Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Bosch: «Ανακαλύπτοντας» την ασφάλεια των αυτοκινήτων

Bosch: «Ανακαλύπτοντας» την ασφάλεια των αυτοκινήτων

Με αφορμή την συμμετοχή της  Bosch στην πρωτοβουλία #Stopthecrash# για την παγκόσμια και καθολική καθιέρωση των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας στο βασικό εξοπλισμό αυτοκινήτων, γυρίζουμε πίσω στο χρόνο "συλλαβίζοντας" τα αρκτικόλεξα που η γερμανική εταιρεία έχει προσθέσει στο αλφαβητάρι ασφάλειας της αυτοκίνησης και μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται τα ABS και ESP.

Παρά την σύγχρονη ενασχόλησή της με μια σειρά διαφορετικών πεδίων τεχνολογίας, η Bosch έχει συνδεθεί άρρηκτα με την τεχνολογία των αυτοκινήτων όπου και έχει συνεισφέρει με πολλά από τα συστήματα ασφάλειας που, σε μεγάλο βαθμό, θεωρούνται δεδομένα στο «σήμερα» της αυτοκίνησης. Έχοντας στο τεχνολογικό βιογραφικό της, μεταξύ άλλων, τα φωτιστικά σώματα, την καθιέρωση του ABS, αλλά και την εξέλιξη του πρώτου ESP η Bosch κάνει ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων συμμετέχοντας από φέτος στο #Stopthecrash# μια παγκόσμια πρωτοβουλία υπό την αιγίδα του παγκόσμιου οργανισμού οδικής ασφάλειας, GlobalNCAP και η οποία στοχεύει στην καθολική καθιέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας (ESP) ως μέρους του εξοπλισμού όλων των αυτοκινήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στατιστικά, από το 1995 οπότε με την καθοριστική συμβολή της Bosch πρωτοεμφανίστηκε το ESP, υπολογίζεται πως έχουν αποτραπεί 190.000 τροχαία ατυχήματα και έχουν σωθεί 6.000 ανθρώπινες ζωές. Ωστόσο, παρόλο που πλέον τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας είναι υποχρεωτικά για όλα τα καινούρια αυτοκίνητα παραγωγής στα περισσότερα κράτη του κόσμου, μόνο το 60% των αυτοκινήτων παγκοσμίως διαθέτει ESP στο βασικό εξοπλισμό του κάτι που η πρωτοβουλία #Stopthecrash# επιχειρεί να αλλάξει, αυξάνοντας το παραπάνω ποσοστό στο 100% μέχρι το 2020.

Η συμμετοχή της γερμανικής φίρμας και ενός από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας στην πρωτοβουλία για την περαιτέρω καθιέρωση του ESP προς ένα ασφαλέστερο αύριο, σίγουρα δεν αποτελεί έκπληξη με δεδομένη την εμπλοκή της Bosch στην ανακάλυψή του, ωστόσο το συγκεκριμένο σύστημα είναι ένα μόνο ένα από αυτά που «ανακάλυψε» η εταιρεία, συμβάλλοντας σημαντικά στην αναδιαμόρφωση της αυτοκίνησης -με δεδομένο και ότι η καθιέρωση της σχέση της με τον κλάδο ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα.

Για την ακρίβεια, το πρώτο σημαντικό ορόσημο της Bosch στην ιστορία της ως προμηθευτή τεχνολογίας οχημάτων, ήταν το 1898 όταν διέθεσε συσκευή ηλεκτρομαγνητικής ανάφλεξης για μηχανοκίνητα τροχοφόρα η οποία είναι γνωστή ως μανιατό.

Από τότε και μέχρι το 1913 η Bosch εξειδικεύτηκε στο είδος, κατασκευάζοντας συσκευές και συστήματα ανάφλεξης (μανιατό, μπουζί κλπ). Η εξέλιξη της αγοράς αυτοκινήτου το οποίο από αποκλειστικό και πολυτελές προνόμιο λίγων αποκτά σταδιακά το status ενός προϊόντος καθημερινής χρήσης, οδηγεί τον Robert Bosch στην αναζήτηση νέων πεδίων δραστηριοποίησης και βελτίωσης των αυτοκινήτων. Κάπως έτσι, καταλήγει στην ιδέα ότι η εισαγωγή φωτισμού στα αυτοκίνητα θα είχε προοπτικές για την αγορά, ξεκινώντας άμεσα τις εργασίες προς αυτήν την κατεύθυνση και παραδίδοντας το πρώτο σύστημα του είδους αποτελούμενο από προβολείς, γεννήτρια, μπαταρία και ρυθμιστή.

Με αφορμή αυτή την «φωτεινή» εφεύρεση η Bosch, στη συνέχεια μπόρεσε να προσθέσει και άλλα συστήματα στο αυτοκίνητο όπως η ηλεκτρική κόρνα, η ηλεκτρική μίζα και οι υαλοκαθαριστήρες τα οποία κατέστησαν τα αυτοκίνητα τόσο πιο άνετα όσο και πιο ασφαλή.

Περνώντας στη δεκαετία του ‘20 τα αυτοκίνητα άρχισαν να αναπτύσσουν ταχύτητες πάνω από 80 χλμ./ώρα με τη διαφορά ότι τα υποτυπώδη φρένα τους δεν είχαν προλάβει να προσαρμοστούν καταλλήλως στην ταχύτητα.

Η Bosch, έχοντας εντοπίσει το πρόβλημα, εφευρίσκει και κατασκευάζει εν έτει 1927 το σερβόφρενο, περιορίζοντας έτσι την απόσταση πέδησης κατά ένα τρίτο.

Η παραπάνω εφεύρεση ήταν καταλυτική για την Bosch καθώς τις επόμενες δεκαετίες η εταιρεία επικεντρώνεται στα φρένα και στα συστήματα πέδησης, λανσάροντας το 1978 το γνωστό σε όλους ABS το οποίο παρεμβαίνοντας στη διαδικασία πέδησης και αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών συμβάλλει στη διατήρηση του ελέγχου του αυτοκινήτου ακόμα και σε ενδεχόμενο απότομο φρενάρισμα.

Το ΑΒS αποτέλεσε την βάση για την εξέλιξη νέων συστημάτων από την Bosch όπως το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS το οποίο αποτρέπει το υπερβολικό σπινιάρισμα των κινητήριων τροχών αυξάνοντας τα επίπεδα πρόσφυσης και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ΕSP) το οποίο ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο αποσταθεροποίησης του οχήματος.

Ενδεικτικό της σημασίας των παραπάνω «ανακαλύψεων», είναι ότι από τον Ιούλιο του 2004, το ABS είναι υποχρεωτικό για κάθε νέο αυτοκίνητο που διατίθεται στην Ευρώπη, ενώ, από το 2014 το ESP οφείλει να ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των καινούριων αυτοκινήτων σε Ε.Ε, Η.Π.Α, Καναδά και Αυστραλία.

Παράλληλα με το ESP και την καθιέρωσή του, η Bosch καταπιάνεται τη δεκαετία του ’90 και με τους αισθητήρες αυτοκινήτων χωρίς τους οποίους δεν θα ήταν εφικτή η λειτουργία πολλών πασίγνωστων και λιγότερο γνωστών συστημάτων ασφαλείας όπως είναι οι αερόσακοι και τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, ενώ είναι δεδομένο ότι το συγκεκριμένο πεδίο δραστηριότητας, οι αισθητήρες, θα καθορίσουν και το αύριο της αυτοκίνησης που προβλέπεται αυτόνομο.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024