Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί η Disney επένδυσε 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια στο metaverse

Γιατί η Disney επένδυσε 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια στο metaverse

Αν το metaverse έχει μέλλον, η Disney και η Epic φαίνεται να πιστεύουν ότι αυτό αφορά την ψυχαγωγία και όχι την εργασία.

Η Disney μόλις διέθεσε 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια για να κρατήσει το όνειρο του metaverse εν ζωή.

Η ανακοίνωση της εταιρείας απέφυγε να χρησιμοποιήσει τη λέξη metaverse. Αλλά τα χρήματα πηγαίνουν στην Epic Games, της οποίας ο CEO, Tim Sweeney, ήταν από τους πρώτους που δήλωσαν δημοσίως τις βλέψεις τους να βοηθήσουν στην οικοδόμηση ενός metaverse, ενός μόνιμου τρισδιάστατου διαδικτυακού κόσμου που λειτουργεί είτε ως «υποκατάστατο» είτε ως επέκταση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο.

«H μεγαλύτερη είσοδος της Disney στον κόσμο των παιχνιδιών»

Αντιθέτως, η Walt Disney Co. και η Epic Games ανακοίνωσαν την επένδυση 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων της Disney σε ένα «νέο μόνιμο σύμπαν» που θα ζει και θα συνυπάρχει παράλληλα με το «Fortnite». Αυτό το πολυετές έργο θα επιτρέπει στους ανθρώπους να «παίζουν, να παρακολουθούν, να ψωνίζουν και να ασχολούνται με περιεχόμενο και χαρακτήρες» από την πνευματική ιδιοκτησία της Disney, όπως ο Πόλεμος των Άστρων και τα κόμικς της Marvel.

Με απλά λόγια, είναι «η μεγαλύτερη είσοδος της Disney στον κόσμο των παιχνιδιών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Disney, Bob Iger, σε ανακοίνωσή του.

Τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης άρχισαν να ερμηνεύουν το metaverse ως μια φαντεζί λέξη για την εικονική πραγματικότητα, ένα μέσο που δυσκολεύεται να κερδίσει έδαφος μεταξύ των καταναλωτών για το απλό γεγονός ότι δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που απολαμβάνουν να δένουν έναν βαρύ εξοπλισμό στα πρόσωπα τους

Η Epic Games είναι μια εταιρεία έκδοσης και ανάπτυξης παιχνιδιών που ιδρύθηκε από τον Sweeney. Είναι πιο γνωστή για τη δημιουργία του «Fortnite», του παιχνιδιού για πολλαπλούς παίκτες που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο από την κυκλοφορία του το 2017.

Αλλά ο Sweeney και η εταιρεία του δημιούργησαν επίσης την Unreal Engine, μια σειρά από εργαλεία για την κατασκευή τρισδιάστατων κόσμων που χρησιμοποιούνται σε εκατοντάδες βιντεοπαιχνίδια κάθε χρόνο, καθώς και σε ορισμένα έργα της Disney, όπως οι ταινίες και οι τηλεοπτικές σειρές Star Wars.

Δεν είναι κρυφό ότι οι φιλοδοξίες του Sweeney για το «Fortnite» περιλαμβάνουν τη χρήση του ως θεμέλιο για ένα ακόμα υποθετικό metaverse. Πολλοί εξακολουθούν να αμφισβητούν αυτή τη φιλοσοφία για ποικίλους λόγους.

Για παράδειγμα, η Epic Games απέλυσε πέρυσι περίπου 900 άτομα, περίπου το 16% του εργατικού δυναμικού της, για λόγους που περιλαμβάνουν τα συνεχή πονταρίσματα του Sweeney στο metaverse, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργίας του «Fortnite» για δημιουργούς (με διαμοιρασμό των εσόδων για τους δημιουργούς) που δεν ήταν τόσο δημοφιλής όσο ήλπιζε το στούντιο.

«Καταστροφική αποτυχία του metaverse»

Βεβαίως, υπάρχει και η Meta, ο τεχνολογικός κολοσσός που παλαιότερα ήταν γνωστός ως Facebook. Ο διευθύνων σύμβουλος του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δημιούργησε μεγάλο πάταγο αλλάζοντας το εμβληματικό όνοµα της εταιρείας, ώστε να αντικατοπτρίζει τις φιλοδοξίες της για το metaverse – μια ιδέα που έγινε πιο ελκυστική κατά τη διάρκεια των «πανδημικών αποκλεισμών».

