Οι Hyundai και KIA χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας για τις ανάγκες ψύξης/θέρμανσης των μπαταριών των ηλεκτροκίνητων μοντέλων τους από την πρώτη ηλεκτρική πρόταση του κορεατικού ομίλου, το KIA Soul EV το οποίο παρουσιάστηκε το 2014.

Έκτοτε τα ηλεκτρικά μοντέλα του κορεατικού ομίλου υπακούουν στις πολλαπλασιαστικές τάσεις του είδους, που αναπόφευκτα έχει βελτιωθεί σημαντικά προτάσσοντας σημαντικές καινοτομίες. Σε αυτές συγκαταλέγεται η νέου σχεδιασμού αντλία θερμότητας των κορεατών κατασκευαστών η οποία αν και βασίζεται σε ένα απλό σκεπτικό, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των μπαταριών σε ακραίες συνθήκες.

Η καινοτομία στην αντλία θερμότητας των KIA και Hyundai έγκειται στο γεγονός ότι αντλεί θερμότητα από ευρεία γκάμα εξαρτημάτων του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων του ηλεκτρικού μοτέρ, των εναλλακτών ακόμα και από το σύστημα φόρτισης προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των μπαταριών, διατηρώντας έτσι σταθερή την απόδοσή του σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Για την ακρίβεια, υπό το σκεπτικό της συγκεκριμένης τεχνολογίας οποιοδήποτε εξάρτημα του αυτοκινήτου θα μπορούσε δυνητικά να αξιοποιηθεί ως πηγή θερμότητας για τη διατήρηση της σταθερής θερμοκρασίας των μπαταριών και της απόδοσής τους.

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε κατά τη διάρκεια εξαντλητικών χειμερινών δοκιμών των ηλεκτρικών πρωτοτύπων από τους μηχανικούς του κορεατικού ομίλου οι οποίοι και αναζήτησαν τρόπους να αναστρέψουν τις ενεργειακές απώλειες που υφίστανται οι μπαταρίες σε χαμηλές θερμοκρασίας, επηρεάζοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου.

Ενδεικτικό της αποτελεσματικότητας του νέου σχεδιασμού αντλίας θερμότητας, είναι ότι σε  δοκιμές που διεξήγαγε ο νορβηγικός σύνδεσμος αυτοκινήτου, σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, το ηλεκτροκίνητο Hyundai Kona αναδείχθηκε ως το αυτοκίνητο που μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα σε ακραίες συνθήκες σε ό,τι αφορά τη διατήρηση της απόδοσης της μπαταρίας και κατ΄επέκταση της αυτονομίας του.

Βαρύνουσα σημασία στην αποτελεσματικότητα του συστήματος διαδραματίζει, σύμφωνα με τον κορεατικό όμιλο το γεγονός ότι, στην περίπτωση των ηλεκτροκίνητων Hyundai και KIA αξιοποιούνται υδρόψυκτες αντί αερόψυκτων μπαταριών, στοιχείο που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Κορεατών, αυξάνει την αποδοτικότητά τους κατά 35%.

Χαρακτηριστικό της σημασίας του συστήματος ψύξης των μπαταριών, είναι ότι σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το κορεατικό υπουργείο περιβάλλοντος σε ηλεκτροκίνητα οχήματα διαφόρων κατασκευαστών, αναφέρει ότι «σε θερμοκρασίες κάτω των -7 βαθμών Κελσίου, η αυτονομία των  Hyundai Kona EV και KIA Niro EV δεν μειώθηκε κάτω από 90% όταν σε ηλεκτροκίνητα οχήματα άλλων κατασκευαστών χωρίς αντλία θερμότητας η απόδοση των μπαταριών και η αυτονομία παρουσίαζαν πτώση που κυμαινόταν από 18% έως και 43%»