Ισως στο μέλλον η Formula 1 να σταματήσει να είναι ένα ανδροκρατούμενο άθλημα και στην Pole position δίπλα στον πρωταθλητή Φερστάπεν να καραδοκεί μια γυναίκα, που θα τον περιμένει στη γωνία!

Ο θεσμός της Formula 1 είχε ήδη στα σχέδιά του να… σπάσει το κατεστημένο και να εντάξει τα επόμενα χρόνια πιλότους γένους θηλυκού. Και όπως φαίνεται το προπύργιο είναι σχεδόν έτοιμο. Η Formula 1 έχει έτοιμο τον θεσμό F1 Academy, ένα νέο πρωτάθλημα που ξεκινά το 2023 και στο οποίο θα συμμετέχουν 15 γυναίκες οδηγοί ηλικίας 16-17 ετών. Νέο αίμα στις πίστες για μικρές ταλαντούχες νεαρές που θα αποδείξουν ότι έχουν τα χρονόμετρα για πρωινό και τη σκληρή δοκιμασία στο DNA τους!

Το συγκεκριμένο πρωτάθλημα
θα αποτελείται από επτά αγωνιστικά τριήμερα όπου θα συμμετέχουν μόνο γυναίκες. Θα συμμετέχουν πέντε ομάδες με 15 μονοθέσια. Tα γκραν πρι θα διεξάγονται
στις γνώριμες πίστες που τρέχουν και τα μονοθέσια της Formula 1.

Στόχος είναι να έρθει το γυναικείο φύλο πιο κοντά στη Formula 1 και να δούμε στο μέλλον μια γυναίκα να αγωνίζεται στην κορυφαία μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα μονοθέσια θα πατάνε σε πλαίσιο Tatuus T421, ενώ οι κινητήρες θα αποδίδουν 165 ίππους.

Οπως έχει ήδη ανακοινωθεί, κάθε συμμετοχή θα τη χρηματοδοτεί η Formula 1, ενώ οι γυναίκες θα λαμβάνουν μέρος αρκεί να καταβάλλουν ένα παράβολο 150.000 ευρώ. Ο νέος θεσμός έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα φυτώριο νέων οδηγών με γυναίκες που θα μυηθούν στα μυστικά της Formula 1.

Ενα μέχρι πρότινος
κλειστό κλαμπ

Για την ιστορία, στη Formula 1 έχουν λάβει μέρος από τη θεμελίωση του θεσμού έως και σήμερα πάνω από 900 πιλότοι. Μόλις πέντε ήταν οι γυναίκες που έχουν φορέσει κράνος και στολή και έχουν τρέξει στις πίστες δίπλα σε άνδρες. Την αρχή έκανε η Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις, που γεννήθηκε το 1926 στην Ιταλία και ξεκίνησε αρχικά να τρέχει σε ιπποδρομίες, ενώ τυχαία βρέθηκε στον χώρο του μηχανοκίνητου σπορ όταν πήγε μια κόντρα με τα αδέλφια της που αμφισβητούσαν τις οδηγικές ικανότητές της.

Για πρώτη φορά έλαβε μέρος στη Formula 1 στις 18 Μαΐου 1958 με ένα μονοθέσιο της Maserati! Συνολικά έτρεξε σε τέσσερα γκραν πρι, αλλά χωρίς ιδιαίτερες επιδόσεις. Μάλιστα η τελευταία φορά που συμμετείχε ήταν τον Μάιο του 1959 στο γκραν πρι του Μονακό.

Η Τερέζα ντε Φιλίπις πέθανε πριν από έξι χρόνια, σε ηλικία 89 ετών.

Ιταλικής καταγωγής ήταν και η Λέλα Λομπάρντι που δοκίμασε την τύχη της στη Formula 1 το 1974. Ετρεξε με μονοθέσια των March, RAM, Williams, ενώ έχει γράψει ιστορία ως η γυναίκα που έχει βαθμολογηθεί. Καλύτερο αποτέλεσμά της ήταν η έκτη θέση στο γκραν πρι Ισπανίας, ενώ ήταν η πρώτη γυναίκα η οποία πήρε έστω και μισό βαθμό. Επίσης είχε και μια έβδομη θέση στη Γερμανία.

Eίναι η μοναδική γυναίκα που έχει τρέξει σε 17 αγώνες. Απεβίωσε το 1992 σε ηλικία 50 ετών. Αλλες τρεις γυναίκες έχουν πάρει… μυρωδιά από τον κόσμο της Formula 1. Είναι η Ντιβίνα Γκαλίτσα με καταγωγή από την Αγγλία, που έχει λάβει μέρος σε ελεύθερα δοκιμαστικά και έχει εργαστεί ως βοηθός στην εξέλιξη μονοθεσίων.

Εχει τρέξει με τη Λομπάρντι στο Βρετανικό Γκραν Πρι του 1976, το μοναδικό γκραν πρι στο οποίο έτρεχαν ταυτόχρονα δύο γυναίκες.

Η Ντεσιρέ Γουίλσον έχει τρέξει μόνο μία φορά σε γκραν πρι το 1980 στα δοκιμαστικά με μονοθέσιο της Williams, όμως δεν κατάφερε να προκριθεί, ενώ η Τζιοβάνα Αμάτι πήρε μέρος με μονοθέσιο της Brabham το 1992 αλλά μόνο στα ελεύθερα δοκιμαστικά.

Με οδηγό λοιπόν το παρελθόν οι γυναίκες είναι έτοιμες να ανεβάσουν την αδρεναλίνη στο μηχανοκίνητο σπορ με απώτερο στόχο να προσελκύσουν ακόμη περισσότερο το γυναικείο κοινό στις πίστες ως θεατές και τηλεθεάτριες!