Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πόσο παραπάνω επιτρέπεται να χρεώνεστε για το roaming;
Όταν ταξιδεύουμε σε άλλη χώρα της Ε.Ε. δεν θα πρέπει να χρεωνόμαστε περισσότερο από 1 έως 5 λεπτά του ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για τις κλήσεις, τα SMS ή την κίνηση που προκαλούμε στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.

Πόσο παραπάνω επιτρέπεται να χρεώνεστε για το roaming;

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μπορούν να χρεώνουν από 1 έως 5 λεπτά του ευρώ για τις κλήσεις, SMS και MB τους ταξιδιώτες στην Ε.Ε., διευκρινίζει η αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή για τις επικοινωνίες στην Ελλάδα.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μπορούν να χρεώνουν από 1 έως 5 λεπτά του ευρώ παραπάνω για τις κλήσεις, SMS και MB τους ταξιδιώτες στην Ε.Ε., διευκρινίζει η αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή για τις επικοινωνίες στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αποσαφηνίζει πως από τις 30 Απριλίου 2016 οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν υποχρεωθεί να χρεώνουν κάθε συνδρομητή τους που ταξιδεύει σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς επίσης στο Λιχτενστάιν, στην Ισλανδία και στη Νορβηγία, με τις χρεώσεις που ισχύουν για αυτόν στην Ελλάδα (και σύμφωνα με το πρόγραμμα τηλεφωνίας που διαθέτει), προσαυξημένο ενδεχομένως με επιπλέον χρέωση.

Στην περίπτωση που μία εταιρία κινητής τηλεφωνίας επιλέξει να επιβάλει κατά την περιαγωγή, προσαύξηση, επιπλέον της εθνικής χρέωσης, αυτή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα ακόλουθα όρια:

  • €0,05/λεπτό (πλέον ΦΠΑ) για εξερχόμενες κλήσεις περιαγωγής (0,0615 € με ΦΠΑ 23%) και
  • €0,02 (πλέον ΦΠΑ) για εξερχόμενα μηνύματα sms (0,0246€ με ΦΠΑ 23%)
  • €0,01/λεπτό (πλέον ΦΠΑ) για εισερχόμενες κλήσεις (0,0123€ με ΦΠΑ 23%)
  • €0,05/ΜΒ (πλέον ΦΠΑ) για χρήση δεδομένων με χρέωση ανά ΚΒ (0,0615€ με ΦΠΑ)

Επισημαίνεται ότι κάθε κλήση/αποστολή sms από τις χώρες που ισχύει ο Κανονισμός, χρεώνεται όπως τα λεπτά ομιλίας/sms προς όλα τα δίκτυα (σύμφωνα με το οικονομικό πρόγραμμα του συνδρομητή), ακόμα κι αν η κλήση/αποστολή sms απευθύνεται προς συνδρομητή της ίδιας εταιρίας.

Η υποχρέωση στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, με την ονομασία «Roaming Like At Home plus – RLAH+», επιβάλλεται στο πλαίσιο εφαρμογής του ευρωπαϊκού Kανονισμού για τη διεθνή περιαγωγή και έχει στόχο την κατάργηση των όποιων – επιπλέον των εθνικών – χρεώσεων περιαγωγής εντός της ΕΕ μετά τις 15 Ιουνίου 2017.

Η ΕΕΤΤ τονίζει πώς είναι αρμόδιότητά της να ελέγχει τη συμμόρφωση των εταιριών κινητής τηλεφωνίας όσον αφορά την εφαρμογή του Κανονισμού και δηλώνει πως παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά διεθνούς περιαγωγής σε συνεργασία με το Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πάντως, δεν εξέδωσε καμία σχετική σύσταση, παρά τη σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή νωρίτερα.

Τι χρεώνουν για την περιαγωγή Vodafone, Cosmote και Wind

Από μια γρήγορη περιήγηση στις ιστοσελίδες των παρόχων στην Ελλάδα, διαπιστώνουμε πως δύο στους τρεις χρεώνουν ημερήσιο τέλος τριών περίπου ευρώ για να μην επιβάλλουν τις προαναφερόμενες πρόσθετες χρεώσεις.

To tech.in.gr απευθύνθηκε στην ΕΕΤΤ και στον Συνήγορο για να αποσαφηνίσουν εάν οι πρακτικές αυτές προβλέπονται από τον κανονισμό και αναμένουμε την επίσημη απάντησή τους.

  • Συνοπτικά, η ΕΕΤΤ μας απαντά πως οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν τη δυνατότητα να διαθέτουν εναλλακτικά προγράμματα διεθνούς περιαγωγής με διαφορετικούς όρους χρήσης και χρέωσης. Αυτό σημαίνει ότι επιτρέπει η ημερήσια χρέωση, αλλά θα πρέπει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να διαθέτει και αυτό που την υποχρεώνει ο κανονισμός: περιαγωγή με προσαυξημένες εθνικές χρεώσεις στα όρια που αναφέρθηκαν παραπάνω.

  • Διαβάστε την απάντηση της ΕΕΤΤ

Ο κανονισμός δημοσιεύεται στη διεύθυνση https://www.eccgreece.gr/wp-content/uploads/2016/04/Reg-2015R2120_EL.pdf

Η σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή

Νωρίτερα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή είχε επισημάνει τις επιτρεπτές προσαυξήσεις για το roaming τη λεγόμενη μεταβατική περίοδο έως την πλήρη κατάργησή τους τον Ιούνιο του 2017. Με αφορμή τις διαφημιστικές καμπάνιες και των τριών παρόχων στην Ελλάδα, ο Συνήγορος τόνιζε πως αποτελεί υποχρέωση των εταιρειών τηλεπικοινωνιών και όχι πρόσθετη παροχή από αυτές, όπως αναφέρουν σε ορισμένες διαφημίσεις τους η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής από τις 15 Ιουνίου 2017. Παράλληλα, συνιστούσε προσοχή στους συνδρομητές και πρότεινε:

  • να διευκρινίζουν με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών της επιλογής τους, αν στο δικό τους πρόγραμμα παρέχεται ήδη η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής ή αν θα χρεώνονται με μειωμένες τιμές και σε ποιο ποσό ανά λεπτό, με βάση τις ανωτέρω ανώτατες τιμές.

Σε περίπτωση παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών ή παράβασης των ανωτέρω οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν καταγγελία στην Ανεξάρτητη Αρχή«Συνήγορος του Καταναλωτή»ή, για διασυνοριακές διαφορές, στοΕυρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος.

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi


tech.in.gr

Only in

Δημήτρης Ψαθάς: Αίσχη και ντροπές της επταετίας

«Γινόντουσαν τέτοια πράματα;»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024