ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ για έναν αθλητή και βέβαια αθλήτρια πρέπει να επεκτείνεται και πέραν των επιδόσεων και των αγωνιστικών επιτυχιών. Δηλαδή στην προσωπικότητα που βασικά προσδιορίζεται από μια λέξη – συχνά ξεχασμένη – την Αθλοπρέπεια.

Αυτό που, συνήθως, αποκαλούμε «ήθος». Αυτή τη σκέψη έκανα με περισσή συγκίνηση και χαρά στο συνεδριακό κέντρο Νέας Ιωνίας όπου μια πυκνή σύναξη αθλητών στίβου διαφόρων γενεών τίμησαν τη λαμπρή μορφή του πρωτεμποδιστή (στιπλ) Γιώργου Παπαβασιλείου. Από τους κορυφαίους εκπροσώπους μιας σπουδαίας φουρνιάς που άφησαν ισχυρότατο και δημιουργικό αποτύπωμα στη δεκαετία 1950-1960. Ιστορικά αυτή η περίοδος – με άξονα την αναβίωση των Βαλκανικών Αγώνων – θεμελίωσε τη νέα εποχή του στίβου μας.

ΟΣΟΙ ζήσαμε εκείνη την εποχή στο Καλλιμάρμαρο αλλά και στο εξωτερικό τους αγώνες μιας εικοσάδας εξαιρετικών αθλητών και μερικών αθλητριών εκτιμούμε τη συνεισφορά τους – όχι μόνο με το χρονόμετρο και τη μετροταινία – αλλά με την κατάθεση ψυχής, ήθους. Η εκκίνηση έγινε (ως πανελλήνια επίδοση) στα 9’27»4 και την έφθασε από το 1952 μέχρι το 1960 8’45»8. Αντεξε σχεδόν δέκα χρόνια… όταν παρέλαβε τη σκυτάλη (με βραχεία παρεμβολή του Νακόπουλου) ο κερκυραίος άξιος διάδοχος του Παπαβασιλείου Σπύρος Κοντοσώρος. Στην αστραφτερή πανοπλία του πρωταθλητή (από το 1953 μέχρι το 1960) 18 φορές πανελληνιονίκης, (και 5.000 μ.) 7 φορές βαλκανιονίκης, δύο μεσογειονίκης και δύο ολυμπιακές συμμετοχές.

Η ΟΛΗ – διά βίου – συμπεριφορά του είναι ακατάλυτη στη ροή του χρόνου. Να είναι πάντα γερός και φωτισμένος, καθώς και σήμερα, που ατενίζει τα 90 χρόνια, συνεχίζει να διδάσκει στα νέα παιδιά, αφιλοκερδώς το «ευ αγωνίζεσθαι».

Η Εκδήλωση Τιμής στον Παπαβασιλείου οφείλεται στον σύλλογο Ανατολή της Νέας Ιωνίας και τους φίλους της Κερκίδας του στίβου. Για όλη τη διαδρομή του πρωταθλητή μίλησε ο φίλαθλος Κώστας Τσαγκαράκης (στον οποίο οφείλεται και μια εξαίρετης τεκμηρίωσης βιογραφία του). Στην αίθουσα ήσαν και πολλοί νεοσσοί του στίβου που άκουσαν και από τους άλλους ομιλητές τι σημαίνει να νικάς τον ίδιο τον εαυτό σου μέσα στον στίβο της άμιλλας. (Ιδιαίτερο χρώμα έδωσε έκθεση φωτογραφικών τεκμηρίων από το πλούσιο αρχείο του δημιουργού του Αθλητικού Μουσείου «Ιωάννης Φωκιανός», πρωταθλητή του βάδην Δημήτρη Μποντικούλη.)