Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τέλος στις μεθοδευμένες ακούσιες χρεώσεις από τα app store στην Ιταλία

Τέλος στις μεθοδευμένες ακούσιες χρεώσεις από τα app store στην Ιταλία

Σε συμμόρφωση με τους κανόνες που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. σχετικά με τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά οδήγησε την Apple, την Google, την Amazon και την Gameloft η ιταλική Αρχή για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Υπό την απειλή προστίμου ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, οι εταιρείες συμφώνησαν να ακολουθήσουν τα βήματα που όρισαν οι ευρωπαϊκές Αρχές ήδη από τον Δεκέμβριο του 2013. Διαβάστε τι πρέπει να ξέρετε για τις αγορές εντός παιχνιδιών.

Σε συμμόρφωση με τους κανόνες που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. σχετικά με τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά οδήγησε την Apple, την Google, την Amazon και την Gameloft η ιταλική Αρχή για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Υπό την απειλή προστίμου ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, οι εταιρείες συμφώνησαν να ακολουθήσουν εντός 60 ημερών τα βήματα που όρισαν οι ευρωπαϊκές Αρχές ήδη από τον Δεκέμβριο του 2013.

Η επιβολή των ευρωπαϊκών αυτών κανόνων εμπίπτει στην αρμοδιότητα των εθνικών Αρχών και έτσι η ιταλική AGCM έκλεισε μια υπόθεση που διερευνούσε ήδη από τον Μάιο του 2014. Η ιταλική Αρχή είχε δεχτεί καταγγελία από την ιταλική ένωση καταναλωτών Altroconsumo για το παιχνίδι περιποίησης εικονικών μικρών ζώων, Littlest Pet Shop (Gameloft), το οποίο προβλήθηκε ως δωρεάν, περιείχε όμως αγορές εντός του παιχνιδιού κόστους από 0,99 έως και 99 ευρώ ανά στοιχείο, πριν η Google υλοποιήσει τις αναγκαίες αλλαγές για την προστασία των καταναλωτών.

Τα μέτρα αφορούν αφενός τον τρόπο που προβάλλεται η εφαρμογή -στην Ευρώπη δεν επιτρέπεται η χρήση της λέξης Δωρεάν, όταν η εφαρμογή επιτρέπει αγορές μέσα από την εφαρμογή. Επίσης, θέμα στην Ευρώπη αποτέλεσε ο έλεγχος των χρεώσεων από τους γονείς -δεδομένου ότι οι καταγγελίες αφορούν κυρίως σε παιχνίδια για πολύ μικρά παιδιά. Κι αυτό καθώς, ο γονέας έδινε τα στοιχεία του για το κατέβασμα της εμφανιζόμενης ως δωρεάν εφαρμογής, και αφού τα είχε εισάγει οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις επέτρεπαν την χρέωση της συνδεδεμένης πιστωτικής του κάρτας για αρκετή ώρα από τις αγορές εικονικών στοιχείων που έκανε στην συνέχεια ακούσια το παιδί του.

Έτσι, πρέπει κανείς να γνωρίζει ότι στο Android, από προεπιλογή το περιθώριο χρόνου στο οποίο θα επιτρέπονται οι αγορές χωρίς εκ νέου συγκατάθεση είναι 30 λεπτά από την πρώτη φορά που θα γίνει αγορά. Εάν μεταβείτε στις Ρυθμίσεις μπορείτε να αλλάξετε το παράθυρο αυτό, έτσι ώστε να απαιτείται Πάντα ο κωδικός σας για να γίνουν χρεώσεις.

Ομοίως, στο κατάστημα app της Apple, εξ ορισμού το περιθώριο είναι 15 λεπτά από την πρώτη φορά που θα δώσετε τα στοιχεία σας. Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις/Γενικά/Περιορισμοί και ενεργοποιείστε τους περιορισμούς, ορίζοντας έναν τετραψήφιο κωδικό (τον εισάγετε δύο φορές για επιβεβαίωση). Αναζητήστε παρακάτω το «επιτρεπτό περιεχόμενο» (Content permitted) και το Request Password, όπου προτείνεται να επιλέξετε «άμεσα». Από τις γενικές ρυθμίσεις περιορισμών μπορείτε επίσης να απενεργοποιήσετε πλήρως τις αγορές εντός εφαρμογών.

