Η αυτοκίνηση βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο για αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Ως απόρροια αυτής της ραγδαίας μεταβολής (η οποία θα περάσει καιρός για να διαπιστώσουμε τι αλλαγές θα επιφέρει στην έννοια του αυτοκινήτου), πληθαίνουν τα αλλόκοτα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης τα οποία αν και δεν εξέλιπαν κατά το παρελθόν, πλέον συνοδεύονται και από «ημερομηνία παραγωγής».

Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει και το Μotiv, μια αστικών προδιαγραφών αυτόνομη κάψουλα μετακίνησης η οποία δημιουργήθηκε από την σύμπραξη της Gordon Murray Design, της Delta Motorsport και της itMoves και παρουσιάστηκε σε συνέδριο κινητικότητας στο Λονδίνο με την προοπτική να περάσει στην παραγωγή σε δύο χρόνια -εφόσον η νομοθεσία το επιτρέψει.

Με μήκος 2,537 μ. πλάτος 1,31 μ. και ύψος 1,63 μ. το Motiv σχεδιάστηκε προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως μονοθέσιο ως όχημα μεταφορών για κοντινές αποστάσεις. Για λόγους σύγκρισης σημειώνεται ότι ο Motiv είναι κατά 10,0 εκ. μικρότερο κατά μήκος και κατά 30 εκ. μικρότερο κατά πλάτος από το smart fortwo. Το σημαντικότερο ωστόσο, είναι ότι παρά τον… μινιμαλισμό του συμβαδίζει πλήρως με τα πρότυπα ασφάλειας της E.E.

Επίσης, σύμφωνα με την Gordon Murray, εφόσον πάρει το πράσινο φως θα διατεθεί σε περισσότερες εκδόσεις σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του εσωτερικού με στόχο να μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα του ενός άτομα ή να εξυπηρετήσει άτομα με κινητικά προβλήματα.

Εκτός από τα παραπάνω, το Motiv είναι και πλήρως αυτόνομο εξ ου και στερείται πλήρως τιμονιού ή οποιουδήποτε συστήματος χειρισμού του. Το μόνο που παρεπιδημεί είναι μια τεράστια οθόνη 24 ιντσών όπου ο επιβαίνων μπορεί να σχεδιάσει και να επιβλέψει τη διαδρομή του καθώς και να επωφεληθεί από πλείστες εφαρμογές. Την εικόνα συμπληρώνει ένα «ράφι» ειδικά σχεδιασμένο για να φιλοξενεί laptop.

Σε ό,τι αφορά τις ιδιότητές του ως ενός είδους αστικού minivan σχεδιασμένου για μεταφορές σε μικρές αποστάσεις, αξίζει να σημειωθεί ότι η απαλοιφή των παραπάνω στοιχείων του εξασφαλίζει χωρητικότητα 1.100 λίτρων.

Αφετηρία για την αυτόνομη κάψουλα αποτελεί ένα ελαφρύ πλαίσιο από αλουμίνιο ανάλογης λογικής και βάσει των ίδιο κανονισμών που επέτρεψαν την κυκλοφορία του Renault Twizy, το οποίο περιορίζει το συνολικό βάρος σε 450 κιλά χωρίς να υπολογίζεται το βάρος των μπαταριών.

Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο πίσω το οποίο εξασφαλίζει ισχύ 30 ίππων. Τροφοδοτείται από υδρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου 17,3 kWh οι οποίες υπόσχονται συνολική αυτονομία 100 χλμ. ή πέντε ώρες συνεχούς λειτουργίας.

Η φόρτιση σε ταχυφορτιστή απαιτεί περίπου 40 λεπτά για την αναπλήρωση της ενέργειας από το 20%-80%.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η πλατφόρμα όπου βασίζεται το Motiv επιτρέπει δυνητικά την τοποθέτηση συστήματος αυτόνομης οδήγησης οποιασδήποτε εταιρείας και υπό αυτό το σκεπτικό η Gordon Murray, προτίθεται να δοκιμάσει μια ευρεία γκάμα αντίστοιχων συστημάτων προκειμένου να αναζητήσει το ιδανικό.