Η Αμαλία Μεγαπάνου, η γυναίκα που ταυτίστηκε με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και διακρίθηκε για το στυλ, αλλά και τη διαχρονική σχέση της με την τέχνη, έφυγε στα 91 χρόνια της από τη ζωή.

Γεννημένη το 1929 στην Αθήνα, ανιψιά του πολιτικού Παναγιώτη Κανελλόπουλου, ένα παιδί μεγαλοαστικής οικογένειας με σπουδαία μόρφωση, που δεν αλλοιώθηκε από τα φώτα της δημοσιότητας.

Στα 91 της χρόνια η άλλοτε κυρία Καραμανλή έφυγε από τη ζωή και προκάλεσε συγκίνηση στους στενούς συγγενείς και τους φίλους της.

Επιτομή στυλ

Μια γυναίκα γοητευτική, μπροστά από την εποχή της, που ήξερε να κλέβει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά.

Γεμάτη από την πορεία της μέσα στο χρόνο και πάντοτε απλή. Ένας άνθρωπος των γραμμάτων και του πολιτισμού.

Η κάθε της εμφάνιση μια επιτομή του στυλ και της κομψότητας, έγινε η πρώτη σύζυγος έλληνα πρωθυπουργού που απασχόλησε τις κοσμικές στήλες και έγινε εξώφυλλο σε περιοδικά λίγο μετά τα μέσα του περασμένου αιών

Οι ενδυματολογικές της προτιμήσεις συζητήθηκαν και εντυπωσίασαν κατ’ επανάληψη.

Στο Λευκό Οίκο δίπλα στην Τζάκι Κένεντι, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Κωνσταντίνου Καραμανλή, στο πλευρό του συζύγου της σε δεξιώσεις σε εγκαίνια και επισκέψεις ανά την Ελλάδα μέσα στο γραφείο του, για τις ανάγκες προεκλογικών φωτογραφήσεων αλλά και μόνη, μακριά από εκείνον, όπως όταν ξεναγούσε τη σύζυγο του τότε πλανητάρχη στην Ακρόπολη.

Μια ζωή συνδεδεμένη με τον Καραμανλή

Ο γάμος της, το 1952 με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή έμελλε να σφραγίσει όχι μόνο τη ζωή της αλλά και μια ολόκληρη εποχή.

Όπως και το διαζύγιό τους, 20 χρόνια μετά. Η συνύπαρξη δύο τόσο ισχυρών προσωπικοτήτων, δύο διαφορετικών κόσμων όπως έλεγαν πολλοί, ήταν δύσκολη από την αρχή..

Η Αμαλία ήταν τόσο όμορφη όσο και αξιοπρεπής. Είχε δυνατό χαρακτήρα, κάπως αυταρχικό. Ίσως μάλιστα το ναυάγιο του γάμου μας να οφείλεται στο ότι είχαμε τον ίδιο χαρακτήρα.

Λέγεται πως η σταγόνα που επιτάχυνε τις διαδικασίες του διαζυγίου τους, ήταν το πολυσυζητημένο «σκάσε Αμαλία» που της είπε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ακούστηκε από τα ανοιχτά μικρόφωνα μιας προεκλογικής του συγκέντρωσης.

Εκείνη πάντως ακόμα και στα βαθιά της γεράματα, δεν αναφέρθηκε ποτέ στα προσωπικά της…

Από επιλογή απέφευγε να μιλάει και για την πολιτική. Μετά από αυτές τις εικόνες στο Λευκό Οίκο όταν άρχισε να βομβαρδίζεται από ερωτήσεις Ελλήνων αλλά και ξένων δημοσιογράφων για τον Τζον Κένεντι, περνούσε το μήνυμα διπλωματικά.

Η συνεισφορά της στην άνοδο του Κωνσταντίνου Καραμανλή στην εξουσία υπήρξε καθοριστική. Η αποδοχή του κόσμου της έδωσε περισσότερο χώρο.

Το 1961, λίγους μήνες μετά την επίσκεψη στο Λευκό Οίκο, η εικόνα της ταξίδεψε ξανά σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή τη φορά από την Ακρόπολη, όπου ξεναγούσε τη Τζάκι Κένεντι.

Εκείνοι που γνώριζαν και συνομιλούσαν με τον ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, συμφωνούσαν πως η Αμαλία Κανελλοπούλου δεν ήταν απλώς η μία και μοναδική σύζυγος της ζωής του, αλλά και η μοναδική γυναίκα που αγάπησε βαθιά…

Τα ενδιαφέροντά της ήταν περισσότερο πολιτιστικά παρά πολιτικά. Και μολονότι ουδέποτε αναμειγνυόταν στη δημόσια ζωή, συμπαραστάθηκε με αφοσίωση στη δύσκολη σταδιοδρομία μου.

Μετά το διαζύγιό τους, παντρεύεται τον γυναικολόγο Επαμεινώνδρα Μεγαπάνο και χρησιμοποιεί το επώνυμό του, στη συγγραφική της καριέρα…

Μία άξια Ελληνίδα που επί χρόνια υπηρέτησε τα γράμματα και μελέτησε τον λαϊκό μας πολιτισμό δεν είναι, πια, κοντά μας.

Η Αμαλία Μεγαπάνου διέτρεξε με ευθύνη και σεμνότητα τη ζωή της, μιλώντας λίγο και πράττοντας πολλά.

 

 

Γράψτε το σχόλιο σας