Η Toyota βρίσκεται σε διαδικασία διαρκούς αναζήτησης καινοτομιών, προκειμένου να δημιουργήσει το τεχνολογικό υπόβαθρο για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης η οποία είτε με πρόσημο υδρογόνου είτε με αυτό της υβριδικής τεχνολογίας προδιαγράφεται ηλεκτρική.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ιαπωνικός όμιλος ανακοίνωσε από το “floor” της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Τόκυο πως ανέπτυξε συνεργασία με την εταιρεία Sumitomo Rubber Industries η οποία θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη ελαστικών χωρίς αέρα, τα οποία σε πρωτότυπη μορφή ανέλαβε να συστήσει το υδρογονοκίνητο concept car Fine Comfort Ride το οποίο η Toyota αποκάλυψε στην ιαπωνική έκθεση.

Ο λόγος που η Toyota και όχι μόνο ασχολείται με την εξέλιξη ελαστικών χωρίς αέρα δεν είναι άλλος από την προσπάθεια περιορισμού του βάρους των μελλοντικών αυτοκινήτων καθώς, όπως ισχυρίζονται οι ιθύνοντες των Toyota και Sumitomo Rubber Industries, ένα τέτοιο ελαστικό μπορεί να μειώσει ως και κατά πέντε κιλά το συνολικό βάρος ανά τροχό, αριθμός που αντιστοιχεί σε όφελος της τάξης του 30% σε σχέση με εκείνο ενός συμβατικού ελαστικού και το οποίο δυνητικά θα μπορούσε να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος που προκύπτει από την παρουσία πολλαπλών ηλεκτρικών μοτέρ.

Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, σύμφωνα με τις συστάσεις που τα συνοδεύουν, τα πρωτότυπα ελαστικά του Fine Comfort Ride αποτελούνται από ένα στρώμα γόμας που εφαρμόζει απευθείας σε μια ειδικά σχεδιασμένη πλήμνη, η οποία με τη σειρά της είναι κατασκευασμένη από υλικά, όπως το αλουμίνιο και το πλαστικό.

Σύμφωνα δε με τον επικεφαλής εξέλιξης των εν λόγω ελαστικών, Wako Iwamura, το στοίχημα για τις Toyota και Sumitomo Rubber Industries είναι να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής της ελαστικών χωρίς αέρα τους σε ηλεκτροκίνητα οχήματα μέσα στο 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι το concept των ελαστικών χωρίς αέρα δεν αποτελεί κάτι εντελώς καινούριο καθώς ήδη εταιρείες ελαστικών όπως η Michelin και η Bridgestone έχουν ήδη ασχοληθεί με την εξέλιξη τέτοιου είδους ελαστικών όπως το Tweel της γαλλικής φίρμας όπου ελαστικό και ζάντα αποτελούν μια ενιαία κατασκευή και το Air Free Concept της ιαπωνικής Bidgestone, το οποίο υιοθετεί μια παράξενη γεωμετρική σχεδίαση με ακτινωτό σκελετό από ρητίνη.

Σημειώνεται μάλιστα ότι κάποιες από τις εφαρμογές ελαστικών χωρίς αέρα όπως το Michelin Tweel αξιοποιούνται δοκιμαστικά σε μικρά τροχοφόρα όπως τα golf κarts, οι χλοοκοπτικές μηχανές και ελαφρά τροχοφόρα οχήματα που χρησιμοποιούνται στον κατασκευαστικό κλάδο, ενώ η Sumitomo Rubber Industries ήδη δοκιμάζει αντίστοιχες εφαρμογές στις παραπάνω κατηγορίες οχημάτων αλλά και σε κάποια “kei cars” όπως ονομάζονται τα μικροσκοπικά επιβατικά τροχοφόρα που παρεπιδημούν στην Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Ωστόσο, επί του παρόντος δεν υπάρχουν εφαρμογές σε παραδοσιακά επιβατικά οχήματα καθώς πρωτίστως τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και το κοινό θα πρέπει να πειστούν για την αποτελεσματικότητά τους και στον τομέα της ασφάλειας.

Επίσης όπως σημειώνει ο επικεφαλής εξέλιξης των εν λόγω ελαστικών, Wako Iwamura, μια πρόκληση που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η αυξημένη αντίσταση κύλισης που εμφανίζουν η οποία είναι αυξημένη κατά 10-20% σε σχέση με τα παραδοσιακά ελαστικά με αέρα.

auto.in.gr