Με αφορμή τα 95 χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη, πολλοί καλλιτέχνες αποτίνουν φόρο τιμής στο μεγάλο δημιουργό.

Ένας από αυτούς ο Dreamers Inc, με πολλές κυκλοφορίες σε Ελλάδα και εξωτερικό,  κυκλοφορεί σήμερα στην FΜ Records το νέο του δίσκο, ο οποίος  είναι αφιερωμένος στον Μίκη Θεοδωράκη.

Όπως λέει και ο ίδιος: «Είναι μεγάλη τιμή, για εμένα προσωπικά αυτό το άλμπουμ, επειδή πιστεύουμε ότι γίνεται ένα νέο μουσικό άνοιγμα και προσθέτουμε τον ήχο του σήμερα στις διαχρονικές συνθέσεις του Μίκη. Ξεκινώντας από την μουσική για το Σέρπικο, το »Ζ» και την Φαίδρα, καταλήγοντας στα αριστουργήματα των Μικρών Κυκλάδων και του Άξιον Εστί.

Ένας κύκλος τραγουδιών και ορχηστρικών κομματιών από διάφορους σταθμούς της διαδρομής του συνθέτη συναντάει το σύγχρονο πεδίο της electronica. Το αποτέλεσμα: κάτι το πρωτότυπο και μοναδικό που ευελπιστούμε να αφήσει το στίγμα του.

Πώς αποφασίσατε να διασκευάσετε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη;

Ήταν κάτι το οποίο θέλαμε από καιρό, από χρόνια. Είμαστε στο χώρο της δισκογραφίας γύρω στην εικοσαετία, με αρκετή θα έλεγα επιτυχία, και νιώσαμε έτοιμοι και ώριμοι να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό, διαφορετικό, πρωτοποριακό ίσως, στο έργο ενός παγκόσμιου συνθέτη, φέρνοντας τον σύγχρονο ήχο σε κλασσικά αριστουργήματα.

Με ποια κριτήρια κάνατε την επιλογή των τραγουδιών;

Προσπαθήσαμε να καλύψουμε όλες τις περίδους της μουσικής πορείας του Μίκη Θεοδωράκη, αν και αυτό βέβαια είναι κάτι το ακατόρθωτο. Και οι σολίστ είχαν τη δική τους αγάπη σε κάποια κομμάτια που ήθελα να ερμηνεύσουν όπως πχ. η Μάριαν Γεωργίου με καταγωγή από την Κύπρο, η οποία πρότεινε το “Χρυσοπράσινο φύλλο” και η Καλλιόπη Βέττα που ήθελε ένα από τα αγαπημένα μου άλμπουμ, το “Όνειρο καπνός”. Για τα υπόλοιπα χρησιμοποιήσαμε την ικανότητα του κάθε καλλιτέχνη να ερμηνεύσει την ανάλογη διασκευή. Ένας φίλος, πολύ γνωστός μουσικός, όταν άκουσε την “Απαγωγή” μού είπε ότι η Κωνσταντίνα που το ερμηνεύει φέρνει κάτι από Μαίρη Λίντα.  Δεν μπαίνουμε όμως σε διαδικασία να συγκρίνουμε τα αυθεντικά με αυτά που δημιουργήσαμε εμείς. Οι πρώτες εκτελέσεις είναι σημείο αναφοράς, διαχρονικές και σταθερές αξίες στο μουσικό στερέωμα. Χαίρομαι πολύ που αυτός ο δίσκος κυκλοφορεί από την FM RECORDS.

Ποιο κομμάτι ξεχωρίζετε και γιατί;

Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο. Κάθε κομμάτι είναι μοναδικό, ο κάθε ερμηνευτής έδωσε τον καλύτερό του εαυτό .

Πώς συνδέεται ο Μίκης Θεοδωράκης με την ηλεκτρονική μουσική;

Ο Μίκης Θεοδωράκης ως μέγιστος της τέχνης, είναι πάντα πρωτοποριακός και έχει όραμα. Μέχρι την κυκλοφορία του “Αξιον εστί” κανείς πιστεύω δεν ήξερε τον όρο λαϊκό ορατόριο. Βοήθησε με τη μουσική του να διαδοθούν τα έργα του Σεφέρη, του Ελύτη, του Γκάτσου, του Ρίτσου, έντυσε με νότες ακόμα και άμετρα ποιήματα και κατάφερε να γίνουν τραγούδια στο στόμα όλου του κόσμου. Εισήγαγε πάρα πολλές καινοτομίες, λίγο πολύ γνωστές πιά σε όλους. Εμείς απλά θέλουμε να δώσουμε τη μουσική του στο νέο κόσμο, σε μια άλλη μερίδα ακροατών, με τον ήχο του σήμερα, σεβόμενοι πάντα τις πρώτες εκτελέσεις.

Ποια είναι η επίδραση του κορονοϊού στη μουσική, αλλά και στη μουσική βιομηχανία;

Η μουσική βιομηχανία υποφέρει από τη στιγμή που μπήκε στη ζωή μας η ψηφιοποίηση. Μεγάλες εταιρίες σταμάτησαν να επενδύουν σε δαπανηρά μεν αλλά αξιολογότατα πρότζεκτς επειδή ποτέ δεν θα έβγαζαν όσα επένδυσαν. Σήμερα για παράδειγμα αμφιβάλλω εάν θα υπήρχε εταιρία πρόθυμη να κυκλοφορήσει το “Joshua Tree” των U2 . Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των σημερινών παραγωγών παγκοσμίως είναι πρόχειρα computerised κομμάτια, χωρίς καμία έμπνευση, χωρίς καν στίχο πολλές φορές, τα οποία φυσιολογικά κανείς δεν θα θυμάται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Έχουν ημερομηνία λήξεως σαν τις κονσέρβες. Τώρα με τον κορονοϊό, τη στιγμή που επηρεάζεται η απλή καθημερινότητα, αναγκαστικά θα επηρεαστεί και η μουσική. Πόσο? Μόνο ο χρόνος μπορεί να το δείξει.

Πώς αντιμετωπίσατε την καραντίνα καλλιτεχνικά-δημιουργικά;

Με ηρεμία, οικογένεια, βιβλία και βέβαια πολλή μουσική.

Τι μήνυμα θέλετε να περάσετε στον κόσμο;

Να μην σταματήσει ποτέ να ονειρεύεται στη ζωή του και να κοιτάει ψηλότερα.

Ποιες είναι οι μουσικές σας επιρροές;

Σαν παιδί της δεκαετίας 70-80 τα πρώτα ακούσματα μου ήταν ό,τι κάθε νέος είχε εκείνη την περίοδο. Ροκάς αλλά και ντισκόβιος συνάμα. Δεν μου αρέσει να βάζω ταμπέλες  στη μουσική και να απορρίπτω συγκεκριμένα είδη. Υπάρχει καλή ροκ υπάρχει και κακή. Υπάρχουν διαμάντια στη ντίσκο, υπάρχουν και φθηνά πράγματα. Και βέβαια ποτέ δεν ήμουν εναντίον της ελληνικής μουσικής. Της καλής ελληνικής μουσικής που πολλοί δυστυχώς σνομπάρουν. Η Ελλάδα έχει τεράστια μουσική κληρονομιά. Πρέπει να την διαφυλάξει και να την εξελίξει.

Ποια είναι τα πρότυπά σας στη μουσική;

Πάρα πολλά που θα γέμιζαν σελίδες ολόκληρες. Από κάθε χώρο. Ακόμα και από αυτόν του Heavy Metal που δεν είναι και το αγαπημένο μου είδος μουσικής αλλά υπάρχουν μουσικοί οι οποίοι μού ‘δίδαξαν’ κάτι.

Ποια είναι τα επόμενά σας σχέδια;

Οι παραγωγές δε σταματούν εδώ, αυτή την περίοδο βέβαια όλο το βάρος έχει πέσει στο και τη σωστή του προώθηση σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά ήδη υπάρχουν αρκετά πρότζεκτς υπό συζήτηση που ελπίζω ότι θα κερδίσουν και αυτά τους ακροατές.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο