Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις διεθνών οίκων τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα εκπροσωπούν ως το τέλος της χρονιάς έως και το 18% της αγοράς αυτοκινήτων, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι και τείνοντας στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον προς την καθολική καθιέρωση.

Ήδη η ηλεκτροκίνηση έχει ξεπεράσει αυτό που θα αποκαλούσε κανείς τη βρεφική της ηλικία και πλέον αναζητά τις τεχνολογίες εκείνες που θα την «εξισώσουν» κατά κάποιον τρόπο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε όρους αυτονομίας και χρόνων φόρτισης. Κάπως απλουστευμένα, όσο «μεγαλύτερη» είναι μια μπαταρία τόσο περισσότερη αυτονομία εγγυάται.

Από την άλλη όμως, οι μεγάλες μπαταρίες σημαίνουν ταυτόχρονα αυξημένο βάρος, κάτι που τελικώς υποσκάπτει την αυτονομία αλλά και αυξάνει τους χρόνους φόρτισης.

Ταυτόχρονα σημαίνει περισσότερη ανάγκη για δυσεύρετες πρώτες ύλες και σοφιστικέ συστήματα ψύξης και εν τέλει μεγαλύτερο κόστος παραγωγής για το είδος που ούτως ή άλλως αποτελεί το ακριβότερο στοιχείο ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Η λύση στον παραπάνω φαύλο κύκλο υπάρχει ήδη, αν και προς το παρόν χρησιμοποιείται από λίγους κατασκευαστές, και συγκεκριμένα από τους premium του ομίλου VW και τον όμιλο Hyundai.

O λόγος για το κύκλωμα φόρτισης 800 Volt, δηλαδή διπλάσιας τάσης από αυτά που χρησιμοποιεί η πλειονότητα των σημερινών ηλεκτροκίνητων. Η διπλάσια τάση στο κύκλωμα φόρτισης μεταφράζεται πολύ απλά σε μισό χρόνο φόρτισης για μια οποιαδήποτε μπαταρία, απαλλάσσοντας έτσι από την ανάγκη αύξησης του μεγέθους της.

Μικρότερη αντί μεγαλύτερης μπαταρίας σημαίνει επίσης χαμηλότερες απαιτήσεις για σπάνιες πρώτες ύλες, όπως το λίθιο ή το κοβάλτιο, ενώ μειώνει και τα χιλιόμετρα καλωδίωσης περιορίζοντας τον αναγκαίο όσο και ακριβό χαλκό και κατ’ επέκταση το συνολικό βάρος της κατασκευής.

Αν αναρωτιέστε για τον λόγο που οι κατασκευαστές δεν έχουν ήδη επενδύσει μαζικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, η απάντηση βρίσκεται στο άλλο άκρο της… πρίζας, καθώς για να λειτουργήσουν «ιδανικά» όλα τα παραπάνω απαιτείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ταχυφορτιστών 350 kW.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό αναμένεται να συμβεί ως το τέλος της δεκαετίας, οπότε και τα κυκλώματα φόρτισης των 800 Volt αναμένεται να αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση.