Ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares δήλωσε στα περιθώρια της έκθεσης CES ότι ο πολυεθνικός όμιλος, δεν σκοπεύει πλέον να ασχοληθεί με το lobbying, διακόπτοντας οποιαδήποτε τέτοιου είδους διαπραγμάτευση, ενώ όπως έχει γίνει γνωστό ήδη πριν το τέλος του 2022 ο όμιλος δεν αποτελεί πλέον μέλος του ACEA, του lobby ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου, μια κίνηση που αντικατοπτρίζει επακριβώς το σκεπτικό του επικεφαλής του ομίλου και άλλοτε προέδρου και του ACEA.

«Δεν έχουμε πλέον λομπίστες. Δεν διαπραγματευόμαστε πια. Δεν μπορούμε πλέον να περιμένουμε από τις κυβερνήσεις να πάρουν τις απαιτούμενες αποφάσεις. Πρέπει να είμαστε ταχύτεροι από τους κανονισμούς» τόνισε ο ίδιος προσθέτοντας παράλληλα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προλαμβάνει ότι η πολιτική θα επιβάλει ως το επόμενο βήμα σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

O Carlos Tavares όπως και η πλειονότητα των στελεχών της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν εκφράσει επανειλημμένως την έμμεση πλην σαφή δυσαρέσκειά τους για τον τρόπο που τα κέντρα λήψης αποφάσεων στην Ευρώπη, αποφασίζουν, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε σχέση με το ζήτημα περιορισμού των εκπομπών ρύπων.

Συγκεκριμένα ο Carlos Tavares έχει ζητήσει επανειλημμένως ο σχεδιασμός για την νέα περιβαλλοντική νομοθεσία να βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα και όχι σε μέσα πίεσης και μεταβλητές παραμέτρους.

«Κατά την άποψή μου, υπάρχουν δύο οπτικές στον κόσμο προκειμένου να λύσουμε το ζήτημα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα: υπάρχει η πραγματιστική οπτική και η δογματική οπτική. Η πραγματιστική οπτική επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα με ένα όσο το δυνατόν πιο ευρύ και αποτελεσματικό τρόπο, μεταχειριζόμενη ένα έξυπνο μείγμα τεχνολογίας κινητήρων. Η δογματική από την άλλη έγκειται στην πεποίθηση ότι ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες», τόνισε ο ίδιος.

Διευκρινίζοντας τις σκέψεις του, ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis ανέφερε επίσης ότι οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπές ρύπων που τίθενται στην ΕΕ με ορίζοντα το 2035 αφορούν μόνο τις νέες ταξινομήσεις χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τον κύριο όγκο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν. Όπως πρόσθεσε, πολλοί καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν καινούριο αυτοκινήτων, ιδίως στην συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία και όταν οι τιμές των αυτοκινήτων αυξάνονται προκειμένου να καλυφθεί το κόστος των τεχνολογιών που θα επιτρέψουν την εναρμόνιση με τις νέες, αυστηρότερες προδιαγραφές.

«Αντί για αυτό, οι καταναλωτές θα εξακολουθήσουν να οδηγούν για ακόμα περισσότερο τα παρωχημένης τεχνολογίας και πιο επιβλαβή για το περιβάλλον αυτοκίνητά τους», κατέληξε ο ίδιος.