Oσα µεσολαβούν από τη στιγµή που ο κάιζερ Λάγκερφελντ ολοκληρώνει ένα σχέδιο µέχρι να το δούµε φορεµένο στο επόµενο ντεφιλέ της Chanel είναι ό,τι ακριβώς αποκαλείται υψηλή ραπτική. Αυτήν ασκούν µε προσήλωση οι τεχνίτες που συνεργάζονται µε τον οίκο τις ατέλειωτες ώρες που ξοδεύουν για να θεωρείται κάθε κοµµάτι που φεύγει από τα χέρια τους haute couture. Και εφόσον το µεγαλειώδες φινάλε κάθε επίδειξης είναι απαρέγκλιτα γαµήλιο, είναι αυτονόητο πως σε κάθε νυφικό που κλείνει το ντεφιλέ µπορεί να αποδοθεί ο τίτλος έργου τέχνης.
Metiers d’Art
Το 2002 ήταν η πρώτη φορά που η Chanel µας σύστησε µέσα από τις ειδικές κολεξιόν Métiers D’Arts (επαγγέλµατα τέχνης) τους εφτά σπεσιαλίστες στο είδος τους οι οποίοι κρατούν όσο ψηλά απαιτείται την παντιέρα της haute couture για τον οίκο εδώ και δεκαετίες. Έκτοτε κάθε χρονιά τα εξειδικευµένα ατελιέ εργάζονται πυρετωδώς ώστε να φανούν αντάξια µιας πρόκλησης που η οπτικοποίηση του θέµατός της µπορεί να απαιτεί από απλικέ φτερά και περίτεχνα µπιζού αισθητικής Μπαλέ Ρους µέχρι φαντασµαγορικές, κινέζικες παγόδες.
Lemarié, Lesage, Massaro, Michel
Τα εργαστήρια στα χέρια των οποίων ο οίκος εµπιστεύεται τη φήµη του είναι τα δοξασµένα ατελιέ ραπτικής Lesage και Lemarié, που ειδικεύεται στη χρήση φτερών, το εργαστήριο υποδηµατοποιίας Massaro και το πιλοποιείο Michel. Τη χρυσή τετράδα πλαισιώνουν το ατελιέ Desrues, που από το 1965 φτιάχνει κατ’ αποκλειστικότητα κουµπιά για τη Mademoiselle, οι ντιζάινερ ανθοσυνθέσεων Guillet και ο οίκος κοσµηµάτων Goosens, που ως το 1971, όταν η Κοκό έφυγε από τη ζωή, δηµιούργησε τα πλέον εµβληµατικά µπιζού Chanel µε πρώτες τις καµέλιες.

gamos.gr