Ένας στοχασμός στην αλληλεπίδραση της θρησκείας, του καταναλωτισμού και του θεάματος στον 21ο αιώνα είναι η αναδρομική έκθεση του φωτογράφου Miles Aldridge στη Νέα Υόρκη.

Πορτρέτα των διασημοτήτων όπως Marina Abramović, Gilbert and George, Sophie Turner, Viola Davis, Michael Fassbender, Donatella Versace και David Lynch επιτρέπουν βαθιά ματιά στα σημεία όπου τέμνονται το γκλαμ, η εξουσία, η αντιπροσώπευση και η ταυτότητα.

Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, ο Aldridge έχει συγκεντρώσει ένα εξαιρετικό αρχείο δουλειάς από το οποίο ο ίδιος επέλεξε 64 έργα του για την «Virgin Mary. Supermarkets. Popcorn. Photographs 1999 to 2020».

Προερχόμενος από το Βόρειο Λονδίνο, ο Miles είχε την τύχη να έχει πατέρα τον εικονογράφο Alan Aldridge, ο οποίος ξεκίνησε κάνοντας εξώφυλλα στον εκδοτικό οίκο Penguin Books και στη συνέχεια άνοιξε τη δική του εταιρεία, την INK, στην καρδιά του Soho, συνεργαζόμενος με τους Rolling Stones, τους Beatles, τους Who και τον Elton John.

«Μεγάλωσα μέσα στις ψυχεδελικές εικόνες του πατέρα μου και το ροκ εντ ρολ λάιφ στάιλ του “ Swinging London”» εξομολογείται ο Miles. Όταν τη δεκαετία του 1970 ανακάλυψε το πανκ, βρήκε διέξοδο μέσω της μουσικής για την οργή του και δημιούργησε το συγκρότημα X Men, παίζοντας ψυχεδελικό γκαράζ πανκ. Εγκατέλειψε την μπάντα για να κάνει σπουδές εικονογράφησης στο Central St. Martins.

Αργότερα δούλεψε για πελάτες όπως The New Yorker, Vogue Italia, Karl Lagerfeld και Yves Saint Laurent, προσέχοντας ιδιαίτερα να μην τραβά τεχνητή διαχωριστική γραμμή μεταξύ του επαγγελματικού και του προσωπικού.

«Πίστευα πάντα ότι το έργο των φωτογράφων ήταν το προσωπικό τους έργο, όπως των Helmut Newton, Richard Avedon ή, Irving Penn. Σκεφτόμουν πάντα ότι μια φωτογραφία που τραβάω σήμερα θα εμφανιστεί στον τοίχο αίθουσας τέχνης ή μουσείου ή σε ένα βιβλίο» λέει.

Ως φωτογράφος, ο Aldridge όπως αναφέρει το ΑΠΕ, κάνει χρήση των δεξιοτήτων εικονογράφου που έχει αποκτήσει για να ετοιμάσει storyboard των φωτογραφιών που θα τραβήξει (ζωγραφίζει για να καταλήξει στη σύνθεση).

Και δουλεύει αποκλειστικά με φωτογραφικό φιλμ, απολαμβάνοντας την ένταση του να μην ξέρει αν έχει τη εικόνα μέχρις ότου έρθουν οι εμφανίσεις από το εργαστήριο. «Το να ξέρεις αν έχεις ή όχι την εικόνα καταστρέφει την ένταση του έργου» τονίζει.

Η έκθεση «Virgin Mary. Supermarkets. Popcorn. Photographs 1999 to 2020» φιλοξενείται στην αίθουσα τέχνης Fotografsika και ολοκληρώνεται στις 17 Οκτωβρίου.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο