Απογοητευτικά τα αποτελέσματα για τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στις πρώτες ανεξάρτητες δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήγαγε o Global NCAP στα πλέον δημοφιλή μικρά αυτοκίνητα της ινδικής αγοράς, μεταξύ των οποίων και το γνωστό ως «το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο» Tata Nano.

Εκτός από το Nano, στις δοκιμές συμμετείχαν το ινδικό best-seller, Suzuki Maruti-Alto 800, το Ford Figo, το Hyundai i10 και το VW Polo, τα οποία όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ανεξάρτητη αρχή δοκιμών πρόσκρουσης, εκπροσωπούν το 20% των συνολικών αυτοκινήτων που διατίθενται στην Ινδία.

Τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν στη βασική τους έκδοση εξοπλισμού τους η οποία, όπως σημειώνει ο Global NCAP, δεν διαθέτει αερόσακους, οδηγώντας στο νομοτελειακό αποτέλεσμα των μηδενικών αστεριών στην κατηγορία προστασίας ενηλίκών επιβατών, κατά την εμπρόσθια πρόσκρουση και με ταχύτητα 64 χλμ./ώρα.

Μόνη εξαίρεση αποτέλεσε το VW Polo το οποίο, πέρασε δυο φορές τη δοκιμασία καθώς πλέον η VW δεν διαθέτει τη βασική του έκδοση χωρίς αερόσακους ζητώντας να επαναξιολογηθεί στη νέα βασική έκδοση με δύο αερόσακους. Κάπως έτσι, το γερμανικό supermini κατάφερε να αποσπάσει στην ινδική του εκδοχή, τέσσερα αστέρια στην κατηγορία προστασίας των ενηλίκών επιβατών.

Τη χειρότερη επίδοση σημείωσε το Tata Nano το οποίο δεν πήρε ούτε ένα αστέρι και στις δύο κατηγορίες αξιολόγησης, προστασίας ενηλίκων επιβατών και προστασίας παιδιών.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των υπολοίπων, μηδενικά αστέρια απέσπασαν επίσης στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών το Hyundai i10, το Suzuki-Maruti Alto 800 και το Ford Figo.

Σύμφωνα μάλιστα με τις παρατηρήσεις του Global NCAP, το πλαίσιο των Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano και Hyundai i10 παραμορφώθηκε πλήρως στη δοκιμή, κάτι το οποίο συνεπάγεται ότι, σε πραγματικές συνθήκες, θα υπήρχαν θανάσιμοι τραυματισμοί των επιβατών.

Η δομή του πλαισίου στα Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano είναι τόσο αδύναμη που ακόμα και αν είχαν αερόσακους δεν θα προστάτευαν αποτελεσματικά τους επιβαίνοντες, καταλήγει η αξιολόγηση του Global NCAP.

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του επικεφαλής του Global NCAP, Max Mosley, ο οποίος αναφέρει: «Η Ινδία είναι μια μεγάλη παγκόσμια αγορά και κέντρο παραγωγής μικρών αυτοκινήτων. Είναι ανησυχητικό να βλέπει κανείς τις προδιαγραφές ασφάλειας να είναι 20 χρόνια πίσω, σε σχέση με τις συνήθεις πεντάστερες διακρίσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ».

auto.in.gr