Η Sono ανακοίνωσε την εγκατάλειψη των σχεδίων της για την κατασκευή του Sιοn, του πρώτου ευρείας παραγωγής και προσιτού αυτοκινήτου με ηλεκτρική τεχνολογία το οποίο θα ήταν σε θέση να αναπληρώνει ένα μέρος της ενέργειας των μπαταριών του χάρη στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στις επιφάνειες του αμαξώματος.

Aντ΄αυτού η Sono θα επικεντρωθεί στην κατασκευή φωτοβολταϊκών για αυτοκίνητα, μια τεχνολογία για την οποία κατέχει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και τα οποία θα επιδιώξει να προμηθεύσει στις ενδιαφερόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η αιτία της εγκατάλειψης του φιλόδοξου σχεδίου είναι η έλλειψη χρηματοδότησης καθώς η Sono η οποία ιδρύθηκε το 2016 και τον περασμένο Νοέμβριο εισήχθη στο Χρηματιστήριο (Nasdaq) προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών, βρίσκεται πλέον στο χείλος της χρεοκοπίας.

Τον Δεκέμβριο του 2022 η εταιρεία έθεσε ως στόχο να βρει πόρους ύψους 100 εκατομμυρίων ευρών προσφέροντας στους δυνητικούς ιδιοκτήτες του Sion, έκπτωση 3.000 ευρώ με την προϋπόθεση προπαραγγελίας. Η συγκεκριμένη εκστρατεία στόχευσε σε 13 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις ωστόσο προφανώς δεν απέδωσε καρπούς καθώς ως καταληκτική ημερομηνία έχει οριστεί η 28η Φεβρουαρίου.

Τότε η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι αν οι προσπάθειες της δεν ευοδώνονταν θα αφιερωνόταν στην εξέλιξη των φωτοβολταϊκών τα οποία απαιτούν μικρότερο κεφάλαιο το οποίο και θα πράξει.

«Ήμασταν αναγκασμένοι να αντιδράσουμε στην συνεχιζόμενη αστάθεια της χρηματοοικονομικής αγοράς προκειμένου να εξυγιάνουμε την επιχείρησή μας», αναφέρει ο συνιδρυτής και CEO της Sono, Laurin Hahn σε ανακοίνωση που εξέδωσε ενώ ο επιχειρησιακός διευθυντής, Thomas Hausch ανακοίνωσε την παραίτησή του μαζί με την απόλυση 300 εργαζομένων.

Παρόλο που το Sion ανήκει πλέον ιστορία, υπενθυμίζεται ότι ξεκίνησε ως πρωτότυπο το 2107 και εκτός από την μορφή ενός ηλεκτρικού MPV, η παρουσία φωτοβολταϊκών στοιχείων στις εξωτερικές του επιφάνειες (456 τον αριθμό) θα του εξασφάλιζε τη δυνατότητα να παράγει ενέργεια φορτίζοντας τις μπαταρίες των 54 kWh εν κινήσει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της γερμανικής φίρμας η παραγόμενη ενέργεια από τα πάνελ θα αρκούσε για 110 χλμ. διαδρομών σε εβδομαδιαία βάση ενώ η συνολική του αυτονομία θα ξεπερνούσε τα 300 χλμ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η Sono αναφέρει ότι υπάρχουν 23 εταιρείες που έχουν ενδιαφερθεί για την πατενταρισμένη τεχνολογία φωτοβολταϊκών μεταξύ των οποίων η MAN του ομίλου VW, η Scania αλλά και η Mitsubishi για χρήση σε φορτηγά.