Τι δεν επιτρέπεται στην Ε.Ε. για τις αγορές εντός παιχνιδιών

Ύστερα από μεγάλο αριθμό καταγγελιών που υποβλήθηκαν σε χώρες της ΕΕ σχετικά με τις αγορές εντός της εφαρμογής σε παιχνίδια και, ιδίως, τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά, οι εθνικές αρχές συνεργάστηκαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξεύρεση λύσεων. Η βιομηχανία ανέλαβε μια σειρά δεσμεύσεων για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των καταναλωτών.

Η κοινή θέση στην οποία κατέληξαν οι εθνικές αρχές και η οποία κοινοποιήθηκε στην Apple, την Google και την Interactive Software Federation of Europe, τον Δεκεμβρίου 2013, ζήτησε τα εξής:

  • τα παιχνίδια που διαφημίζονται ως «δωρεάν» δεν θα πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές όσον αφορά το πραγματικό κόστος τους·
  • τα παιχνίδια δεν θα πρέπει να περιέχουν άμεση πιεστική πρόσκληση προς τα παιδιά να αγοράσουν στοιχεία εντός ενός παιχνιδιού ή να πιέσουν έναν ενήλικο να τους αγοράσει τα στοιχεία αυτά·
  • οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τις ρυθμίσεις πληρωμής και οι αγορές δεν θα πρέπει να χρεώνονται μέσω αυτόματων ρυθμίσεων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή·
  • οι έμποροι θα πρέπει να παρέχουν διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να έρχονται σε επαφή μαζί τους σε περίπτωση ερωτήσεων ή καταγγελιών.

Η Google αποφάσισε να προβεί σε ορισμένες αλλαγές. Η υλοποίησή τους βρίσκεται σε εξέλιξη και προέβλεπε ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του Σεπτεμβρίου 2014.

Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν την απαγόρευση της χρήσης της λέξης «δωρεάν» -στην θέση της θα δείτε την λέξη «Εγκατάσταση» και την επισήμανση «Προσφέρει αγορές εντός εφαρμογής»- σε όλα τα παιχνίδια που περιέχουν αγορές εντός των εφαρμογών. Επίσης, η Google αναφέρθηκε στην ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για τους σχεδιαστές εφαρμογών ώστε να αποτρέπεται η άμεση πιεστική πρόσκληση προς τα παιδιά, όπως ορίζεται από το δίκαιο της ΕΕ, και χρονικά καθορισμένα μέτρα για την παρακολούθηση των προφανών παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές. Έχει επίσης προσαρμόσει τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις, έτσι ώστε οι πληρωμές να εγκρίνονται πριν από κάθε αγορά εντός της εφαρμογής, εκτός εάν ο καταναλωτής επιλέξει ενεργά να τροποποιήσει τις εν λόγω ρυθμίσεις.

Μολονότι, δυστυχώς, η Apple δεν έχει συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις τουλάχιστον έως τον Ιούλιο του 2014, για την αντιμετώπιση των προβληματισμών που συνδέονται ιδιαίτερα με την έγκριση των πληρωμών, έχει προτείνει να εξετάσει τις ανησυχίες αυτές. Ωστόσο, δεν έχει αναληφθεί καμία συγκεκριμένη δέσμευση ούτε έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση πιθανών μελλοντικών αλλαγών.

Η επιβολή, συμπεριλαμβανομένης της ενδεχόμενης νομικής δράσης, εμπίπτει στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών οι οποίες θα εξετάσουν με ποιο τρόπο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν νομικά ζητήματα που τυχόν εκκρεμούν.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Ποιος είναι ο λόγος που ο Παναθηναϊκός θα παίξει στην «Aleksandar Nikolić Hall» με τη Μακάμπι

Ο λόγος που τα δύο παιχνίδια των playoffs της EuroLeague ανάμεσα σε Μακάμπι Τελ Αβίβ και Παναθηναϊκό θα γίνουν στη γνωστή «Χάλα Πιονίρ».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024