Μια νέα εφαρμογή υπόσχεται να βοηθήσει τους πεζούς της Βαρκελώνης να βρίσκουν πάντα την πιο… σκιερή διαδρομή, για να αποφεύγουν τον καύσωνα.

Η εφαρμογή Cool Walks, ένα εργαλείο που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού οπτικοποίησης δεδομένων, έχει στόχο να υποδείξει στους χρήστες μια ποικιλία διαδρομών με τα πόδια προς τον τελικό προορισμό τους που θα τους προστατεύσουν από τη θερμοπληξία.

Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν την πιο άμεση διαδρομή ή μια εναλλακτική, ενδεχομένως μεγαλύτερη πορεία, που θα τους προσφέρει επιπλέον σκιά. Επίσης, μπορούν να επιλέξουν τη λειτουργία… «βαμπίρ», που αποφεύγει την ηλιοφάνεια «με κάθε κόστος». Επιπλέον, το app τους δείχνει τον δρόμο για βρύσες με πόσιμο νερό, αλλά και για μέρη που μπορούν να τους προσφέρουν ένα προσωρινό καταφύγιο από τον ήλιο.

Η εφαρμογή χρησιμοποιεί ένα εργαλείο που λέγεται Lidar και το οποίο δημιουργεί μοντέλα υψηλής ανάλυσης που δείχνουν το ύψος των πραγμάτων σε σχέση με το έδαφος, με ακρίβεια 10 εκατοστών. Αυτές οι πληροφορίες συνδυάζονται με την πορεία του ήλιου και εντοπίζουν τα σκιερά σημεία ανά πάσα στιγμή της ημέρας.

Η Βαρκελώνη προσπαθεί να πρασινίσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα προκειμένου να αμβλύνει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Έχει χαράξει ένα φιλόδοξο εικοσαετές σχέδιο δεντροφύτευσης, που αν στεφθεί με επιτυχία θα αυξήσει την έκτασή της που καλύπτεται από δέντρα, από το σημερινό 25% στο 30%.

Προς το παρόν, το app χαρτογραφεί μόνο μια συνοικία της Βαρκελώνης, όμως γίνονται προσπάθειες ώστε σύντομα να παρέχει πληροφορίες για το πώς η πόλη στο σύνολό της μπορεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες ακραίας ζέστης, για την προστασία των πολιτών και της οικονομίας της.

Ο καύσωνας σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κλιματικό φαινόμενο. Σύμφωνα με το C40, μια οργάνωση για το κλίμα που αποτελείται από 97 πόλεις σε όλο τον κόσμο, τα φαινόμενα ακραίου καύσωνα μπορούν να αυξήσουν τη θνησιμότητα ακόμη και κατά 14%, ενώ η μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων οδηγεί σε καταστροφές υποδομών όπως τα οδικά και τα σιδηροδρομικά δίκτυα.

Όπως αναφέρει στον Guardian ο Τζον Μπερκ, πρώην δημοτικός σύμβουλος στο Λονδίνο και υπεύθυνος για μαζικές δεντροφυτεύσεις, η επιστημονική βιβλιογραφία έχει καταλήξει ότι τουλάχιστον το 40% των δρόμων θα πρέπει να καλύπτεται από τη σκιά δέντρων, ενώ απαιτούνται και άλλες τροποποιήσεις των υποδομών, όπως η απομάκρυνση του τσιμέντου που παγιδεύει τη θερμότητα, προκειμένου να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο