Τα 11 άρθρα της τροπολογίας για τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ είναι απόλυτα αναγκαία και ουσιαστικά προκειμένου να μπορέσουν, την επόμενη ημέρα, με την διαφύλαξη των εργαζομένων τους, αλλά και με ποιοτικές και άμεσες υπηρεσίες για τους πολίτες, να παραμείνουν καθολικός ταχυδρομικός πάροχος και να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες σε όλη την επικράτεια, ανέφερε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, απαντώντας στην Ολομέλεια στις επικρίσεις και τις ενστάσεις της αντιπολίτευσης.

Καθολική ταχυδρομική υπηρεσία

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόνισε πως η κυβέρνηση, όπως και οι πολίτες «θέλουμε να υπάρχει καθολική ταχυδρομική υπηρεσία στην Ελλάδα, τα ΕΛΤΑ να έχουν παρουσία ακόμα και στο πιο απόμακρο σημείο της επικράτειας και να προσφέρονται ποιοτικές υπηρεσίες».

Δυστυχώς, ανέφερε, «με ευθύνες πολλών και για πολλά χρόνια, αλλά κυρίως με τις τραγικές ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης, τα ΕΛΤΑ, η αρχαιότερη εταιρεία του ελληνικού Δημοσίου που δημιουργήθηκε από τον Ιωάννη Καποδίστρια το 1828, απαξιώθηκε και έφτασε στο σημείο να παρακρατεί τα χρήματα που πλήρωναν οι συνδρομητές της ΔΕΗ για τους λογαριασμούς τους, προκειμένου να μπορεί να καλύψει τα λειτουργικά της έξοδα».

Τα ΕΛΤΑ, είπε, έφτασαν στα«7 εκατ. ευρώ μηνιαίο έλλειμμα και επί κυβέρνησης, η διοίκηση των ΕΛΤΑ μπορεί να το έχει περιορίσει στα 4 εκατ. ευρώ, αλλά αυτό από μόνο του δεν επαρκεί» και σημείωσε ότι καμία εταιρεία «δεν μπορεί να κρατηθεί στην ζωή εάν το 70% των εσόδων της απαιτούνται για την κάλυψη του μισθολογικού της κόστους».

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, ενημέρωσε πως σήμερα τα ΕΛΤΑ έχουν 5.000 μόνιμους εργαζόμενους στις δύο υπηρεσίες του Οργανισμού. Με την τροπολογία που κατατέθηκε δίνεται η δυνατότητα, αρχικά εθελούσιας εξόδου σε όσους επιθυμούν. Στην συνέχεια, η δυνατότητα μετακίνησης εργαζομένων για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εντός των ΕΛΤΑ. Και ακολούθως η δυνατότητα μετακίνησης προς άλλους φορείς του Δημοσίου. Τόνισε πως «η εργασία όσων απασχολούνται στα ΕΛΤΑ σήμερα είναι διασφαλισμένη και οι δυνατότητες που δίνονται πολλές και σε όλους».

Ο κ. Γιώργος Γεωργαντάς ξεκαθάρισε ότι «ο τελικός και δεσμευτικός στόχος μας είναι τα ΕΛΤΑ να παραμείνουν με κρατική εποπτεία, ως προς την καθολική ταχυδρομική της υπηρεσία όπως έχουν διαμορφωθεί με τις παρεμβάσεις που υπήρξαν, του 2018».

Αφαιρεί εμπόδια για την ιδιωτικοποίηση

Την απόσυρση της τροπολογίας που διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ ζήτησε και στην Ολομέλεια της Βουλής το ΚΚΕ. Η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης με την τροπολογία είναι με συνοπτικές διαδικασίες να αφαιρεθούν τα όποια εμπόδια υπάρχουν για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ και πρόσθεσε ότι σε αυτήν την κατεύθυνση έχουν βάλει κι άλλοι το χεράκι τους κι ας σηκώνουν σήμερα υποκριτικά τους τόνους της αντιπαράθεσης. Υπογράμμισε ότι και αυτή η τροπολογία δείχνει όπως η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία, για να περάσει σωρεία αντιλαϊκών μέτρων.

Dealer συμφερόντων

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά είχε σήμερα τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο Ηλία Μπακέλλα και μέλη της ΕΕ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΕΛΤΑ, με αντικείμενο την «απαράδεκτη κυβερνητική τροπολογία» που συζητείται στη Βουλή.

Στην συζήτηση ήταν παρόντες ο Γραμματέας της ΚΟ Β. Κεγκέρογλου,οι αρμόδιοι βουλευτές Γιώργος Μουλκιώτης και Ιλχάν Αχμέτ και οι γραμματείς των Τομέων
Ψηφιακής Πολιτικής και Εργασίας Ν. Ανδρουλακάκης και Χ. Μέγας.

Αμέσως μετά την τηλεδιάσκεψη η Φώφη Γεννηματά δήλωσε:

«Με μια μονοκονδυλιά η Κυβέρνηση καταργεί το σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ. Προωθεί το μοντέλο της φθηνής και απαξιωμένης εργασίας τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στον  ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ταυτόχρονα στρώνει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, με δαπάνες του δημοσίου.

Προφανώς έχουν βρει τον ιδιώτη και επιχειρούν να δημιουργήσουν ολιγοπώλιο σε βάρος του Έλληνα καταναλωτή. Για μια ακόμη φορά η ΝΔ σε ρόλο dealer συμφερόντων.