Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017, 23:22

in.gr » Ψυχαγωγία » Σινεμά

Mostra 74: Αφησε ικανοποιημένους τους φίλους του σινεμά

Το «Shape of Water» που χάρισε στον Γκιγιέρμο Ντελ τον «Χρυσό Λέοντα». Τρυφερή, αισθησιακή και ασύλληπτα παράξενη ιστορία αγάπης...
Η Mostra, όπως όλα τα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, έχει κακές και καλές χρονιές. Η περυσινή χρονιά του «La La Land» ήταν από τις καλές. Η φετινή, επίσης: Το «Shape of Water» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, η τρυφερή, αισθησιακή κι ασύλληπτα παράξενη (φυσικά) ιστορία αγάπης μεταξύ μιας κωφάλαλης καθαρίστριας κι ενός αμφίβιου τέρατος (Θεού;) που ψαρεύτηκε από τον Αμαζόνιο για να χρησιμοποιηθεί στα πειράματα των Αμερικανών εν μέσω Ψυχρού Πολέμου, κέρδισε επάξια τον Χρυσό Λέοντα από την Κριτική Επιτροπή, στην οποία προέδρευσε η Ανέτ Μπένινγκ. Να σημειώσουμε εδώ πως ο Ντελ Τόρο είχε να πάρει μεγάλο φεστιβαλικό βραβείο από το 2006 και τον «Λαβύρινθο του Πάνα», ενώ για να ολοκληρώσει αυτήν την ταινία, με πρωταγωνίστρια μια εκπληκτική Σάλι Χόκινς, χρειάστηκε να αφαιμάξει τον τραπεζικό του λογαριασμό.

Γενικότερα, στη φετινή Mostra -σε αντίθεση με το πρόσφατο κινηματογραφικό Φεστιβάλ Καννών και το επιεικώς μέτριο πρόγραμμα του- παρακολουθήσαμε ενδιαφέρουσες ταινίες, όπως το «Foxtrot» του Ισραηλινού Σάμιουελ Μάοζ, που άλλωστε είχε κερδίσει το Χρυσό Λέοντα εδώ το 2009 με την πρώτη κιόλας μεγάλου μήκους ταινίας του, «Lebanon», και ο οποίος παρηγορήθηκε φέτος με τον Αργυρό Λέοντα, το «The Insult» (Volpi Ανδρικής Ερμηνείας), το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» (Βραβείο Σεναρίου), το «Hannah», με μια όπως πάντα εκπληκτική Σαρλότ Ράμπλινγκ, που κέρδισε και το Volpi Γυναικείας Ερμηνείας ή το Custody, του Γάλλου Ξαβιέ Λεγκράν που με την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας, αλλά και το Βραβείο Lion of the Future, που πηγαίνει σε πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς.

Ανάμεσα στα μέλη της κριτικής επιτροπής για το τελευταίο βραβείο ήταν και ο Γιώργος Ζώης, που φέτος βρέθηκε στη Mostra με διπλή ιδιότητα, αφού εδώ έκανε παγκόσμια πρεμιέρα η νέα του ταινία μικρού μήκους, «8η Ήπειρος».

Εξαίρεση στις παραπάνω ήταν το «Mother!» του Ντάρεν Αρονόφκσι, με τους Τζένιφερ Λόρενς και Χαβιέ Μπαρδέμ, βασικά μια επίδειξη σκηνοθετικής ισχύος, εν μέσω σκηνών τρόμου. Κρίμα, και το περιμέναμε πώς και πώς.

Κατά τα άλλα, ο καιρός ήταν καλοκαιρινός, και οι πάντες ήταν χαλαροί, ακόμα και οι… καραμπινιέροι. Αν η Mostra δεν είναι το καλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ στον κόσμο, είναι σίγουρα το πιο cool, και με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα.

Χριστίνα Μπίθα


Τι παίζει τώρα Ταινίες της ημέρας