Σχεδιαστής μόδας, ενδυματολόγος θεατρικών παραστάσεων στο Μπρόντγουεϊ, παρουσιαστής τηλεοπτικών εκπομπών, περφόρμερ καμπαρέ.  O Άιζακ Μιζράχι (Isaac Mizrahi) μιλά για τη ζωή του με το ίδιο μείγμα πνεύματος και σκωπτικής διάθεσης, που χαρακτηρίζει τα δημοφιλή σχέδιά του στα απομνημονεύματά του που κυκλοφόρησαν από τον εκδοτικό τίτλο Flatiron.

Στο βιβλίο με τίτλο «Ι.Μ. A Memoir» ο Άιζακ Μιζράχι προσφέρει μια αιχμηρή, ειλικρινή και συγκινητική ματιά στη ζωή του μέχρι στιγμής. Μεγαλώνοντας στο Μπρούκλιν ως γκέι σε μια συντηρητική οικογένεια Σύρων Ορθόδοξων Εβραίων, ο Άιζακ είχε μοναδικά ταλέντα που τελικά τον οδήγησαν στη μόδα και αργότερα σε κύκλους προσωπικοτήτων των δεκαετιών του 20ου και του 21ου αιώνα: Ρίτσαρντ Άβεντον, Όντρεϊ Χέπμπορν, Άννα Γουίντουρ, Μέριλ Στριπ, Όπρα Γουίνφρεϊ.

Στα απομνημονεύματά του ο Άιζακ Μιζράχι, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρεται στην αγάπη του για τη Νέα Υόρκη, στις μάχες του με το βάρος, την αϋπνία και την κατάθλιψη. Μιλά για τα όσα βίωσε ως ομοφυλόφιλος άνδρας σε ομοφοβική εποχή παρακολουθώντας τις επιζήμιες επιπτώσεις της επιδημίας του AIDS.

 

Γεμάτη με προσωπικές λεπτομέρειες και με απαράμιλλο έξυπνο χιούμορ, η αφήγηση του Μιζράχι αποκαλύπτει όχι μόνο τη γοητεία των χρόνων του, αλλά και το θάρρος κάτω από τη λάμψη.

Με ιστορίες εντός και εκτός των προβολέων το βιβλίο φωτίζει βαθιές συναισθηματικές αλήθειες. Ο Μιζράχι δεν αναφέρεται μόνο στον γάμο της Λάιζα Μινέλι και τις νύχτες στο Στούντιο 54 – αλλά και τις δύσκολες στιγμές της ζωής του, όπως ο θάνατος του πατέρα του και η δική του κατάθλιψη.

Η μόδα στο προσκήνιο

Ο Άιζακ Μιζράχι έφθασε στη σκηνή της μόδας της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Εργάστηκε αρχικά στους Πέρι Έλις και Κάλβιν Κλάιν. «Ό,τι έλειπε από τον κόσμο», γράφει στο βιβλίο, κοιτάζοντας πίσω στον χρόνο, «ήταν αμερικανικά ρούχα με πραγματική αίσθηση χιούμορ. Και χρώμα!».

Ο Άιζακ Μιζράχι, ο οποίος τώρα έχει δική του εταιρεία παραγωγής είπε κάποτε στο Vogue ότι «η επίλυση προβλημάτων» είναι ο λόγος για τον οποίο έγινε σχεδιαστής.

Αν και ήταν καινοτόμος και συχνά μπροστά από την εποχή του, ο Μιζράχι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως πρωτοποριακός σχεδιαστής. Μάλλον η ειδικότητά του ήταν η επανεξέταση των κλασικών σε νέα σχήματα ή/και πολυτελείς δημιουργίες που εκφράζουν άνεση και όχι δυσκαμψία. Τα σχέδια του είναι μια αντανάκλαση του εαυτού του: ενθουσιώδης, αισιόδοξος, ευγενής και πάντα προσωπικός, αναφέρει το Vogue.

Η μητέρα του υπήρξε μια σταθερή πηγή έμπνευσης, ενδυματολογικά και όχι μόνο. «Το πνεύμα και το θάρρος ήταν τα πιο σημαντικά στοιχεία του στυλ και τα χρήματα δεν ήταν τα πάντα» αναφέρει ο σχεδιαστής στα απομνημονεύματά του.

«Δεν μου αρέσει να βαριέμαι. Αυτό ήταν μία κεντρική σύγκρουση για μένα, το γεγονός ότι δεν εστιάζω πραγματικά σε ένα πράγμα» αναφέρει. «Ένας καλλιτέχνης, ένας συγγραφέας, παγιδευμένος στο σώμα ενός σχεδιαστή μόδας». Έτσι περιγράφει τον εαυτό του ο Άιζακ Μιζράχι.