Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
WebOS σε όλα τα PC με Windows της Hewlett Packard από το 2012

WebOS σε όλα τα PC με Windows της Hewlett Packard από το 2012

Αρχής γενομένης το 2012, εκατομμύρια PC με Windows που διανέμει στην παγκόσμια αγορά η Hewlett Packard θα φέρουν επιπρόσθετα το WebOS, το λειτουργικό που έχει από το 2010 στις παλάμες του ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπολογιστών, μετά την εξαγορά της Palm.

Αρχής γενομένης το 2012, εκατομμύρια PC με Windows που διανέμει στην παγκόσμια αγορά η Hewlett Packard θα φέρουν επιπρόσθετα το WebOS, το λειτουργικό που έχει από το Μάιο του 2010 στις παλάμες του ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπολογιστών, μετά την εξαγορά της Palm. Η IDC υπολογίζει ότι η HP διέθεσε το 2010 περί τα 64 εκατομμύρια υπολογιστές (desktop, laptop και netbook) παγκοσμίως.

H είδηση έρχεται από τα χείλη του επικεφαλής της HP, Leo Apotheker στο δίκτυο Bloomberg. Όπως εξηγεί ο CEO, η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια τόσο μεγάλη πλατφόρμα και βάση χρηστών ώστε να αποκτήσουν ικανό κίνητρο οι προγραμματιστές να αναπτύξουν εφαρμογές πάνω στο WebOS και μάλιστα γρήγορα -διαφοροποιώντας έτσι όχι μόνο τα PC της Hewlett Packard, αλλά και τα tablet και τα smartphone της εταιρείας (συσκευές για την επικοινωνία των οποίων η εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση με την τεχνολογία HP Synergy).

Το μοντέλο δείχνει να επαναλαμβάνεται: η Apple προωθεί το δικό της λειτουργικό σύστημα σε υπολογιστές, ταμπλέτες και τηλέφωνα αποκλειστικά δικής της κατασκευής και διατηρεί το δικό της κατάστημα εφαρμογών App Store (και για Mac) για κάθε μια κατηγορία. Ομοίως, η Google προωθεί το Android σε tablet και smartphone και διατηρεί το δικό της Android Market, παρά το γεγονός ότι δεν ελέγχει στον ίδιο βαθμό το hardware. Το προφανές μειονέκτημα της, κατά τα άλλα μεγάλης, Hewlett Packard είναι η απουσία εφαρμογών για το WebOS, όταν η πλατφόρμα της Apple διατηρεί την πρωτιά και το Android ακολουθεί με ταχύτατους ρυθμούς. Αν το καλοσκεφτεί κανείς, και η Microsoft επιχειρεί κάτι ανάλογο με τα Windows Phone 7 σε smartphone και το Microsoft Marketplace (όπου οι developer μπορούν να αξιοποιήσουν ήδη προγραμματιστικές γνώσεις από την πλατφόρμα των Windows για PC).

Με αυτόν τον τρόπο, κάθε κατασκευαστής επιχειρεί να «κλειδώσει» τους χρήστες στις δικές του υπηρεσίες (GMail, Google Maps, Google Search, Google Android Marketplace και λοιπά στα Android, all-things-Apple στο iOS, Xbox Live, Windows Live Messenger και το σύνολο των υπηρεσιών Live από τη Microsoft στα smartphone με WP7 που προεκτείνονται στα PC με Windows). Φυσικά, πάντοτε υπάρχουν εξαιρέσεις που επιβάλλονται από τις εκάστοτε συνθήκες (και ουσιαστικά τις συνήθειές μας, αφού όλα τα παραπάνω δεν αφήνουν εκτός Facebook ή Twitter).

Έτσι, ο χρήστης αποκτά ένα ακόμα κίνητρο να δεθεί στο άρμα μιας εταιρείας, καθώς ο συγχρονισμός και το μοίρασμα των προσωπικών του δεδομένων αποτελεί μέρος της «συμφωνίας»: οι φωτογραφίες από το κινητό ανεβαίνουν στη διαδικτυακή υπηρεσία της ίδιας εταιρείας, οι επαφές, το ημερολόγιο και τα e-mail μεταφέρονται στην ταμπλέτα, μουσική και βίντεο συγχρονίζονται, το δίκτυο online gaming και το κατάστημα app είναι ίδια σε όλες τις διαφορετικές αλλά συνεργαζόμενες συσκευές). Μάλιστα, η λογική αυτή ενίοτε επεκτείνεται και στα περιφερειακά, όπως για παράδειγμα στους εκτυπωτές.

Από την άλλη, το «οικοσύστημα» δεν αφορά πάντα και προμηθευτή hardware, -συμβαίνει με την Apple, όχι όμως με την Google και το Android ενώ με την Microsoft τα πράγματα διαφοροποιούνται ελαφρώς, αφού ναι μεν η εταιρεία δεν κατασκευάζει PC, tablet και smartphone θέτει όμως αυστηρές προδιαγραφές για αυτά.

Συνολικά, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι ως χρήστες έχουμε αρχίσει να κοιτάμε «αλλού», όταν δεν απέχει πολύ η εποχή που δεν είχαμε ανάλογες επιλογές, αν εξαιρέσουμε το Linux και τις εφαρμογές του.

In.gr Τεχνολογία

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024