Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί το 2024 θα είναι η χρονιά του «επιμελημένου χάους»;

Γιατί το 2024 θα είναι η χρονιά του «επιμελημένου χάους»;

Η μόδα εγκαταλείπει το κομψό και τέλειο, για μια εμφάνιση που μοιάζει ακατάστατη και αληθινή

Λιπαρά μαλλιά, παραφουσκωμένες τσάντες και τσαλακωμένα ρούχα. Η διάθεση στις πασαρέλες του Σεπτεμβρίου για άνοιξη/καλοκαίρι 2024 κάθε άλλο παρά λαμπερή ήταν. Ποιος νοιάζεται, θα μπορούσαν να πουν κάποιοι. Αλλά μετά από τον κρυφό πλούτο που μας έχουν… «τρίψει στα μούτρα» για μήνες, αυτή ήταν μια αρκετά μεγάλη αλλαγή στη μόδα και όχι μόνο.

Η μόδα συχνά χαιρετίζεται ως μάντης, χρησιμοποιώντας τα στριφώματα των ρούχων και, πιο πρόσφατα, τη γραμμή των μαλλιών, για να προβλέψει τα πάντα – από την οικονομική ύφεση μέχρι την άνοδο του λαϊκισμού, σημειώνει χαρακτηριστικά ο βρετανικός Guardian.

Αν και δεν θα ήταν συνετό να βασιστεί κανείς σε αυτήν ως μοναδικό δείκτη της γενικής κατεύθυνσης προς την οποία κινείται ο κόσμος, όπως ακριβώς η μουσική και η τέχνη, η μόδα αντανακλά πράγματι την εποχή που ζούμε. Και για το 2024, αυτό το φαινόμενο του καθρέφτη φαίνεται αρκετά παραμορφωμένο.

Για να το θέσει κανείς στις πραγματικές του διαστάσεις, είναι χαοτικό. Αλλά δεν είναι ακριβώς χάος. Αντίθετα, είναι ένα είδος επιμελημένου χάους, καθώς διασημότητες, influencers και μεγάλες μάρκες προσπαθούν να γίνουν πιο οικείοι μέσα από έναν ψεύτικο ρεαλισμό.

Τα παραδείγματα αυτής της μεταβαλλόμενης εποχής είναι άφθονα. Είναι τα μοντέλα που περπατούν στην πασαρέλα με ανοιγμένες, ξεχειλισμένες τσάντες που κρατούν κάτω από τα χέρια τους στο Miu Miu.

«Έχουμε φτάσει στο σημείο καμπής. Το να είσαι ακατάστατος είναι πλέον βασική επιλογή»

Tο GQ βάζει την Κιμ Καρντάσιαν στο εξώφυλλο του τεύχους του για τους άντρες της χρονιάς, να τρώει Cheetos

Αν κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά, θα συνειδητοποιήσουμε ότι αυτά τα «σύνεργα» είναι μόνο ένα ψηλοτάκουνο που προεξέχει και μερικά κομψά επώνυμα παντελόνια.

Ένας αληθινός εργαζόμενος γνωρίζει ότι η πραγματικότητα είναι πορτοκαλόχρωμο τάπερ, δύσοσμες κάλτσες γυμναστικής και ένα μισοθρυμματισμένο κουτί ταμπόν που αναπόφευκτα θα πέσει κάτω.

Μετά, το GQ βάζει την Κιμ Καρντάσιαν στο εξώφυλλο του τεύχους του για τους άντρες της χρονιάς, να τρώει μια σακούλα Cheetos φορώντας ένα ακριβό, πολυτελές κοστούμι. Ενώ υποτίθεται ότι γλείφει την πορτοκαλί σκόνη από τον αντίχειρά της, τα υπόλοιπα δάχτυλά της παραμένουν καθαρά – ένα ακατόρθωτο… κατόρθωμα, όπως θα ξέρει όποιος έχει φάει το γνωστό σνακ.

Η ετεροθαλής αδελφή της Κάιλι Τζένερ, για να μην την ξεπεράσει, προωθεί την πρώτη της σειρά ρούχων, «KHY», ενώ ποζάρει με ένα μισοφαγωμένο μπιφτέκι και ένα κουτάκι κόκα κόλα. Το μπιφτέκι είναι προσεκτικά κομμένο σε φέτες και όχι μασημένο και δεν υπάρχει ίχνος σάλτσας στα σχολαστικά γραμμωμένα χείλη της. Άλλο ένα αποδεικτικό στοιχείο; Κόκα κόλα με πλήρη λιπαρά αντί για κόκα κόλα διαίτης…

Συνεχίζονται και συνεχίζονται αυτά τα προσεγμένα σχέδια προσομοίωσης της αταξίας.

Συμβαίνει και στο διαδίκτυο. Χάθηκαν οι καλά φωτισμένες φωτογραφίες με αβοκάντο στο τοστ. Στη θέση τους υπάρχουν θολές λήψεις από λερωμένα πιάτα και τραπεζομάντιλα γεμάτα κρασί και άφθονο αφιλτράριστο κλάμα.

