Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο «φως» για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, δημιουργώντας πλήθος αποριών γιατί ο επιθεωρητής να τοποθετήσει τον σταθμάρχη Λάρισας που ήταν γνωστό πως είναι άπειρος σε έναν τόσο μεγάλο σταθμό και στη συγκεκριμένη βάρδια.

Μάλιστα τα ερωτήματα είναι ακόμα μεγαλύτερα αν αναλογιστεί κάποιος πώς για τον μήνα Μάρτιο ο 59χρονος σταθμάρχης δεν έχει ούτε μία βάρδια στη Λάρισα, ενώ πριν αναλάβει σταθμάρχης της βάρδιας 22:00 – 07:00 είχε κάνει μόλις δύο βάρδιες στον συγκεκριμένο σταθμό και μάλιστα μαθητείας.

Σύμφωνα με όσα ανάφερε η ΕΡΤ, η οποία παρουσίασε και το πρόγραμμα του Φεβρουαρίου στον σταθμό Λάρισας, ο 59χρονος στις 22 και 23 Φλεβάρη συμπεριλαμβάνεται στις βάρδιες με το χαρακτηριστικό «ΜΘ» δηλαδή μαθητεία δίπλα σε παλαιότερους και έμπειρους σταθμάρχες.

Και την ακριβώς επόμενη μέρα στις 24 Φλεβάρη και για πέντε συνεχόμενες βάρδιες μέχρι και τις 28, μέρα του δυστυχήματος, του αναθέτουν την νυχτερινή βάρδια την οποία αναλαμβάνει μόνος του.

Ακόμα ο 59χρονος έλαβε την πιστοποίηση ότι είναι ικανός να αναλάβει καθήκοντα από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στις 28 Ιανουαρίου, ωστόσο όπως επισημαίνουν έμπειροι σιδηροδρομικοί στην ΕΡΤ είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα για να εξασκήσει πρακτικά τα όσα έμαθε.

Μάλιστα από τη διαχείριση της αμαξοστοιχίας την οποία υποδέχτηκε μόνος του φαίνεται ότι αυτό έγινε χειροκίνητα τη στιγμή που υπάρχει δυνατότητα να πραγματοποιηθεί με ένα αυτόματο σύστημα χάραξης δρομολογίου, το οποίο ακολουθούν όλοι οι έμπειροι συνάδελφοί του.

Αυτό άφησε πολλά περιθώρια λάθους, ενώ πατώντας δύο κουμπιά θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί αυτόματα η είσοδος και η έξοδος της αμαξοστοιχίας εκμηδενίζοντας έτσι τις πιθανότητες λάθους. Ωστόσο εκείνος επέλεξε ή δεν μπόρεσε ή δεν ήξερε να την κάνει αυτόματα και την έκανε χειροκίνητα.

Όλα δείχνουν ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβγαζε τις βάρδιες είχε επίγνωση της απειρίας του σταθμάρχη και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι στον σταθμό είχε σε καθεστώς μαθητείας πριν και μετά το μοιραίο τετραήμερο.

Έτσι φαίνεται πως τοποθετήθηκε σταθμάρχης Λάρισας για να βγουν τα ρεπό του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας.

Ο 59χρονος είχε εργαστεί επίσης ως μαθητεία στην Καλαμπάκα και στους Νέους Πόρους και για τον Μάρτιο όπως παρουσίασε το MEGA, στο πρόγραμμα θα υπηρετούσε στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου και μάλιστα σε καθεστώς μαθητείας.

Το πρόγραμμα του σταθμάρχη για τον Μάρτιο είναι το εξής:

1 Μαρτίου

Ρεπό

2 – 3 Μαρτίου

Μαθητεία στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου

4 – 8 Μαρτίου

Ρεπό

9 – 16  Μαρτίου

14:00 – 23:00 στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου

17 – 19 Μαρτίου

Ρεπό

20 – 24 Μαρτίου

22:00-07:00 στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου

25 Μαρτίου

Ρεπό

26 – 31 Μαρτίου

06:00-15:00 στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου

Τι δήλωσε ο επιθεωρητής στην απολογία του για το πρόγραμμα

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα όσα ισχυρίστηκε στην κατάθεσή του στην ανακρίτρια ο επιθεωρητής Λάρισας ο οποίος κατηγορείται για πλέον για κακούργημα.

«Το «Πρόγραμμα των Σταθμαρχών» του μήνα Φεβρουαρίου 2023 προγραμματίστηκε από τις 25 έως τις 27 Ιανουαρίου, στάλθηκε στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας προς γνώση του διευθυντή, σε περίπτωση που θέλει να κάνει κάποια αλλαγή και ανακοινώθηκε στο προσωπικό», ανέφερε αρχικά.

Σύμφωνα με τον επιθεωρητή ο 59χρονος «από τις 26 Ιανουαρίου 2023 έως τις 31 Ιανουαρίου 2023 εργαζόταν νυχτερινός ως ενισχυτικός στον σταθμό της Λάρισας (μαθητεία δίπλα στους σταθμάρχες). Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 ανέλαβε καθήκοντα ως πιστοποιημένος και ικανός από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ανέλαβε κανονικά τα καθήκοντά του».

«Στις 26 Ιανουαρίου 2023 ως προϊστάμενος επιθεώρησης κάλεσα όλους τους νέους σταθμάρχες να τους ενημερώσω εκ νέου για τα καθήκοντά τους και τους τόνισα ότι ιεραρχικά θα είναι πάντα ενισχυτικοί όταν εργάζονται με παλαιότερο σταθμάρχη…. Μεταξύ 22:00 και 23:00, υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον αρχαιότερο την υπηρεσία», είπε μεταξύ άλλων.