Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να τα καταφέρουν παντού

Οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να τα καταφέρουν παντού

Έχοντας στη «βαλίτσα» του ακαδημαϊκή καριέρα σε Λονδίνο και Μιλάνο, αλλά και πολλά χρόνια εμπειρίας στη Silicon Valley ο δρ. Θάνος Παπαδημητρίου «επιστρέφει» στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με τον χώρο των startups.

Έχοντας στη «βαλίτσα» του ακαδημαϊκή καριέρα σε Λονδίνο και Μιλάνο, αλλά και πολλά χρόνια εμπειρίας στη Silicon Valley ο δρ. Θάνος Παπαδημητρίου «επιστρέφει» στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με τον χώρο των startups.

Μιλώντας στο tech.in.gr για την επιχειρηματική του θερμοκοιτίδα mbriyo και το πρώτο της «παιδί», giaola.gr, εκφράζει την πεποίθησή του ότι μια εταιρία με βάση την Ελλάδα που παράγει ένα προϊόν με διεθνείς προοπτικές μπορεί όντως να τα «καταφέρει παντού».

Ακαδημαϊκή καριέρα στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, εμπειρία στη Silicon Valley. Kαι όμως, επιλέξατε την Ελλάδα για δραστηριοποιηθείτε στο χώρο των Startups. Γιατί;

Είχα την τύχη να περάσω πολλά και δημιουργικά χρόνια στο εξωτερικό τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Πάντα όμως υπήρχε μέσα μου η επιθυμία να κάνω κάτι και στην Ελλάδα. Πριν από την κρίση, αυτό που με απέτρεπε ήταν η αίσθηση πως η χώρα είχε χάσει το μέτρο. Με την κρίση, την υπέρμετρη αισιοδοξία ήρθε να αντικαταστήσει -όχι εντελώς άδικα- μία αντίστοιχα υπέρμετρη απαισιοδοξία. Ήταν σαν οτιδήποτε ελληνικό να θεωρείται καταδικασμένο. Όμως, η ιστορία μας διδάσκει ότι η ζωή κάνει κύκλους. Κάποια στιγμή πρέπει να τολμήσεις. Ιδανικές συνθήκες δεν υπάρχουν. Μόνο η πίστη ότι τα πράγματα μπορούν και πρέπει να αλλάξουν.

Και με αυτή την πίστη το 2012 αποφάσισα να ξεκινήσω την επιχειρηματική θερμοκοιτίδα mbriyo στην Αθήνα, η οποία βοηθάει επιλεγμένες τεχνολογικές startups να αναπτυχθούν, να στηθούν και να φτάσουν σε ένα λειτουργικό προϊόν πριν βγουν στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Πόσο διαφορετικό είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό; Πού υστερούμε και πού υπερέχουμε;

Μπορώ να μιλήσω για το εξωτερικό κυρίως από την εμπειρία μου στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια. Εκεί, ο φόβος της αποτυχίας είναι περιορισμένος και ως εκ τούτου δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφασίζουν να καταπιαστούν με την επιχειρηματικότητα. Στην Ελλάδα, αντιθέτως, μέχρι πρόσφατα πολλοί επαναπαύονταν στις ‘εύκολες λύσεις’ και δύσκολα τολμούσαν κάτι πέραν της πεπατημένης. Σήμερα, σιγά σιγά τα πράγματα δείχνουν ότι αλλάζουν. Αν και ακόμα υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες που συναντούν οι νέοι επιχειρηματίες στις συναλλαγές τους με το κράτος, βλέπω επιτέλους νέους ανθρώπους να επιλέγουν ενσυνείδητα να δημιουργήσουν κάτι καινούριο με τις δικές τους δυνάμεις.

Πολλοί έχουν πει ότι «αν τα καταφέρεις στην Ελλάδα, τα καταφέρνεις παντού» Ισχύει κάτι τέτοιο; Η ελληνική αγορά είναι για σας «σκαλοπάτι» για διεθνή ανάπτυξη;

Εάν υποθέσουμε ότι κάθε τι δύσκολο αξίζει, τότε σίγουρα αξίζει κανείς στην Ελλάδα να ασχοληθεί με την επιχειρηματικότητα! Αστειεύομαι…

Η Ελλάδα είναι όντως μια μικρή χώρα με περιορισμένους πόρους και με αρκετές ιδιαιτερότητες. Όμως ο κόσμος γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο «μικρός» ως αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης και ειδικότερα της τεχνολογίας. Aν και αυτό εκλαμβάνεται γενικά ως απειλή, μπορεί σίγουρα να αποτελέσει και ευκαιρία. Μεγάλη ευκαιρία αφού δεν υστερούμε σε ανθρώπινο δυναμικό. Μια εταιρία με βάση την Ελλάδα που παράγει ένα προϊόν με διεθνείς προοπτικές μπορεί όντως να τα «καταφέρει παντού».

Ποια είναι η καινοτομία του giaola.gr;

Πρόκειται για μία νέα διαδικτυακή πλατφόρμα αναζήτησης και εύρεσης υπηρεσιών. Κάθε επαγγελματίας του giaola.gr, αναλόγως της κατηγορίας στην οποία δραστηριοποιείται, έχει τη δική του σελίδα, η οποία περιλαμβάνει σύντομο βιογραφικό, φωτογραφίες έργων του, αξιολογήσεις χρηστών καθώς και προσφορές του. Στην παρούσα φάση, οι διαθέσιμες κατηγορίες επαγγελματιών αφορούν σε υπηρεσίες τεχνιτών για το σπίτι, κομμωτών, μανικιουρίστ, αισθητικών, φωτογράφων και γυμναστών. Οι χρήστες συνδέονται δωρεάν μέσω της πλατφόρμας και έχουν τη δυνατότητα να βρουν και να κανονίσουν online ραντεβού με τους επαγγελματίες με δύο τρόπους: είτε αγοράζοντας μία προσφορά που τους ενδιαφέρει ή δημιουργώντας το δικό τους συγκεκριμένο αίτημα, στο οποίο οι επαγγελματίες απαντούν καταθέτοντας προσφορές.

Υπάρχουν λίγες παρεμφερείς πλατφόρμες στην ελληνική αγορά, το giaola.gr όμως καινοτομεί σε σχέση με αυτές. Καταρχήν, αποτελεί ένα οne-stop shop, καθώς ο χρήστης θα μπορεί εν τέλει να βρει σε μία και μόνο πλατφόρμα όλες τις κατηγορίες καθημερινών υπηρεσιών που χρειάζεται. Επιπλέον, τα προφίλ των επαγγελματιών φτιάχνονται εξολοκλήρου από εμάς κατόπιν συνέντευξης μαζί τους, με αποτέλεσμα οι χρήστες μας να αισθάνονται ασφαλείς όταν επιλέγουν πρόσωπα και υπηρεσίες. Τέλος, σε σχέση με τις εφαρμογές και την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε, έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στη χρηστικότητα της πλατφόρμας. Για παράδειγμα, η δυνατότητα εύρεσης και διαπραγμάτευσης της αμοιβαίας (για επαγγελματία και πελάτη) καλύτερης ώρας και ημέρας για την πραγματοποίηση μιας υπηρεσίας είναι μοναδική, καθώς γίνεται ηλεκτρονικά μέσω απλής και σύντομης διαδικασίας.

Γιατί θεωρείτε ότι αφορά και ενδιαφέρει το ελληνικό κοινό;

Μέχρι τώρα, ο κόσμος έχει κυριολεκτικά αγκαλιάσει το giaola.gr. Όσο περισσότερο διαδίδεται η χρήση της πλατφόρμας, τόσο μεγαλύτερης αποδοχής και υποστήριξης τυγχάνει. Οι Έλληνες είναι πλέον εξοικειωμένοι με τη χρήση του Internet και σύμφωνα με έρευνες που έχουμε διεξάγει, συνηθίζουν ολοένα και περισσότερο να αγοράζουν όχι μόνο προϊόντα αλλά και υπηρεσίες μέσω αυτού. Μαθαίνουν μάλιστα να γίνονται και πιο απαιτητικοί καταναλωτές επιζητώντας πρόσβαση σε αξιολογήσεις προκειμένου να αποφασίσουν. Σε σχέση με το παραδοσιακό δίκτυο των προσωπικών συστάσεων για την ανεύρεση ενός επαγγελματία –στο οποίο είχαμε μέχρι τώρα συνηθίσει στην Ελλάδα-, στόχος του giaola.gr είναι να εκπαιδεύσει πελάτες και επαγγελματίες γύρω από τη δύναμη της διευρυμένης κοινότητας, όπου δυο-τρεις προσωπικές συστάσεις από οικογένεια και φίλους θα είναι αμελητέες σε σχέση με τις εκατοντάδες των αξιολογήσεων της πλατφόρμας.

Δεν πρόκειται επομένως για μόδα που ήρθε για να φύγει, αλλά για τη νέα τάση η οποία θα επηρεάσει και θα διαμορφώσει την καθημερινότητά μας στα επόμενα χρόνια. Η στιγμή, λοιπόν, είναι τώρα.

Μετά το giaola.gr τι; Επέκταση στο εξωτερικό με την ίδια ιδέα ή περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα;

Τα άμεσα σχέδιά μας είναι καταρχήν η επέκταση του giaola.gr σε ολόκληρη την Ελλάδα και η εξυπηρέτηση όλων των κατηγοριών παρεχόμενων υπηρεσιών από τους επαγγελματίες μας. Σε δεύτερη φάση επιδιώκουμε να εισέλθουμε και στις αγορές του εξωτερικού, σε μεγάλες πόλεις που παρουσιάζουν ενδιαφέρον από πλευράς πυκνότητας πληθυσμού και ανάγκης εξυπηρέτησης καθημερινών υπηρεσιών. Φιλοδοξία μας είναι το giaola.gr σε λίγα χρόνια από σήμερα, να αποτελεί τη φυσική επιλογή των καταναλωτών σε Ελλάδα και εξωτερικό προκειμένου να αγοράσουν οποιουδήποτε είδους καθημερινή υπηρεσία εύκολα, αξιόπιστα και με ασφάλεια.

Είναι καλύτερο να δώσει κανείς το 100% της ενέργειάς του σε ένα Startup ή να ανοίξει την επαγγελματική βεντάλια του σε πολλές δραστηριότητες;

Εξαρτάται από την οπτική γωνία που το βλέπει κανείς και το βαθμό της ωριμότητάς του σε επιχειρηματικό επίπεδο. Για έναν επιχειρηματία που βρίσκεται στο ξεκίνημά του, όλη η ενέργειά του θα πρέπει να αφιερωθεί σε μία εταιρεία, ώστε να αποκτήσει τη μέγιστη δυνατή γνώση και εμπειρία γύρω από το στήσιμο, την υλοποίηση και την ανάπτυξή της. Για έναν πιο έμπειρο επιχειρηματία υπάρχει βέβαια και η επιλογή να ανοίξει την επαγγελματική του βεντάλια σε πολλές δραστηριότητες επιμερίζοντας έτσι το ρίσκο του και ενδεχομένως επιτυγχάνοντας καλύτερη αξιοποίηση της πρότερής του εμπειρίας, αφού με αυτή μπορεί να επηρεάσει θετικά περισσότερες από μία προσπάθειες.

In.gr Τεχνολογία

Only in

Δημήτρης Ψαθάς: Αίσχη και ντροπές της επταετίας

«Γινόντουσαν τέτοια πράματα;»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024