Σε αυτή τη laissez-faire στάση πρωτοστατούν influencers όπως η 22χρονη Emma Chamberlain, η οποία σύμφωνα με τους New York Times «εφηύρε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μιλούν στο YouTube… ιδιαίτερα τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν την αυθεντικότητα».

Στη συνέχεια, υπάρχει η Julia Fox, η οποία είναι γνωστό ότι αγκαλιάζει το slob style – την τάση του να φαίνεσαι… απαίσια!

Είναι μια σχεδόν μοιρολατρική στάση. Αυτό το «δεν με νοιάζει αν φαίνομαι άσχημα, ο κόσμος καίγεται ούτως ή άλλως»

Από το Instagram της Julia Fox

Η ακαταστασία και το «σαπίζω στο κρεβάτι»

«Όλοι φοβούνται λίγο να είναι τέλειοι στο διαδίκτυο», λέει η Rachel Lee, στρατηγικός σύμβουλος για τις παγκόσμιες ιδέες στο πρακτορείο Digital Fairy, με έδρα το Λονδίνο. «Έχουμε φτάσει στο σημείο καμπής. Το να είσαι ακατάστατος είναι πλέον βασική επιλογή».

Αυτή η νέα χαοτική διάθεση είναι λιγότερο ένα κύμα και περισσότερο μια σταδιακή μετατόπιση.

Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, το κοινό επέλεξε το «goblin mode» ως τη λέξη της Οξφόρδης για το 2022. Ο όρος αναφέρεται σε «ένα είδος συμπεριφοράς που είναι αδιαμαρτύρητα αυτοεπιεικής, τεμπέλικη, ατημέλητη ή άπληστη, συνήθως με τρόπο που απορρίπτει τα κοινωνικά πρότυπα ή τις προσδοκίες».

Στη συνέχεια, φέτος το καλοκαίρι έγινε δημοφιλής ο όρος «σαπίζω στο κρεβάτι». Αναγνωρίζεται ως μια μορφή αυτοφροντίδας από τη γενιά Z, που υποστηρίζει την αποφυγή παραγωγικότητας και, αντ’ αυτού, προτιμάει την… ξάπλα στο κρεβάτι όλη τη μέρα.

Υπήρξε επίσης το «feral girl summer» και ο «ugly core», με αλλόκοτα αντί για περιποιημένα νύχια.

«Ο αγοραστής πρέπει να προσέχει: Η αυθεντικότητα δεν αγοράζεται»

Κάποιοι θεωρούν ότι απηχεί μια ευρύτερη ταραχώδη διάθεση. Η Lee το περιγράφει ως «μηχανισμό αντιμετώπισης», αλλά και ως μια αντίδραση στην αισθητική του «καθαρού κοριτσιού» και της «σκύλας αφεντικού».

«Υπάρχει μια ιδέα ανιδιοτέλειας. Είναι μια εξέλιξη από τη λαμπρότητα του Y2K στην πιο σκοτεινή πλευρά του. Οι άνθρωποι υιοθετούν την ακατάστατη αισθητική πλευρά της. Είναι μια σχεδόν μοιρολατρική στάση. Αυτό το ‘δεν με νοιάζει αν φαίνομαι άσχημα, ο κόσμος καίγεται ούτως ή άλλως’».

Ωστόσο, όπως ακριβώς το millennial pink, οι τοίχοι με ντόνατ και τα πλακάκια terrazzo έγιναν συνώνυμα μιας συγκεκριμένης εμφάνισης στο Instagram, το επιμελημένο χάος δεν στερείται των δικών του στιλιστικών σημάτων. Μπορεί να χαιρετίζεται ως αντι-αισθητική, αλλά δεν παύει να είναι αισθητική.

Κάθε θολή selfie περιλαμβάνει τη λήψη μιας selfie. Κάθε φωτογραφικό dump σημαίνει επιλογή και ταξινόμηση έως και 10 εικόνων. Στο TikTok υπάρχουν ακόμη και οδηγοί για το πώς να επιμεληθείς ένα feed που μοιάζει ακατάστατο.

Το γεγονός ότι μάρκες και ιδιώτες το συν-χρησιμοποιούν τώρα για να πουλήσουν προϊόντα μοιάζει ακόμα πιο χαοτικό. Τελικά, η αισθητική θα πρέπει να συνοδεύεται από μια προειδοποίηση: ο αγοραστής πρέπει να προσέχει: Η αυθεντικότητα δεν αγοράζεται.

Sports in

Το «άστρο» του Τσάμπι Αλόνσο: Δεν έχει υπάρχει αυτό που έχει κάνει φέτος η Λεβερκούζεν (vids)

Η Λεβερκούζεν σε 10 ματς στη φετινή σεζόν σε Μπουντεσλίγκα, Europa League και Κύπελλο έχει γλιτώσει την ήττα ή έχει πάρει τη νίκη με γκολ στις καθυστερήσεις.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024