Το στούντιο αρχιτεκτονικής Sameep Padora & Associates έχει σχεδιάσει ένα συγκρότημα ινδουιστικών ναών που περιβάλλεται εν μέρει από τάφρο, για το χωριό Nandyal στην Άντρα Πραντές της Ινδίας.

Κατασκευή

Το στούντιο αρχιτεκτονικής δημιούργησε τους κλιμακωτούς ναούς από τοπικές πλάκες από ασβεστόλιθο για να δημιουργήσει μια μοντέρνα, αντλώντας στοιχεία από τις παραδοσιακές μορφές των ινδουιστικών ναών.

«…Ο ναός είναι διαφορετικός από τους προκατόχους του, νομίζω ότι μοιάζει κυρίως με μια παραλλαγή», δήλωσε ο επικεφαλής της Sameep Padora & Associates.

«Η νεωτερικότητα δεν ήταν πραγματική ανησυχία για τον σχεδιασμό του ναού», είπε στο dezeen.

«Ήταν για το πώς θα βρισκόταν ο ναός στο φυσικό του περιβάλλον, οι διαθέσιμοι πόροι καθώς και ποια πραγματική αξία μπορέσαμε να δημιουργήσουμε χρησιμοποιώντας τον ναό ως καταλύτη».

Σχέδιο

Το συγκρότημα περιέχει δύο ιερά με πύργους, μαζί με ένα επιμήκες κτίριο που περιλαμβάνει κουζίνα για την προετοιμασία των προσφορών, δημόσιες τουαλέτες και τις εγκαταστάσεις του ιερέα.

Δίπλα στους ναούς υπάρχει μια δεξαμενή νερού, γνωστή ως Pushkarini.

Το Sameep Padora & Associates είχε ως κύρια βάση για τη διάταξη των κτιρίων και της λίμνης, έναν ναό του 10ου αιώνα που βρίσκεται στο Tirupathi, νότια Ινδία.

«Όλος ο προγραμματισμός έγινε σε διάλογο με ιερείς ναών που είχαν πληροφορίες για το τι τοποθετήθηκε εκεί σύμφωνα με την παράδοση», είπε το Padora.

Η ενσωμάτωση μιας πισίνας νερού στο συγκρότημα του ναού ήταν ένα από τα πιο απαιτητικά στοιχεία, καθώς η περιοχή που επιλέχθηκε για το κτίριο ήταν σχετικά άνυδρη.

«Για να το δημιουργήσει, το στούντιο αρχιτεκτονικής έστρεψε τα λύματα από ένα κοντινό λατομείο σε μια περιοχή χαμηλών εκτάσεων, για να δημιουργήσει μια λεκάνη κατακράτησης νερού που φυτεύτηκε με βλάστηση για να καθαριστεί φυσικά».

«Αυτή η ενιαία προσθήκη ξεκινά τον διάλογο, μεταξύ της φόρμας του ναού, των βημάτων πρόσβασης και του νερού», συνέχισε.

Αρχιτεκτονική πρωτοβουλία

«Προκύπτει έτσι μια αρχιτεκτονική που συνδυάζει και τοπίο και κτίριο… δημιουργώντας μια κλίμακα που είναι τόσο οικεία όσο και ξεχωριστή».

Χρησιμοποιήθηκαν μαύρες πλάκες ασβεστόλιθου για να δημιουργηθούν σκαλοπάτια που ανεβαίνουν από την πισίνα.

Αυτές οι πλάκες χρησιμοποιήθηκαν επίσης για να δημιουργήσουν τις κλιμακωτές μορφές των ναών, οι οποίοι καλύπτονται από πράσινο στα χαμηλότερα επίπεδα για να προστατέψουν τους εσωτερικούς χώρους από τη ζέστη.

Το μεγαλύτερο από το ζεύγος των ναών με τις κορυφές περιέχει το ιερό Balaji, ενώ τον μικρότερο ναό περιέχει το ιερό Varahaswamy.

«Ο περίβολος του ναού μέσω της σχέσης του με το νερό παίρνει δύο ξεχωριστές μορφές ιερών χώρων, τον ναό shikhara – και τη δεξαμενή νερού με σκαλοπάτι του kund, και τον ενσωματώνει σε μια μοναδική εκδήλωση του ιερού περιβόλου», προσέθεσε .

Το Sameep Padora & Associates είναι ένα στούντιο αρχιτεκτονικής με έδρα τη Βομβάη, το οποίο στο παρελθόν σχεδίασε ένα βουδιστικό κέντρο εκπαίδευσης και διαλογισμού, χτισμένο από ηφαιστειακή σκόνη, ενώ σχεδίασε επίσης και μια σχολική βιβλιοθήκη με μια κυματοειδή στέγη από τούβλα.

Πηγή: dezeen.com

Γράψτε το σχόλιό σας