Eίναι παράξενο το πώς μια τόσο ισχυρή καλλιτεχνική ομάδα, μια καλλιτεχνική οικογένεια με την κυριολεκτική έννοια, όπως αυτή που διαμορφώνει τον κύκλο του σκηνοθέτη Ρομπέρ Γκεντιγκιάν στις ταινίες που δημιουργεί, μιλάει τόσο έντονα για την παρακμή των κάποτε ισχυρών οικογενειακών δεσμών.

Σύμφωνα με το Βήμα από το 1980 ως σήμερα ο γαλλοαρμένιος αριστερός Γκεντιγκιάν, ο οποίος γεννήθηκε το 1953 στη Μασσαλία όπου κυρίως εργάζεται, έχει γράψει και σκηνοθετήσει περισσότερες από 20 ταινίες, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν συμμετάσχει και βραβευθεί στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου και έχουν γνωρίσει μεγάλη εμπορική επιτυχία. Εργάζεται σχεδόν πάντα με τη γυναίκα του, την ηθοποιό Αριάν Ασκαρίντ, και ηθοποιούς όπως ο Ζαν-Πιερ Νταρουσέν και ο Ζεράρ Μεϊλάν – όλοι έντονα πολιτικοποιημένοι. Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά για να αντιληφθούμε τη φιλοσοφία τους: τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», το αριστούργημά τους, μια ιστορία για ανθρώπους που χάνουν μεν τον «κόσμο» τους σε κρίσιμη ηλικία αλλά σε καμία περίπτωση δεν δέχονται να θυσιάσουν αρχές και αξιοπρέπεια, είναι χαρακτηριστικότατο παράδειγμα. Γιατί βέβαια αλήθεια επίσης είναι ότι στις φθαρμένες οικογένειες του Γκεντιγκιάν πάντοτε θα βρεις μια αχτίδα φωτός, κάπου στο βάθος, εκεί όπου η ελπίδα για έναν πιο όμορφο κόσμο, για ένα καλύτερο αύριο μπορεί να ανθήσει.

Η τελευταία συνεργασία τους, για την οποία συναντήσαμε τον Γκεντιγκιάν και την Ασκαρίντ πριν από λίγο καιρό στο Παρίσι (στο πλαίσιο του φεστιβάλ προώθησης γαλλόφωνων ταινιών που διοργανώνει η Unifrance), λέγεται «Το σπίτι δίπλα στη θάλασσα» («La villa») και προβάλλεται από την περασμένη εβδομάδα και στην Ελλάδα.

Στον κόσμο του Τσέχοφ

Οπως οι περισσότερες ταινίες του Γκεντιγκιάν, λαμβάνει χώρα στην περιοχή της γενέτειράς του της Μασσαλίας. Το σπίτι του τίτλου ανήκει σε έναν ηλικιωμένο άνδρα, του οποίου τα τρία παιδιά, μεγάλοι πλέον, βρίσκονται ύστερα από καιρό στο πλευρό του. Ο ηλικιωμένος είναι στα τελευταία του. Η Αντζελα (Ασκαρίντ) είναι μια ηθοποιός που ζει στο Παρίσι, ο Ζόζεφ (Νταρουσέν) έχει ερωτευθεί μια γυναίκα που έχει τα μισά του χρόνια (Αναΐς Ντεμουρσιέ) και ο Αρμάν (Μεϊλάν), ο μόνος που έχει μείνει πίσω, λειτουργεί το μικρό οικογενειακό εστιατόριο. Μια οικογένεια διαλυμένη. Πόσο έτοιμη άραγε είναι να «ξαναγεννηθεί»;

in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο