Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Skoda Fabia 2015: Υπεραξία

Skoda Fabia 2015: Υπεραξία

Υιοθετώντας ελκυστικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και βελτιώνοντας αισθητά την παρουσία της στην άσφαλτο, η Skoda Fabia αναδιατυπώνει τον όρο του "value for money".

Γιάννης Αδάναλης

Μας χωρίζουν σχεδόν 15 χρόνια από την εποχή που η Fabia, στο πλευρό της πολύ μεγαλύτερης Octavia, αποτελούσε για τη Skoda το εισιτήριο της επιστροφής στη mainstream σκηνή της ευρωπαϊκής αγοράς.

Δεκαπέντε χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων το super mini της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 3,5 εκατομμύρια μονάδες, κερδίζοντας τις εντυπώσεις, πρωτίστως με τη σταθερά υψηλή σχέση τιμής-αξίας και δευτερευόντως με την καθυστερημένη άφιξη των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης στην γκάμα του.

Με την Fabia να έχει περάσει πλέον στην τρίτη γενιά της και τον ανταγωνισμό να έχει βρει απαντήσεις στην πρόκληση των TSI κινητήρων του VW Group, η Skoda επιχειρεί -δικαίως- να εμπλουτίσει το προφίλ του δημοφιλούς «μικρού» με στοιχεία που έλειπαν μέχρι σήμερα από τις προδιαγραφές του.

Η αλλαγή στον προσανατολισμό της νέας Fabia γίνεται άμεσα αντιληπτή παρατηρώντας τον τρόπο με τον οποίο οι μεταλλικές επιφάνειες ορίζουν τα φυσικά όρια του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος.

Το συναίσθημα δεν λείπει αυτή τη φορά από το παρουσιαστικό του αυτοκινήτου με τον δυναμισμό να ενισχύεται από την εξίσου αισθητή διαφοροποίηση των αναλογιών του.

Ο περιορισμός του ύψους κατά 3,1 εκατοστά σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή αύξηση του συνολικού πλάτους κατά 9 εκατοστά έχουν προσδώσει στη νέα Fabia μια πιο επιθετική στάση.

Με το σωστό χρώμα, που παρεμπιπτόντως δεν είναι το πολυφορεμένο λευκό, τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα, ενώ για τους πιο τολμηρούς η Skoda προσφέρει τις γνώριμες από το πρόσφατο παρελθόν διχρωμίες.

Ανάλογα χαρακτηριστικά θα συναντήσεις και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι πτυχώσεις δεν λείπουν από τις επιφάνειες του ταμπλό, όπως άλλωστε και το χρώμα στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις.

Το φινίρισμα των υλικών πείθει και η συναρμογή τους δεν παρουσιάζει ατέλειες, παρόλα αυτά τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, μετριάζοντας την αίσθηση της ποιότητας.

Ο απόλυτα εναρμονισμένος με τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις εξοπλισμός, αποτελεί ένα ακόμα σημείο που η νέα Fabia έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο.

Σε επίπεδο άνεσης ξεχωρίζει το σύστημα Mirror Link που εξασφαλίζει την προβολή των λειτουργιών ενός smartphone στην έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας

Την ασφάλεια και δη την ενεργητική ενισχύει με την παρουσία του το «Front Assist», το οποίο αναγνωρίζει εγκαίρως το ενδεχόμενο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και ενεργοποιεί, εάν αυτό χρειαστεί, το σύστημα πέδησης με σκοπό να την αποτρέψει.

Άξια αναφοράς είναι και τα 330 λίτρα του χώρου αποσκευών, καθώς η συγκεκριμένη
«επίδοση» φλερτάρει με την κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαμόρφωση μιας απόλυτα ολοκληρωμένης πρότασης.

