Για την πιθανότητα υποχώρησης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια έως και κατά 1% το 2018 προειδοποιεί ο ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) καθώς οι επιπτώσεις του Brexit αλλά και η ολοένα αυστηρότερη πολιτική που υιοθετείται για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, απειλούν να πλήξουν την ανάκαμψη.

«Εν όψει της επικείμενης αυστηρότερης νομοθεσία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων και των vans αλλά και υπό την απειλή του Brexit η ανάκαμψη που έχει επιτευχθεί δείχνει εύθραυστη» αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση του ο επικεφαλής του ACEA, Carlos Tavares αιτιολογώντας τις προβλέψεις του για επιβράδυνση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου το 2018.

Παράλληλα όπως ο ίδιος επεσήμανε οι προτάσεις της Κομισιόν για την προώθηση των οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων «δεν αξιολόγησαν όσο θα έπρεπε εναλλακτικές» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σε ό,τι αφορά το Brexit, ο Carlos Tavares κάλεσε την Ευρώπη να επιταχύνει τις διαπραγματεύσεις και να καταλήξει όσο το δυνατόν ταχύτερα στο καθεστώς που θα διέπει τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ της Βρετανίας και της Ε.Ε. καθώς όπως τόνισε: «είναι εξαιρετικά δύσκολο να πάρει κανείς αποφάσεις για επενδύσεις όταν δεν γνωρίζει τι τον περιμένει στην επόμενη γωνία».

Επιπλέον επανέλαβε την θέση του ACEA για μεταβατική περίοδο τριών αντί δύο ετών, μετά το Brexit καθώς αυτό θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες καθώς και στην απαιτούμενη υποδομή όπως τα τελωνεία να αναπτυχθεί προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις».

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το 2017 οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια ξεπέρασαν για πρώτη φορά μετά το 2007 τα 15 εκατομμύρια μονάδες εμφανίζοντας αύξηση 3,4%. Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του Brexit, η βρετανική αγορά αυτοκινήτου η οποία τυγχάνει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη της Ευρώπης, υποχώρησε κατά 5,7% την χρονιά που πέρασε και για πρώτη φορά σε διάστημα έξι ετών.

Σε ό,τι αφορά το μέτωπο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καταθέσει ήδη νομοθετική πρόταση η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση, σύμφωνα με την οποία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφού συμμορφωθούν με το όριο των 95 γρ. /χλμ. για το μέσο όρο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου τους έως το 2021, θα πρέπει στη συνέχεια και έως το 2030, να περιορίσουν το ανωτέρω μέγεθος κατά 30% κάτι που σημαίνει 70 γρ./χλμ. CO2.

Σημειώνεται ότι το 2015, η συγκεκριμένη τιμή είχε οριοθετηθεί στα 130 γρ./χλμ. CΟ2 κάτι που με τη σειρά του συνεπάγεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται ουσιαστικά μέσα σε 15 χρόνια να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων τους σχεδόν κατά το ήμισυ.

auto.in.gr