Αποκαλυπτήρια για το Audi Grandsphere, μια σχεδιαστική μελέτη που αναλαμβάνει να δώσει μια πρώτη ιδέα για την ηλεκτρική όσο και αυτόνομη μετεξέλιξη της ναυαρχίδας της γερμανικής φίρμας.

Όπως και το πρώτο της σειράς των Sphere Concepts, το διθέσιο roadster Skysphere, το Grandsphere έχει σχεδιαστεί με το σκεπτικό της αμιγούς ηλεκτροκίνησης και εν προκειμένω με το βλέμμα στραμμένο στην έννοια της πολυτελούς αυτοκίνησης του μέλλοντος.

Έτσι, το ευρύχωρο εσωτερικό που υπαγορεύεται από το συνολικό μήκος των 5,35 μέτρων, γίνεται ακόμα πιο άνετο χάρη στις εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης αλλά και στην ιδιάζουσα λογική των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 που δεν απαιτούν απαραιτήτως την συνδρομή οδηγού.

Στην παραπάνω περίπτωση το τιμόνι και τα πεντάλ αποσύρονται στα ενδότερα του ταμπλό, απελευθερώνοντας ακόμα περισσότερο χώρο στο εσωτερικό που προσομοιάζει περισσότερο σε ένα πολυτελές living room παρά σε καμπίνα αυτοκινήτου.

Όταν τα χειριστήρια αποσύρονται και ενεργοποιείται το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, το infotainment προβάλει εικόνες με ενδείξεις και πληροφορίες στην γυάλινη επιφάνεια του παρμπρίζ για την πληροφόρηση των επιβαινόντων. Αντιθέτως όταν ο οδηγός αναλάβει τον έλεγχο οι παραπάνω πληροφορίες περιορίζονται στην επιφάνεια μπροστά του. Στην πρώτη περίπτωση ο παραπάνω άτυπος προτζέκτορας μπορεί να αξιοποιηθεί για ψυχαγωγικούς λόγους, προβάλλλοντας π.χ. μια ταινία ή για εργασιακούς, επιτρέποντας την συμμετοχή σε μια τηλεδιάσκεψη.

Ο χειρισμός των παραπάνω λειτουργιών αλλά και των συνήθων συστημάτων όπως ο κλιματισμός που διαθέτει ένα αυτοκίνητο γίνεται μέσω χειριστηρίων αφής που για λόγους αισθητικής αλλά και ευκολότερης πρόσβασης έχουν μετακινηθεί στο εσωτερικό των θυρών, αλλά και μέσω νευμάτων.

Σε ό,τι αφορά την χωροταξία, για λόγους που συνδέονται με την πολυτελή του υπόσταση, το Grandsphere υιοθετεί τετραθέσια διάταξη ενώ η δυνατότητα ανάκλισης των μπροστινών καθισμάτων κατά έως και 60 μοίρες προσφέρει στους επιβάτες του πίσω καθίσματος άφθονη θέα και ορατότητα στο παρμπρίζ-οθόνη. Το εκκεντρικό εξοπλιστικό παζλ συμπληρώνουν η δυνατότητα αρωματισμού του αέρα που κυκλοφορεί στον θάλαμο μέσω αντίστοιχης επιλογής στο infotainment ενώ στην κεντρική κονσόλα παρεπιδημεί ένα mini bar με τα απαραίτητα ποτήρια.

Αυτό που λείπει δικαίως από την πολυτελή εικόνα είναι το δέρμα καθώς το σύνολο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στον θάλαμο προέρχονται από ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες.

Φυσικά, με δεδομένα τα προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης δεν χρειάζεται καν να αναφερθεί ότι το Grandsphere μπορεί να διαχειριστεί μόνο του τη διαδικασία στάθμευσης.

To στοιχείο που είναι ευχάριστα «έξω από τα νερά» του είδους είναι η εξωτερική σχεδίαση η οποία παραπέμπει περισσότερο σε ένα coupe GT παρά στην παραδοσιακά πιο τετραγωνισμένη αισθητική των πολυτελών limo. Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι με μήκος 5,35 μέτρα μήκος και μεταξόνιο 3,19 μέτρων το Grandsphere υπερέχει ως προς τα συγκεκριμένα μεγέθη του σύγχρονου Audi A8.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, αφετηρία για το επιβλητικό μοντέλο αποτελεί η αρχιτεκτονική Premium Platform Electric η οποία επιτρέπει την «δημιουργία» των παραπάνω διαστάσεων.

Η πλατφόρμα φιλοξενεί μπαταρία απόδοσης 120 kWh που τροφοδοτεί ένα σετ ηλεκτρικών μοτέρ ισχύος 721 ίππων και 960 Nm ροπής. Το σύνολο εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα και τετρακίνηση. Τις προδιαγραφές του συμπληρώνει η ενεργή αερανάρτηση που λειτουργεί προληπτικά χάρη στα συστήματα επιτήρησης, διαβάζοντας το οδόστρωμα και προσαρμόζοντας την ρύθμιση με γνώμονα τη βέλτιστη άνεση.

Εφοδιασμένο με το κύκλωμα επαναφόρτισης 800 Volt, το πρωτότυπο Audi υπόσχεται ταχυφόρτιση έως και με 270 kW, κάτι που με σημαίνει ότι μπορεί σε μόλις 10 λεπτά να ανακτήσει την ενέργεια που απαιτείται για διαδρομή 300 χλμ. αλλά και την αναπλήρωση του 80% της ενέργειας σε 25 λεπτά.