Επιστρέφοντας στα πρώτα στάδια της εξελικτικής διαδικασίας της νέας Skoda Fabia, το ενισχυμένο πλαίσιο, οι νέοι κινητήρες βενζίνης και diesel, το νέο σύστημα διεύθυνσης και οι παρεμβάσεις στη γεωμετρία και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, έχουν δημιουργήσει ένα σαφώς πιο ανταγωνιστικό σύνολο.

Στην βενζινοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου τον πρώτο λόγο έχουν οι TSI κινητήρες των 1,2 λίτρων, οι οποίοι επιστρέφουν με 16βάλβιδη κεφαλή, πιο συμπαγείς διαστάσεις, αυξημένη πίεση ψεκασμού και απόδοση 90 ή 110 ίππων.

Αντιστοίχως, ο νέος, τρικύλινδρος κινητήρας των 1,4 λίτρων είναι εκείνος που σε εκδόσεις 90 και 105 ίππων διαμορφώνει την πετρελαιοκίνητη γκάμα της νέας Fabia, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.

Όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες προσφέρονται με σύστημα start&stop, ενώ ανάλογα με την έκδοση, η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται είτε με τη βοήθεια ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε ή έξι σχέσεων είτε με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Στην πορτογαλική άσφαλτο, η πρώτη διαπίστωση αφορά στην εντυπωσιακή βελτίωση της ποιότητας κύλισης. Ο περιορισμός του συνολικού βάρους που φτάνει ακόμα και τα 65 κιλά επιτρέπει στο ούτως ή άλλως αναβαθμισμένο πλαίσιο να διαχειριστεί αποτελεσματικότερα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη διαθέτει την απαιτούμενη αμεσότητα και οι πληροφορίες που μεταφέρει στα χέρια σου αρκούν για να προσδιορίσεις την ακριβή θέση των μπροστινών τροχών.

Καθοριστική, σε απαιτητικότερες συνθήκες, αποδεικνύεται και η παρουσία του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, που συμπληρώνει τη λειτουργία του ESP, επιβραδύνοντας τον κινητήριο τροχό που παρουσιάζει απώλεια πρόσφυσης.

Η τρίτη, κατά σειρά, γενιά της Skoda Fabia αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη Ιανουαρίου, σε τιμές που δεν θα διαφοροποιούνται σημαντικά από εκείνες που ισχύουν για τις σημερινές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Η νέα Skoda Fabia με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 3,992/ 1,732 / 1,467

Μεταξόνιο(μέτρα):2,470

Κινητήρας(κ.εκ.): 1.197 (1.2 ΤSI 90 PS), 1.197 (1.2 ΤSI 110 PS), 1.422 (1.4 TDI 90 PS), 1.422 (1.4 TDI 105 PS)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):90/4.400 (1.2 ΤSI 90 PS), 110/4.600 (1.2 ΤSI 110 PS), 90/3.000 (1.4 TDI 90 PS), 105/3.500 (1.4 TDI 105 PS)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):160/1.400 (1.2 ΤSI 90 PS), 175/1.400 (1.2 ΤSI 110 PS), 230/1.750 (1.4 TDI 90 PS), 250/1.750 (1.4 TDI 105 PS)

Βάρος(κιλά):
Aπό 1.055

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,7 (1.2 ΤSI 90 PS), 4,8 (1.2 ΤSI 110 PS), 3,4 (1.4 TDI 90 PS), 3,5 (1.4 TDI 105 PS)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):107 (1.2 ΤSI 90 PS), 110 (1.2 ΤSI 110 PS), 88 (1.4 TDI 90 PS), 90 (1.4 TDI 105 PS)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):10,9 (1.2 ΤSI 90 PS), 9,4 (1.2 ΤSI 110 PS), 11,1 (1.4 TDI 90 PS), 10,1 (1.4 TDI 105 PS)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):182 (1.2 ΤSI 90 PS), 196 (1.2 ΤSI 110 PS), 182 (1.4 TDI 90 PS), 193(1.4 TDI 105 PS)

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024