Πρόθυμη να υποδεχτεί τα IX της Google που οδηγούν τον εαυτό τους, η αμερικανική πολιτεία της Νεβάδα άλλαξε τη νομοθεσία της τον Μάρτιο και μόλις εξέδωσε άδειες κυκλοφορίας για δοκιμές στους δύσκολους δρόμους του Λας Βέγκας.

Έπειτα από τις επιτυχείς δοκιμές των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους της Καλιφόρνια αλλά και στο Κάρλσον Σίτι, τη μικρή και ήσυχη πρωτεύουσα της Νεβάδα, η υπηρεσία Μεταφορών της πολιτείας εκτιμά ότι η τεχνολογία είναι ήδη πιο ασφαλής από τους ανθρώπους οδηγούς.

«Του κορνάρουν περισσότερο τα αυτοκίνητα από πίσω επειδή είναι πιο ασφαλές» δήλωσε ο διευθυντής της υπηρεσίας Μπρους Μπρέσλοου.

Το πρώτο όχημα που θα βγει στους δρόμους του Λας Βέγκας είναι ένα τροποποιημένο Toyota Prius με ραντάρ λέιζερ τοποθετημένα στην οροφή και τη μάσκα του αυτοκινήτου, τα οποία αναγνωρίζουν τους πεζούς και τα άλλα οχήματα στο δρόμο.

Σίγουρα, πολλοί οδηγοί θα ονειρεύονταν ένα ρομποτικό αυτοκίνητο πους τους αφήνει στη δουλειά τους και μετά αναζητά μόνο του θέση στάθμευσης.

Σε αυτή τη φάση, όμως, η κατάσταση δεν είναι τόσο απλή. Η άδεια που πήρε η Google προβλέπει ότι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να παραμένουν πάντα επανδρωμένα με δύο άτομα, από τα οποία το ένα κάθεται στη θέση του οδηγού, προκειμένου να πάρει τον έλεγχο του τιμονιού και των φρένων αν χρειαστεί, και ένα ακόμα στη θέση του συνοδηγού που παρακολουθεί σε μια οθόνη την προγραμματισμένη διαδρομή και παρακολουθεί τα φανάρια ή άλλα δύσκολα σημεία.



Το περασμένο καλοκαίρι, ο κυβερνήτης της Νεβάδα Μπράιαν Σάντοβαλ πήρε το αυτοκίνητο για μια βόλτα στους δρόμους του Κάρλσον Σίτι. Το Λας Βέγκας, όμως, όπου γιγάντιες φωτεινές πινακίδες εκλιπαρούν για προσοχή, και οι δρόμοι γεμίζουν από τουρίστες και ηθοποιούς με κουστούμια υπερηρώων, αποτελεί νέα πρόκληση.

Τα αυτόνομα οχήματα «έχουν σχεδιαστεί να αποφεύγουν τη διάσπαση προσοχής» είπε ο διευθυντής της υπηρεσίας Μεταφορών. «Όταν είσαι στο δρόμο και σταματά δίπλα σου ένα τεράστιο φορτηγό με τρεις ημίγυμνες κοπέλες στη διαφήμιση που βρίσκεται στο πλάι, το μόνο που βλέπει το αυτοκίνητο είναι ένα κουτί».

Πράγματι, ο μηχανισμός λογισμικού της Google Σεμπάστιαν Ταν διαβεβαιώνει ότι, στα 225.000 χιλιόμετρα που έχουν διανύσει τα οχήματα της εταιρείας, το μόνο ατύχημα ήταν ένα χτύπημα στον προφυλακτήρα από το αυτοκίνητο που ακολουθούσε και δεν σταμάτησε εγκαίρως στο φανάρι.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι τόσο ενθαρρυντικά ώστε κι άλλες πολιτείες σχεδιάζουν να τροποποιήσουν ανάλογα τη νομοθεσία τους.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο