Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης οι εργαζόμενοι στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, ζητώντας την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων, εν όψει των ιδιωτικοποιήσεων.

Οπρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος, μιλώνταςστο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκτίμησε ότι πιθανότατα να υπάρξει κάποια απάντηση από τους εμπλεκόμενους φορείς εν όψει και της έγκρισης της σύμβασης παραχώρησης από τη γενική συνέλευση των μετόχων την Παρασκευή 10 Ιουνίου.

Ο κ. Γεωργακόπουλος τόνισε ότι, πέραν τη διαφωνίας για την ιδιωτικοποίηση των δύο λιμανιών, οι εργαζόμενοι θέτουν επί τάπητος το θέμα των εργασιακών σχέσεων και τη σταθερότητα στην εργασία. Πρόσθεσε ότι αυτό θα πρέπει να γίνει με κάθε τρόπο βάσιμο και νομοθετημένο, προκειμένου να μη βρεθούν κάτω από την απειλή της ανεργίας οι δεκάδες εργαζόμενοι που έχουν προσφέρει και στους δύο οργανισμούς των λιμανιών.

«Θα πρέπει να βρεθεί νομοθετική ρύθμιση που να κατοχυρώνει το δεδομένο που υπήρχε μέσα από τις ρυθμίσεις του 2688/89 και από το γενικό κανονισμό εργασίας. Η εταιρεία δεν κλείνει, αλλά αλλάζει τη μετοχή της σύνθεση» τόνισε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ.

«Καλούμε τουςπαραγωγικούς φορείς, τους δημάρχους, τους επιστημονικούς φορείς, αλλά και άλλους συνδικαλιστικούς φορείς που βρίσκονται σε αγωνιστική δράση να ενημερωθούν και να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα μας που με υπευθυνότητα διεξάγουμε οι εργαζόμενοι στους ΟΛΠ και ΟΛΘ. Διεκδικούμεκατοχυρωμένες θεσπισμένες εργασιακές θέσεις και εργασιακή σταθερότητα, που σε κάθε περίπτωση προκύπτει από το εργασιακό μας ιστορικό στον ΟΛΠ και ΟΛΘ» τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Λιμενεργατών Αρχιεργατών.

«Μήνες τώρα, η κυβέρνηση έχει πολλές φορές διακηρύξει ότι στη διαδικασία υλοποίησης των δεσμευτικών, με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές, ιδιωτικοποιήσεων, βασικό μέλημα παραμένει η προστασία των εργασιακών σχέσεων» ανέφεραν πρόσφατασε κοινή δήλωσή τους από την πλευρά τους οι υπουργοί Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας, Εργασίας Γ.Κατρούγκαλος και Οικονομικών Ευκλ.Τσακαλώτος.

Ήδη βρισκόμαστε σε φάση ολοκλήρωσης αυτών των πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων, είχαν τονίσει οι τρεις υπουργοί και κάλεσαν όλους τους εμπλεκόμενους να βοηθήσουν στην προσπάθεια για μια δίκαιη λύση που άμεσα και μακροπρόθεσμα θα αποβεί σε όφελος όλων.

ΝΔ: «Χάος στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ανίκανη η κυβέρνηση»

«Χάος επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της» υποστηρίζει ο Σίμος Κεδίκογλου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ.

Σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, του ζητά να απαντήσει στο ερώτημα γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο και να κηρυχθεί παράνομη, άκυρη και καταχρηστική η απεργία των λιμενεργατών.

Ο κ. Κεδίκογλου επισημαίνει ότι «την ώρα που η κυβέρνηση χαιρετίζει τη συμφωνία για την κατασκευή τουαγωγούφυσικού αερίουTAP, ταυτόχρονα αδιαφορεί για τις ανυπολόγιστες ζημιές εξαιτίας της απεργίας, θέτοντας σε κίνδυνο σημαντικά έργα, όπως είναι η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, μπλοκάροντας την εκφόρτωση και αποθήκευση υλικών, που προορίζονται για την κατασκευή του.

»Επιπλέον, σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγές φορτίων, στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, καθώς και στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπως βρίσκονται παγιδευμένα περίπου 3.000 containers με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία και με τα πλοία είτε να αναγκάζονται να ξεφορτώνουν σε άλλα σημεία, είτε να κατευθύνονται προς την Τουρκία και με ορατό, επίσης, τον κίνδυνο των αποζημιώσεων.

»Παράλληλα, σε ‘ναυάγιο’ οδηγείται και ο κλάδος της κρουαζιέρας. Εξαιτίας της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων, η Ελλάδα μένει εκτός προορισμών και τα πλοία αλλάζουν πορεία, δεδομένου ότι παρατηρείται μεγάλη ταλαιπωρία στη διαδικασία τροφοδοσίας και στη μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