Οι πιστοποιημένοι τεχνικοί ενός διανομέα iPhone στην πόλη Wenzhou της Κίνας κατάφεραν για λίγο να ξεγελάσουν την εταιρεία, ώστε να τους στείλει το κυρίως σώμα για 121 iPhone 4S, προς αντικατάσταση «ελαττωματικών», τα οποία αποδείχτηκε πως ήταν ψεύτικα. Στις 10 Απριλίου 2013, η απάτη αποκαλύφθηκε από την αστυνομία, η οποία εξέδωσε ανακοίνωση με όλες τις λεπτομέρειες.

Οι τεχνικοί πρόσθεταν στο ολοκαίνουριο σώμα που τους έστελνε άμεσα η Apple, μια μπαταρία και το κάλυμμα στο πίσω μέρος. Στην συνέχεια πουλούσαν τις ανακατασκευασμένες συσκευές ως καινούρια iPhone 4S, με όφελος 1.000 γουάν ανά συσκευή. Η αξία κάθε σώματος (εσωτερικά γνωστό τμήμα της συσκευής ως BAND parts) είναι 3.000 γουάν.

Οι τεχνικοί βρήκαν τρόπο να παρακάμψουν την προτυποποιημένη διαδικασία της Apple, αφού ως πιστοποιημένοι τεχνικοί μπήκαν στο σύστημα διάγνωσης και υποβολής παραγγελιών για εξαρτήματα και έδωσαν σειραϊκούς αριθμούς για 121 συσκευές iPhone 4S, επινοώντας το πρόβλημα που παρουσίασε η καθεμιά. Στην συνέχεια, έστειλαν στην Apple τα δήθεν ελαττωματικά, ψεύτικα τμήματα, επάνω στα οποία είχαν τυπώσει ακόμα και τους σειραϊκούς αριθμούς ώστε να δυσχεράνουν την αποκάλυψη.

Η αστυνομία ειδοποιήθηκε από την Apple τον Ιανουάριο. Έφτασε στα ίχνη των απατεώνων αφού παρατήρησε ότι, όλες οι συσκευές είχαν ενεργοποιηθεί την ίδια ημέρα (20 Δεκεμβρίου), είχαν κοινό ένα μέρος του σειραϊκού τους αριθμού και είχαν επιστραφεί ως ελαττωματικές λίγο πριν λήξει η προθεσμία που θέτει η Apple για την δωρεάν αποστολή ολοκαίνουριων iPhone.

Την ίδια περίοδο στην Κίνα, η Apple βρισκόταν στο επίκεντρο μιας επίθεσης από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης (και συγκεκριμένα, το κρατικό τηλεοπτικό κανάλι CCTV) για την πολιτική επιστροφών και εγγυήσεων που εφαρμόζει η αμερικανική εταιρεία στην χώρα. Η κυριότερη ένσταση που εκφράστηκε ήταν πως η Apple δεν ανανέωνε την ετήσια εγγύηση σε iPhone 4 και iPhone 4S που χρειάζονται επισκευή περισσότερες από 15 ημέρες μετά την αγορά τους, παρά το γεγονός ότι το μόνο που είχε απομείνει από την ελαττωματική συσκευή ήταν το πίσω κάλυμμα. Μάλιστα, η Κίνα κατηγορούσε την Apple για διακριτική μεταχείριση εις βάρος των Κινέζων καταναλωτών σε σχέση με τους πελάτες της σε άλλες χώρες. Η πολιτική αυτή άλλαξε, μετά την «ειλικρινή συγνώμη» που εξέφρασε με επίσημη επιστολή του ο νέος CEO της εταιρείας, Τιμ Κουκ.

In.gr Τεχνολογία