Τα διαφημιστικά μηνύματα του Ζούκερμπεργκ για το metaverse, ωστόσο, επικεντρώθηκαν στις πτυχές της εργασίας στο σπίτι, προωθώντας το metaverse ως μια συνάντηση εικονικής πραγματικότητας του Microsoft Teams.

«Το ιδεατό metaverse σημαίνει ότι το τρισδιάστατο avatar σου στο «Fortnite», «στολισμένο» με όλα τα προσαρμοσμένα εικονικά σου περιουσιακά στοιχεία, θα μπορούσε να μεταβεί σε ένα χώρο εργασίας Meta και να ξεκινήσει μια παρουσίαση στην αίθουσα συνεδριάσεων»

Τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης άρχισαν να ερμηνεύουν το metaverse ως μια φαντεζί λέξη για την εικονική πραγματικότητα, ένα μέσο που δυσκολεύεται να κερδίσει έδαφος μεταξύ των καταναλωτών για το απλό γεγονός ότι δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που απολαμβάνουν να δένουν έναν βαρύ εξοπλισμό τα πρόσωπα τους.

Έκτοτε, η Meta έτρεξε με ταχύτητα προς την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς ο κόσμος απογοητεύτηκε από το όραμα της για το metaverse (αν και ο Ζούκερμπεργκ επιμένει ότι αυτά τα δύο συνδέονται). Οι τίτλοι σε όλα τα μέσα ενημέρωσης δήλωσαν την «καταστροφική αποτυχία του metaverse».

Και στο πλαίσιο των εκτεταμένων απολύσεων πέρυσι, η Disney, επίσης, φέρεται να μείωσε την ομάδα της που σχεδίαζε στρατηγικές metaverse.

Γιατί λοιπόν να βάλει χρήματα στην Epic Games; Η Disney και η Epic Games φαίνεται να καταλαβαίνουν ότι για να δημιουργήσουν ένα metaverse, οι άνθρωποι πρέπει να θέλουν να βρίσκονται εκεί. Η ψυχαγωγία, όχι η εργασία, είναι αυτή που μπορεί να γεμίσει τις πίστες.

Η Epic Games το απέδειξε αυτό, παράγοντας εικονικές συναυλίες για καλλιτέχνες όπως ο Travis Scott και η Ariana Grande, στις οποίες συνδέθηκαν δεκάδες εκατομμύρια χρήστες για να ζήσουν την εμπειρία.

Δυστοπικό;

Το «Fortnite»  δεν είναι πλέον τόσο δημοφιλές όσο στα χρόνια αιχμής του από το 2018 έως το 2020. Τον περασμένο Νοέμβριο, τότε, σημείωσε ρεκόρ ακροαματικότητας 44 εκατομμυρίων παικτών σε μία μόνο ημέρα μετά την επαναλειτουργία του «κλασικού» χάρτη του. Το «Fortnite» μπορεί ακόμα να αποδείξει ότι είναι ένα δελεαστικό εργαλείο για τη συγκέντρωση δεκάδων εκατομμυρίων ανθρώπων σε έναν τρισδιάστατο εικονικό χώρο.

Το metaverse δεν είναι απλώς μια φανταχτερή λέξη για την εικονική πραγματικότητα. Η έννοια του metaverse βασίζεται στην τυποποίηση πολλών τρισδιάστατων μορφών που μπορούν να αλληλεπιδρούν ανεξαρτήτως πλατφόρμας – κάπως σαν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Για παράδειγμα, το ιδεατό metaverse σημαίνει ότι το τρισδιάστατο avatar σου στο «Fortnite», «στολισμένο» με όλα τα προσαρμοσμένα εικονικά σου περιουσιακά στοιχεία, θα μπορούσε να μεταβεί σε ένα χώρο εργασίας Meta και να ξεκινήσει μια παρουσίαση στην αίθουσα συνεδριάσεων.

Μετά από αυτό, το ίδιο τρισδιάστατο άβαταρ θα μπορούσε να περάσει από ένα υποθετικό τρισδιάστατο Walmart για ψώνια. Και τίποτα από όλα αυτά δεν απαιτεί VR, μολονότι μπορεί να το περιλαμβάνει.

Κάποιος θα μπορούσε να το ερμηνεύσει αυτό ως δυστοπικό. Αλλά η εικόνα είναι μια αντανάκλαση του δικού μας κόσμου. Όποιο σύμπαν κι αν γεννηθεί από αυτό, θα είναι αυτό που δημιουργήθηκε από τους ανθρώπους και τις εταιρείες του σήμερα και που (δυστυχώς ή ευτυχώς) συνάδει με το δικό μας.

Με πληροφορίες από The Washington Post | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Epic Games | Disney

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024