Όταν η αποκεντρωμένη πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας 3D , Decentraland, δήλωσε τον Ιούνιο, σύμφωνα με το Reuters, ότι οι χρήστες της θα μπορούν να φτιάχνουν και να πουλούν τα δικά τους ρούχα για τα avatar τους στο site, ο Hiroto Kai ξεκίνησε να σχεδιάζει νυχθημερόν κομμάτια εμπνευσμένα από τον ιαπωνικό πολιτισμό.

Και παρότι η ιδέα ότι ξοδεύουμε χρήματα για ρούχα που δεν υπάρχουν σε φυσική μορφή φαίνεται σε πολλούς παράξενη, αυτές οι ψηφιακές δημιουργίες αυξάνουν τις πραγματικές πωλήσεις στο metaverse (σ.σ. είδος εικονικού τρισδιάστατου κόσμου).

Με τα κιμονό να κοστίζουν 140 δολάρια το καθένα, ο Hiroto Kai, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Noah, έβγαλε 15-20 χιλιάδες δολάρια μέσα σε τρεις εβδομάδες, ποσό που έβγαζε μέσα σε ένα χρόνο στη δουλειά που ήδη είχε, γεγονός που τον οδήγησε να αφήσει τη δουλειά του και να γίνει σχεδιαστής.

Στη Decentraland, ο ρουχισμός για τα avatar μπορεί να αγορασθεί και να πουληθεί στη blockchain, με τη μορφή κρυπτοπεριουσιακού στοιχείου, γνωστά ως NFT.

Tα κιμονό του Kai έχουν ένα ιδιαίτερο μπλε χρώμα, είναι σε βελούδινη υφή, ενώ έχουν και ένα χρυσό δράκο να τα διακοσμεί.

Η δημοτικότητα των NFT αυξήθηκε κατά πολύ στις αρχές του έτους, καθώς οι κερδοσκόποι, αλλά και όσοι ασχολούνται με τα κρυπτονομίσματα, έσπευσαν να αγοράσουν αυτό το περιουσιακό στοιχείο, με το οποίο μπορούν να αγοράσουν προϊόντα που διατίθενται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή, όπως ψηφιακή τέχνη.

Πλέον, τα κρυπτοπεριουσιακά στοιχεία προσελκύουν τις μεγαλύτερες εταιρείες που σχετίζονται με το gaming ενώ, παράλληλα, η Louis Vuitton λάνσαρε ένα νέο παιχνίδι στο metaverse, όπου οι παίκτες συλλέγουν NFT.

Ταυτόχρονα, η Burberry δημιούργησε αξεσουάρ NFT για το Blankos Block Party, παιχνίδι που ανήκει στη Μythical Games, ενώ η Gucci πούλησε μη NFT ρούχα για τα avatar στο παιχνίδι Roblox.

Για τη Decentraland, αποκλειστικά, ο όγκος των πωλήσεων έφτασε τα 750.000 δολάρια, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, περισσότερα από τα 267.000 δολάρια για την ίδια περίοδο το περασμένο έτος, σύμφωνα με το NonFungible.com, site που παρακολουθεί την αγορά NFT.

Υποστηρικτές της νέας αυτής αγοράς αναφέρουν ότι τα ρούχα αυτά και τα ψηφιακά καταστήματα είναι το μέλλον του λιανικού εμπορίου. Στον αντίποδα, οι υποστηρικτές των NFT υποστηρίζουν ότι η ηλεκτρονική μόδα (online fashion) δεν θα καταφέρει να αντικαταστήσει τις φυσικές αγορές.

Εντούτοις, η Paula Sello και η Alissa Aulbekova, συνιδρύτριες της ψηφιακής start-up μόδας, Auroboros, αναφέρουν ότι η αγορά αυτή μπορεί να αποτελέσει μία πιο φιλική στο περιβάλλον εναλλακτική. Οι πελάτες μπορούν να στείλουν στην Αuroboros μία φωτογραφία τους και να «ντυθούν ηλεκτρονικά», πληρώνοντας ένα ποσό που μπορεί να κυμαίνεται από 60 στερλίνες (83 δολάρια) μέχρι και 1.000 στερλίνες.

Η εταιρεία ψηφιακών αθλητικών παπουτσιών, RTFKT, πουλάει αθλητικά παπούτσια σε περιορισμένη κυκλοφορία (limited edition), τα οποία μπορούν να φορεθούν στον ψηφιακό κόσμο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω ενός φίλτρου στο Snapchat.

Με την πλειοψηφία των πελατών να είναι 20 με 30 ετών ή και νεότεροι, κοντά στα 15, η εταιρεία έκανε πωλήσεις 7 εκατ. δολαρίων, με τα αθλητικά της παπούτσια να πωλούνται σε δημοπρασία έναντι 10 με 60 χιλιάδων δολαρίων.

Πηγή: ΟΤ

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο