώρες και 30 λεπτά χρήσης και 1 ημέρα και μια ώρα σε αναμονή, από τις 4 ώρες και 39 λεπτά χρήσης και 9 ώρες και 13 λεπτά αναμονής αντίστοιχα, πριν την απενεργοποίηση της ζώνης ώρας.

Ενημέρωση 2 Νοεμβρίου: Πάντως, η Αpple αναγνωρίζει ότι έχει αναφερθεί το πρόβλημα από «μικρό αριθμό» πελατών της, έχει εντοπίσει «μερικά bugs» που επηρεάζουν την κατανάλωση, τα οποία θα διορθώσει με ενημέρωση λογισμικού που αναμένεται να διατεθεί «τις προσεχείς εβδομάδες». Σχετική δήλωση έγινε στο τεχνολογικό AllThingsD.com της εφημερίδας Wall Street Journal.

In.gr Τεχνολογία

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο