Η εντυπωσιακή αίθουσα του Λούβρου «Salle des Etats» ανακαινίστηκε και υποδέχθηκε ξανά τα σπουδαία έργα τέχνης που φιλοξενεί εδώ και δεκαετίες. Κορωνίδα στο στέμμα η Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο πιο διάσημος πίνακας στον κόσμο, η οποία ξαναπήρε την παλιά της θέση, στο πιο περίοπτο σημείο του δωματίου, oι υπόλοιπες αίθουσες όμως;

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Amilein (@europal)

Ευκαιρία για ανακαίνιση

Περίπου 250 συντηρητές έργων τέχνης, βρήκαν τον χώρο και τον χρόνο να κάνουν τη δουλειά τους ανενόχλητοι, εν μέσω του γαλλικού λοκντάουν που «τρέχει» από τον Οκτώβριο. Κανείς δεν είναι χαρούμενος με την πανδημία, όμως τουλάχιστον το πιο πολυσύχναστο μουσείο του κόσμου μπορεί να πάρει μια ανάσα.

Η ανακαίνιση της Salle des États ήταν μόνο μία από τις πολλές επεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν στο μουσείο και οι οποίες τώρα μπορούν να προχωρήσουν με μια σχετική άνεση· από τυπικές επιδιορθώσεις και ένα «απλό» ξεσκόνισμα σε 4.500 κορνίζες μέχρι το προσεκτικό καθάρισμα των ιερογλυφικών στις επιτύμβιες στήλες.

Ανακαίνιση σε αίθουσα «πνίγει» τοιχογραφία για την Ελλάδα

Από το 2018, το Μουσείο του Λούβρου αποφασίζει νέες εργασίες στην «Salle des Bronzes» και σε δύο άλλες αίθουσες. Το τελικό αποτέλεσμα των εργασιών είναι τουλάχιστον απογοητευτικό, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις. Το μαρμάρινο πάτωμα της αίθουσας αντικαθίσταται από παρκέ, οι ξύλινες πόρτες βάφονται μαύρες και οι τοίχοι βάφονται με χρώμα έντονο κόκκινο, αντί του προηγούμενου μπεζ, δημιουργώντας υπερβολικές, στα όρια του αντιαισθητικού, αντιθέσεις.

Το Μουσείο του Λούβρου χρειάστηκε να να αποστείλει νέα επιστολή στην Υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας, Ροζλίν Μπασλό. Σε αυτή καταγγέλλει ότι «τα σχήματα του Σάι Τουόμπλι (υπεύθυνος ανακαίνισης)  απηχούν κάποιες από τις μορφές των μπρούτζινων γλυπτών, ενώ η εσκεμμένα αιθέρια ατμόσφαιρα της αίθουσας μπορεί να ερμηνευθεί σαν ένας φόρος τιμής στην αιωνιότητα της τέχνης, του χώρου και του χρόνου. Το βαθύ κόκκινο που προστέθηκε παραβιάζει αυτές τις αρμονίες και καταστρέφει ολοσχερώς την ισορροπία της αισθαντικής και αξιομνημόνευτης εγκατάστασης του Τουόμπλι».

Η εφημερίδα Le Monde, η οποία ανέδειξε το θέμα, απηύθυνε ερώτημα στο Μουσείο του Λούβρου για τις καταγγελίες του Ιδρύματος Τουόμπλι και για την παράδοξη ανακαίνιση. Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι «ένα σύνολο αιθουσών, το οποίο αποτελούσε μέρος των διαμερισμάτων του βασιλιά, είχε ανακαινισθεί τελευταία φορά το 1950, με πρόχειρο τρόπο και υπήρχε ανάγκη νέας παρέμβασης». Το Μουσείο προσθέτει ότι η άδεια δόθηκε από τον επικεφαλής αρχιτέκτονα των Ιστορικών Μνημείων για την συνολική ανακαίνιση των τεσσάρων αιθουσών, αλλά δεν αναφέρει λέξη για τις αλλαγές στον χρωματισμό των αιθουσών που προκάλεσε σάλο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο