Τα Χριστούγεννα του 1989 o δικτάτορας της Ρουμανίας Νικολάε Τσαουσέσκου εκτελέστηκε αφού πέρασε από στρατοδικείο με πλήθος κατηγοριών από παράνομο πλουτισμό μέχρι γενοκτονία.

Στη νέα εποχή που ακολούθησε την πτώση του καθεστώτος ο καλλιτέχνης Mihai Barabancea ξεκίνησέ να ασχολείται με το γκράφιτι.


Φωτο: Mihai Barabancea

«Στο τέλος της δεκαετίας του ’90 η νεαρή ρουμανική δημοκρατία ήταν κάτω από την επίδραση των αμερικανικών μέσων και του δυτικού πολιτισμού. Είμασταν σαν σφουγγάρι που απορροφούσε τις νέες τάσεις» λέει ο ίδιος.

«Το γκράφιτι μου έδινε αδρεναλίνη. Ξεκίνησα να ανακαλύπτω εγκαταλελειμμένα κομμουνιστικά εργοστάσια στο Βουκουρέστι και η φωτογραφία ήταν ένας τρόπος καταγραφής αυτού που έκανα».

Mihai Barabancea.

Δημοσιεύτηκε από Aleksandar Ivanović στις Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2021

Ο Barabancea συνέχισε να φωτογραφίζει στρέφοντας τον φακό του από τα γκράφιτι στις ιδιαίτερες φιγούρες του ρουμανικού περιθωρίου- περιπλανώμενους, αουτσάιντερ, μικροαπατεώνες- κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του στο εσωτερικό της χώρας.


Φωτο: Mihai Barabancea

«Ψάχνω εμπειρίες και για νέους τύπους συγκινήσεων», λέει ο φωτογράφος. «Υπάρχει πολύ υλικό εκεί έξω. Είναι όλα διασυνδεδεμένα. Μπορεί να πάρεις τις απαντήσεις που ψάχνεις στα πιο απροσδόκητα μέρη».

Σε μια νέα έκδοση με τίτλο «Falling on Blades» παρουσιάζεται μια σειρά φωτογραφιών του καλλιτέχνη που καταγράφει όσους βρίσκονται στο περιθώριο της ρουμανικής κοινωνίας αποκαλύπτοντας έναν κόσμο που διαφέρει από οποιονδήποτε άλλο.

Στα έργα του βλέπουμε: από μπάρμπεκιου στο νεκροταφείο μέχρι γυμνιστές βαμμένους με μαύρη μπογιά να παίζουν τάβλι στην παραλία.


Φωτο: Mihai Barabancea

«Το στυλ μου είναι ένας συνδυασμός πολλαπλών τεχνικών. Οι αποστολές που αναλαμβάνω είναι περίπλοκες και ασυνήθιστες και με κρατούν σε επαφή με πολλά διαφορετικά στρώματα της κοινωνίας και με τις δυσλειτουργίες της.

Είναι ένας τρόπος να γνωρίσω τον εαυτό μου καλύτερα και με αυτοπειθαρχία να οραματιστώ ένα καλύτερο αύριο» αναφέρει ο φωτογράφος.