Αλλαγές στο σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής
Αττικής που θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή, προανήγγειλε το
υπουργείο Παιδείας ενώ απάντησε σε υψηλούς τόνους στις ενστάσεις που
διατύπωσε η Σύνοδος των πρυτάνεων για μία σειρά θεμάτων που
περιλαμβάνονται στο κείμενο του υπουργείου.

Το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του, υποστηρίζει ότι η διαμόρφωση του νέου Πανεπιστημίου γίνεται με ακαδημαϊκά κριτήρια, όχι με λογικές επικαλύψεων, πολυδιάσπασης και υπερεξειδίκευσης. «Το όλο εγχείρημα, όπως αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο, οδηγεί σε σημαντικές οικονομίες κλίμακας, καθώς από τα 42 Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των δύο Ιδρυμάτων το νέο Πανεπιστήμιο θα έχει 26 ακαδημαϊκά Τμήματα με προοπτική την έντονη παρουσία του στον ελληνικό και διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη».

Όλα αυτά, προσθέτει, χωρίς να θιγεί κανένα από τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. «Τα νέα Τμήματα θα έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και κάποια εξ αυτών θα θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία, μη υφιστάμενα ακόμη στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με μεγάλη δυναμική και προοπτική διεθνώς».

Το υπουργείο αναφέρθηκε και στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης που έληξε χθες, σημειώνοντας ότι κατατέθηκαν πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις βελτίωσης του εγχειρήματος. «Οι προτάσεις μελετώνται ώστε να αξιοποιηθούν με τον προσφορότερο τρόπο στο κείμενο που θα κατατεθεί στην Βουλή».

Για τις διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης για νεοϊδρυόμενα Τμήματα, το υπουργείο λέει ότι έχουν νόημα και φυσικά θα γίνουν, «εφόσον τα προγράμματα σπουδών, που η ίδια η ακαδημαϊκή κοινότητα θα προτείνει, στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου, διανύσουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα».

Όσον αφορά στην ένταξη των μελών Δ.Ε.Π. σε τακτικές θέσεις, οι προϋποθέσεις που η νομοθεσία προβλέπει για την εκλογή καθηγητών Πανεπιστημίου, υποστηρίζει το υπουργείο, δεν διαφοροποιούνται επί το αυστηρότερο από αυτές που προβλέπονται για εκλογή καθηγητών Τ.Ε.Ι. παρά μόνο σε μέρος των απαιτούμενων προσόντων των καθηγητών α’ βαθμίδας. Το νομοσχέδιο προβλέπει αυτά ακριβώς να ελεγχθούν, άλλως η ισονομία θα παραβιαζόταν σε βάρος των καθηγητών των Τ.Ε.Ι.

in.gr