Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρόποι να δημιουργήσεις ένα ασφαλές περιβάλλον, να προετοιμάσεις το παιδί κατάλληλα ανάλογα με την περίσταση και τις συνθήκες του εκάστοτε περιβάλλοντος.

Προστατεύουμε το σώμα:

  1. Κάνει δραστηριότητες για τις οποίες είναι δυνατό και προετοιμασμένο.
  2. Κάνει δραστηριότητες για τις οποίες χρησιμοποιεί κυρίως το σωματικό βάρος του, όπως είναι το μονόζυγο.
  3. Φοράει τον κατάλληλο εξοπλισμό.
  4. Πίνει νερό πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το παιχνίδι.
  5. Όταν έχει ήλιο, φοράει πάντοτε αντηλιακό και καπέλο.
  6. Κάνει λίγη προθέρμανση με ελαφριές ασκησούλες.
  7. Αν τυχόν τραυματιστεί, κάνει τη θεραπεία που χρειάζεται.

Ασφαλές περιβάλλον

  • Παίζει σε μέρη που δεν υπάρχει σπασμένος εξοπλισμός ή άνισες επιφάνειες
  • Παίζει σπορ που είναι ανάλογα του μεγέθους και των ικανοτήτων του
  • Δεν μένει πολλή ώρα στο κρύο νερό όταν πηγαίνετε στη θάλασσα
  • Φοράει τα σωστά ρούχα
  • Δεν παίζει έξω όταν έχει υψηλές θερμοκρασίες

Συναισθηματικά ‘ατυχήματα’ στη σωματική δραστηριότητα

Δεν είναι μόνο το σώμα που μπορεί να τραυματιστεί. Η αυτοεκτίμηση και το άγχος είναι βασικά συστατικά του πώς βλέπει το παιδί την άθληση κι εσύ μπορείς να συμβάλεις σημαντικά σε αυτό:

Αν το παιδί δεν θέλει να κάνει μία δραστηριότητα ή άθλημα, μην το πιέζεις. Συζήτησέ το μαζί του και ενθάρρυνέ το να επιλέξει κάτι άλλο.

Αν το παιδί χρειάζεται βοήθεια στο να χτίσει τις ικανότητες και την αυτοπεποίθησή του, μπορεί να το κάνει στο σπίτι με ένα φίλο.

Προστάτευσέ το από τις επικριτικές στάσεις προπονητών, άλλων γονιών ή θεατών. Η άθληση πρέπει να είναι διασκέδαση.

Τόνιζε τα καλά του στοιχεία και μην ξεχνάς να το επαινείς.

Η θετική στάση σε κάνει ένα εξαιρετικό πρότυπο. Αρκεί και μόνο να του πεις ‘χαίρομαι τόσο να σε βλέπω να παίζεις’.