Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014, 12:45

in.gr » Ψυχαγωγία » Εικαστικά

Αυξημένη επισκεψιμότητα και πρωτότυπες δράσεις για το Μουσείο της Ακρόπολης

Με το δυνατό «χαρτί» των ψηφιακών αναπαραστάσεων, της πολυχρωμίας, της αμεσότητας και της διαδραστικότητας, το Μουσείο της Ακρόπολης βάζει ένα «λιθαράκι» ανανέωσης στον ιστορικό «χάρτη» της Αθήνας. Εγκαινιάζει σιγά σιγά μια νέα εποχή όπου η ανάδειξη των αγαλμάτων και του ελληνικού πολιτισμού έχει τον πρώτο «λόγο» με τον αριθμό των τουριστών να αναμένεται αυξημένος, όπως εκτιμάται και από το μουσείο.


Πρωτότυπες δράσεις όπως είναι οι θεματικές παρουσιάσεις συνεχίζουν να κάνουν την «εμφάνισή» τους και τους θερινούς μήνες με τους επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν από κοντά επιλεγμένα αντικείμενα της συλλογής του μουσείου και με τη συνοδεία αρχαιολόγων-φροντιστών να παρατηρήσουν δυσδιάκριτες λεπτομέρειές τους .

Στα 20 καλύτερα μουσεία του κόσμου βρίσκεται το Μουσείο της Ακρόπολης σύμφωνα με το διαδικτυακό περιοδικό Archdaily, ενώ οι επισκέπτες του ξεπερνούν τους 1.161.555, από τον περσινό Ιούνιο. Το 2014 το μουσείο «βλέπει» αύξηση της τάξης του 25% , και παρά τον δημόσιο χαρακτήρα του είναι ανοιχτό σε μεταρρυθμίσεις και πειραματισμούς.

Η μουσειακή δράση για τα Αρχαϊκά Χρώματα βασίζεται σε πολύ προσεκτική παρατήρηση, σε φασματοσκοπικές αναλύσεις, σε ειδική φωτογράφιση, σε προσπάθειες αναπαραγωγής των αρχαίων χρωμάτων και εφαρμογή τους σε παριανό μάρμαρο και φυσικά στην αναζήτηση πολύτιμων πληροφοριών από τις γραπτές πηγές για τα χρώματα.



Μέχρι τις 31 Ιουλίου σύντομες θεματικές παρουσιάσεις με τίτλο «Αρχαϊκά Χρώματα» πραγματοποιούνται από τους αρχαιολόγους-φροντιστές, με πλούσιο οπτικό υλικό.

Στο πλαίσιο της δράσης «Αρχαϊκά Χρώματα», το μουσείο ανοίγει την «αγκαλιά» του σε οικογένειες και παιδιά για να ανακαλύψουν τα αρχαϊκά χρώματα μέσα από το παιχνίδι αναζήτησης λεπτομερειών, την κασετίνα ζωγραφικής και το DOMINO.

Ενδιαφέρουσες θεματικές παρουσιάσεις αναμένονται ακόμη το Σάββατο 19 και 26 Ιουλίου και 1 Αυγούστου με θέματα «Πριν την Αθηνά», «Ρώμη και Ακρόπολη» και «Ακρόπολη, Αθήνα και ύστερη αρχαιότητα» αντίστοιχα. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να μυηθούν σε εξαιρετικά συναρπαστικές περιόδους της Ακρόπολης, αλλά και όλης της Ελλάδας.

Εκπαιδευτικό και εποικοδομητικό «χέρι» απλώνει το μουσείο της Ακρόπολης σε παιδιά. Προσκαλεί τις οικογένειες να γνωρίσουν τη θεά Αθηνά και τα σύμβολά της, μέσα από τρία διαφορετικά παιχνίδια αναγνώρισής της μέσα στους εκθεσιακούς χώρους. Το μουσείο εγκατέστησε ειδικές παιδικές λεζάντες για την αναζήτηση των 12 εκθεμάτων που περιλαμβάνει το παιχνίδι.



Παράλληλα, στόχος του μουσείου είναι να προβάλλει τις διαφορετικές πτυχές της θεάς μέσα από μια εικονική περιήγηση με τίτλο «Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης».

Με μια μουσική συναυλία στον προαύλιο χώρο του θα γιορτάσει το Μουσείο της Ακρόπολης την πανσέληνο της 10ης Αυγούστου.

«Σε αυτή την σημαντική άνοδο του συνολικού αριθμού των επισκεπτών μας, στόχος του Μουσείου της Ακρόπολης είναι να συνεχίσει να τους προσφέρει μια ποιοτική εμπειρία κατά την επίσκεψή τους» αναφέρει εκπρόσωπος του μουσείου, ενώ προσθέτει :

«Όσον αφορά στην επισκεψιμότητα, αυτή έχει αυξηθεί αισθητά από τον Ιανουάριο του 2014 και ακόμη περισσότερο από τους μήνες Μάιο 2014 μέχρι και σήμερα που είναι περίοδος αιχμής».

Ελισάβετ Σταμοπούλου
Τι παίζει τώρα Ταινίες της ημέρας