Όλοι κάναμε τα πειράματά μας με τον ενδυματολογικό κώδικα της τηλεργασίας: Σακάκι με παντελόνι φόρμας, πουκάμισο με σώβρακο, φόρεμα με παντόφλες-αρκουδάκια. Τώρα, δυο ιαπωνικές εταιρείες προτείνουν μια νέα λύση για το πρόβλημά μας: Ένα υβρίδιο κοστουμιού και… πιτζάμας, το οποίο αποκαλούν WFH pyjama suit.

Στη χρονιά που πέρασε, οι πωλήσεις κοστουμιών σημείωσαν κατακόρυφη πτώση (οι αναζητήσεις για σχετικούς όρους στο internet μειώθηκαν κατά 34%) και οι καταναλωτές προτίμησαν τα άνετα παπούτσια για το σπίτι και τις φόρμες (οι αναζητήσεις για «παντελόνι φόρμας» αυξήθηκαν κατά… 108%, σύμφωνα με το digitalof.co.uk).

Η Aoki, μια εταιρεία λιανικής πώλησης ανδρικών κοστουμιών κατέγραψε μείωση των πωλήσεων κατά 11,4 δισεκατομμύρια γεν στη διάρκεια της περσινής χρονιάς (76,8 εκατ. στερλίνες). Κι έτσι, στράφηκε στο «κοστούμι πιτζάμα». Αποτελείται από ύφασμα για πιτζάμες, όμως μοιάζει με κοστούμι σε όλα, από τη γραμμή του μέχρι τα μανίκια του. Κοστίζει 14.354 γεν και διατίθεται τόσο σε ανδρική όσο και σε γυναικεία εκδοχή.

Ταυτόχρονα, η Whatever INC λάνσαρε τη σειρά WFH Jammies, περιγράφει τη συλλογή ως: Επαγγελματική από πάνω, χαλαρή από κάτω». Ο σχεδιαστής Ταΐτσι Ίτο συνέλαβε την ιδέα βλέποντας τη σύζυγό του να συνδιασκέπτεται μέσω Zoom. «Μια μέρα η σύζυγός μου φόρεσε τα ρούχα του γραφείου για να παρακολουθήσει μια σύσκεψη μέσω βίντεο», εξηγεί ο ίδιος. «Σκέφτηκα “δεν είναι καλός τρόπος αυτός για να απολαύσει το διάστημα που εργάζεται από το σπίτι” και σκέφτηκα ότι θα ήταν καλή ιδέα να φτιάξω άνετα ρούχα που θα έμοιαζαν επίσημα μόνο στο κομμάτι που είναι ορατό στην οθόνη». Τα πρότυπα κομμάτια σχεδιάστηκαν από τον Ίτο, ενώ τις μετατροπές έκανε η Ακιχίκο Κιμούρα, διευθύντρια του δημιουργικού για τη γυναικεία σειρά Lokitho.

Το πάνω μέρος του ρούχου, που είναι ορατό από την κάμερα, διαθέτει κολλαριστό γιακά. Το κάτω μέρος είναι πιο σκούρο σε χρώμα και θυμίζει φόρμα. Αρχικά, το τμήμα του πουκαμίσου θα κατέβαινε λίγο χαμηλότερα», εξηγεί ο Ίτο, όμως αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητα στην όψη του ρούχου και να βεβαιωθούμε ότι θα είναι αρκετό ώστε να μην διακρίνεται σχεδόν καθόλου το κάτω μέρος στην οθόνη του υπολογιστή».

Όπως λέει, οι πιτζάμες έχουν και μια δόση χιούμορ, όμως ήδη σημειώνουν επιτυχίες, έχοντας παραγγελίες από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ισπανία και την Ινδονησία. Ο Ίτο πιστεύει ότι είναι απλώς η αρχή των προϊόντων που θα δημιουργηθούν ειδικά για τους εργαζόμενους από το σπίτι.

Ο Ίτο υποστηρίζει: «Πιστεύω ότι η ίδια η τηλεργασία θα μετατραπεί στη νέα κανονικότητα, επομένως σχέδια όπως οι WFH jammies που ταιριάζουν σε αυτόν τον τρόπο ζωής θα συνεχίσουν να δημιουργούνται».

«Η επίσημη μόδα πλέον δεν είναι προτεραιότητα, όπως ήταν στην εποχή πριν τον κοροναϊό», πιστεύει ο Ίτο και προσθέτει: «Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα συμβεί μετά το τέλος του κοροναϊού, όμως πιστεύω ότι η κοινωνία θα μεταμορφωθεί με τρόπο που θα μας επιτρέπει να κάνουμε νέες επιλογές».

Με πληροφορίες από Guardian

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο