Τι να προσέξετε και τι όχι κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου στις αίθουσες

Μη χάσετε

Ο καθηγητής και ο τρελός (The professor and the madman, Ιρλανδία, 2019).

Βιογραφικό δράμα του Φαρχάντ Σαφίνια με τους Μελ Γκίμπσον και Σον Πεν στους ρόλους των ανθρώπων που συνέβαλλαν στην δημιουργία του λεξικού της Οξφόρδης. Ως ντουέτο οι δύο βασικοί ηθοποιοί δεν μοιράζονται και τόσες σκηνές όσες η ταινία υπόσχεται. Με τη σκωτσέζικη προφορά του ο Γκίμπσον είναι εντελώς μέσα στο πετσί του ρόλου. Από την άλλη πλευρά, η υπερβολή τόσο στο παίξιμο όσο και στην εμφάνιση του Πεν (που με τα μακριά μούσια και το βλοσυρό πρόσωπο συχνά θυμίζει Ταλιμπάν) ενίοτε λειτουργεί κάπως ανασταλτικά.

ΑΘΗΝΑ: VILLAGE ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE PENTH – TOWN CINEMAS – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΛΑΜΠΡΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ – ΑΝΟΙΞΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΟΣΚΑΡ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΣΙΝΕΡΑΜΑ ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS – ΦΑΡΓΚΑΝΗ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ

Κωδικός Κολίμπρι (The Hummingbird project, HΠΑ, 2018).

Δραματική περιπέτεια του Κιμ Ενγκογιέν. Η σκοτεινή πλευρά του αμερικανικού ονείρου μέσα από την αληθινή ιστορία δύο εξαδέλφων (Τζέσι Αϊζενμπεργκ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ) που αποφάσισαν να προχωρήσουν στην δημιουργία μιας υπόγειας οπτικής ίνας που θα συνδέει τη Νέα Υόρκη με το Κάνσας Σίτι για τις χρηματιστηριακές συναλλαγές υψηλής συχνότητας των διεθνών αγορών. Σημασία στην ταινία έχουν οι ανθρώπινες σχέσεις, τόσο των δύο αυτών ανθρώπων μεταξύ τους όσο και με τον κόσμο που συναντούν· από τη «σκύλα» ανταγωνίστρια και πρώην εργοδότριά τους (Σάλμα Χάγεκ) που θέλει να τους καταστρέψει, μέχρι τον χωρικό της κοινότητας Αμις (Γιόχαν Χέλντενμπεργκ) που δεν τους επιτρέπει να σκάψουν κάτω από τη γη του διότι, όπως
υποστηρίζει, «ο κόσμος που τρέχει γρηγορότερα δεν είναι απαραιτήτως καλύτερος».

ΑΘΗΝΑ: ODEON ΟΠΕΡΑ – ΑΕΛΛΩ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΒΑΝΑ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ – VILLAGE MALL – ODEON ΙΛΙΟΝ – WEST CITY – ODEON STARCITY – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΝΑΝΑ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – CINEMA ONE

Ούτε κρύο ούτε ζέστη

Ευτυχισμένος Λάζαρος (Lazzaro felice, Ιταλία / Ελβετία / Γαλλία / Γερμανία, 2018).

Αλληγορία της Αλίτσε Ρορβάχερ, ένα σύγχρονο παραμύθι με κεντρικό ήρωα έναν «άγγελο» (Αντριάνο Ταρντιόλο) * μια ευαίσθητη αλλά δύσκολη στην παρακολούθησή της ταινία που ζητεί να την παρακολουθήσουμε χωρίς να θέσουμε ερωτήματα για την πλοκή αλλά να φύγουμε από την αίθουσα με πολλά ερωτήματα για τα νοήματά της.

ΑΘΗΝΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΔΙΑΝΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΝΙΡΒΑΝΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Ντάμπο («Dumbo», ΗΠΑ, 2019).

Περιπέτεια φαντασίας του Τιμ Μπάρτον που επιστρέφει στον μύθο της ταινίας «Ντάμπο, το ελεφαντάκι» της Ντίσνεϊ με τους Κόλιν Φάρελ, Ντάνι Ντε Βίτο Μάικλ Κίτον και Εύα Γκριν στους βασικούς ρόλους.( Προβάλλεται σε παραπάνω από 260 αίθουσες της Ελλάδας μεταγλωττισμένη, με υποτίτλους, σε 3D ή 2D).

Ο άγγελος (El Angel, Αργεντινή / Ισπανία, 2018).

Βιογραφικό δράμα του Λουίς Ορτέγκα, το χρονικό ενός πανέμορφου έφηβου δολοφόνου (Λορέντζο Φέρο), βασισμένο σε αληθινά περιστατικά που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη της Αργεντινής όπου συνέβησαν αρχές της δεκαετίας του 1970. Αν κάτι μπορεί να ενοχλήσει είναι η αίσθηση μιας περίεργης συμπάθειας (πολύ κοντά στα όρια του θαυμασμού) του δημιουργού προς το τερατώδες «αντικείμενο» της ταινίας του. Μια αποστασιοποιημένη ματιά θα ήταν προτιμότερη, το παράδειγμα του «Εν ψυχρώ» του Ρίτσαρντ Μπρουκς παραμένει ζωντανό.

ΑΘΗΝΑ: ODEON STARCITY – ΑΙΓΛΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΔΑΝΑΟΣ – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΙΝΕΑΚ ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – Π. ΖΑΝΝΑΣ – Τ. ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ

Ελεύθερο θέμα (Ελλάδα, 2018).

Κοινωνική ταινία της Στέλλας Θεοδωράκη στην οποία η Θεοδώρα Τζήμου υποδύεται την αντισυμβατική καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών που προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους μαθητές της. Μια ταινία που πραγματεύεται ένα ζήτημα επίκαιρο αλλά που τελικά αν σε κερδίζει είναι ακριβώς λόγω του θέματός της· όχι του σκηνοθετικού χειρισμού της. Οι αδυναμίες της αφορούν κυρίως την εκτός ουσιαστικού… θέματος προσωπική ζωή και τις φαντασιώσεις της καθηγήτριας, αλλά και το γεγονός ότι η Θεοδωράκη εμμένει στην παρουσίαση όλων των ιστοριών φτιάχνοντας μια ταινία υπερβολικής διάρκειας που συχνά κουράζει.

ΑΘΗΝΑ: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Αφήστε καλύτερα

Mekhtoub, αγάπη μου («Mektoub, My Love: Canto Uno», Γαλλία).

Κοινωνική ταινία του Αμπντελατίφ Κεσίς, το πρώτο μέρος της ιστορίας του νεαρού Μεκτούμπ (Σεν Μπουμεντίν) που περνά το καλοκαίρι του σε μια παραλιακή πόλη της Νότιας Γαλλίας, ανάμεσα στην παιδική φίλη του, τους εστιάτορες γονείς του και τους φίλους του. Ένα σιντριβάνι νατουραλισμού που παρότι θαρραλέο στην κατασκευή του, εύκολα μπορεί να κουράσει καθότι μεγάλο σε διάρκεια, στατικό, και σε πολλά σημεία ιδιαιτέρως φλύαρο, χωρίς τα όσα λέγονται να έχουν απαραιτήτως σχέση με τη δραματουργική εξέλιξη της ιστορίας.

ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΟΡ – AΝΔΟΡΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