Έτρεχαν και δεν έφταναν μετά το διάγγελμα του πρωθυπουργού όχι μόνον οι φορείς των αστικών συγκοινωνιών αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οι ανακοινώσεις για τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια τους έπιασαν, σύμφωνα με τον «Βηματοδότη», εξαπίνης. Ενώ όλοι ψάχνονταν για τη νέα τιμή του εισιτηρίου και μετά το πρώτο σοκ, τα μολύβια πήραν φωτιά. Πυρετός διαβουλεύσεων ακολούθησε την πρόταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, το εισιτήριο να κατέβει στο 1,20 από το 1,40 που ήταν πριν. Βλέπετε, ο τελικός λόγος σε αυτές τις περιπτώσεις ανήκει σε αυτόν που χάνει τα λεφτά, δηλαδή στο υπουργείο Οικονομικών.

Οι προσθαφαιρέσεις και οι στρογγυλοποιήσεις έφεραν πονοκέφαλο στους επιτελείς, γιατί στο τέλος ο λογαριασμός είναι ένας, αλλά όπως πληροφορούμαι κεντρικό ρόλο έπαιξαν οι δυνατότητες του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να δώσει…ρέστα. Το λογισμικό του συστήματος -που ουκ ολίγα προβλήματα έχει δημιουργήσει- κάθε φορά που γίνεται μια αλλαγή πρέπει να προσαρμόζεται.

Και κάθε αλλαγή βεβαίως που είναι εκτός σύμβασης, έχει και κόστος. Πάντως το κίνητρο για να γυρίσουν περισσότεροι επιβάτες στα ΜΜΜ, των οποίων τα έσοδα είδαν τον πάτο του βαρελιού μέσα στο lockdown, είναι μεγαλύτερο στοίχημα για τη βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών που μην ξεχνάμε ότι ανήκουν στο Υπερταμείο. Οι εισπράξεις μειώθηκαν πάνω από 90%, ενώ η συνολική επίπτωση της κρίσης μπορεί να ξεπεράσει και τα 150 εκατ. ευρώ.