Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Δικαστική απόφαση για τροχαίο με τη… συνδρομή Μπαμπινιώτη
(φωτό αρχείου Eurokinissi)

Δικαστική απόφαση για τροχαίο με τη… συνδρομή Μπαμπινιώτη

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Κύπρου που εκδίκασε την έφεση αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ακόμα και λεξικά για να εξηγήσει τον όρο «εμπορία».

Τι θα μπορούσε να περιμένει ιδιοκτήτης αυτοκινήτου, όταν το όχημά του, ενώ είναι σταθμευμένο νομίμως, υπέστη ζημιά από άλλο αυτοκίνητο, το οποίο καλύπτεται από ασφάλεια; Η προφανής απάντηση, είναι να αποζημιωθεί για τις ζημιές.

Ωστόσο, στην περίπτωση γυναίκας που είχε σταθμευμένο το όχημά της και της το έκανε «σκόνη και θρύψαλα» άλλο όχημα, το «προφανές» χρειάστηκε 14 χρόνια για να αποδειχθεί μέσα από δαπανηρές και μακρές δικαστικές διαδικασίες.

Η υπόθεση

Η υπόθεση αφορά ατύχημα που συνέβη το 2005. Αυτοκίνητο που οδηγούσε ο S, το οποίο ανήκε στην εταιρεία Georgiades Travel Agency Ltd και καλυπτόταν από ασφαλιστικό συμβόλαιο της εταιρείας «Κόσμος», έπεσε στο σταθμευμένο όχημα γυναίκας, προκαλώντας ζημιές ύψους 3.000 ευρώ.

Η ιδιοκτήτρια απαίτησε την κάλυψη της ζημιάς που υπέστη, από την ασφαλιστική εταιρεία «Κόσμος». Ωστόσο, το δικαστήριο κατά την εκδίκαση της αγωγής, απεφάνθη ότι η ασφαλιστική εταιρεία δεν είχε ευθύνη, γιατί στο συμβόλαιο αναφερόταν ότι το ασφαλισμένο όχημα δεν καλύπτεται αν χρησιμοποιείται για σκοπούς εμπορίας.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του αυτοκινήτου είχε δηλώσει πως παραχώρησε το όχημα στον S για να το δοκιμάσει με σκοπό να το αγοράσει, και ως εκ τούτου επρόκειτο για εμπορική πράξη και τη στιγμή του ατυχήματος το αυτοκίνητο δεν είχε ασφαλιστική κάλυψη! Με απλά λόγια, η γυναίκα που χωρίς να ευθύνεται είδε το αυτοκίνητό της κατεστραμμένο, θα έπρεπε να κυνηγάει τον οδηγό S και την ιδιοκτήτρια εταιρεία για να αποζημιωθεί.

Τι σημαίνει «εμπορία»

Το Ανώτατο Δικαστήριο που εκδίκασε την έφεση χρησιμοποίησε ακόμα και λεξικά, μεταξύ αυτών και του Γ. Μπαμπινιώτη, για να εξηγήσει τον όρο «εμπορία». Οπως σημειώνεται στην απόφαση, «η λέξη «εμπορία» παραπέμπει σε άσκηση του επαγγέλματος του εμπόρου αυτοκινήτων.

Από τη μαρτυρία που είχε προσαχθεί και τα ευρήματα του πρωτόδικου δικαστηρίου, η εταιρεία Georgiades Travel Agency Ltd ασχολείτο με τουριστικά θέματα και όχι με αγοραπωλησίες οχημάτων. Το να εξουσιοδοτήσει τον S. να οδηγήσει το αυτοκίνητο για τον συγκεκριμένο σκοπό, αποτελούσε μεμονωμένη ενέργεια της ιδιοκτήτριας εταιρείας και δεν εντασσόταν στο πλαίσιο των επαγγελματικών δραστηριοτήτων της, που ήταν οι τουριστικές επιχειρήσεις.

Δεν υπήρξε επίσης καμία μαρτυρία ότι η εξουσιοδότηση που δόθηκε στον S. να το οδηγήσει – και αν του αρέσει να το αγοράσει – αποσκοπούσε στην αποκόμιση κέρδους, απαραίτητο στοιχείο για να θεωρηθεί εμπορία.

Το ότι η εμπορία οχημάτων αναφέρεται σε επάγγελμα και όχι σε μεμονωμένη σύμβαση αγοραπωλησίας αυτοκινήτου, επιβεβαιώθηκε και από αυτήν ακόμη την πρόταση ασφάλισης, στην οποία, σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται στην εμπορία, παραπέμπει σαφώς σε επαγγελματίες.

Με απλά λόγια, αν κάποιος δώσει το αυτοκίνητό του σε κάποιον άλλο με σκοπό να το δοκιμάσει για να το αγοράσει, δεν αποτελεί εμπορική πράξη.

Πληρώστε με τόκο

Με την απόφαση των δικαστών Στ. Ναθαναήλ, Κ. Σταματίου και Α. Πούγιουρου, η ασφαλιστική εταιρεία «Κόσμος» καλείται να πληρώσει το ποσό των 3.000 ευρώ, με τόκο προς 8% ετησίως από 23/5/06, πλέον 28 ευρώ έξοδα έκδοσης της απόφασης στην αγωγή, πλέον 1.045 ευρώ έξοδα αγωγής με τόκο 8% από 23/5/06 μέχρι εξόφλησης, πλέον ΦΠΑ επί του ποσού των 970 ευρώ.

Επίσης, θα πληρώσει τα πρωτόδικα δικαστικά έξοδα αλλά και τα έξοδα της έφεσης.

Με το πάσο τους

Δεν θα μπορούσε, στη συγκεκριμένη υπόθεση να μην επισημανθεί και το γεγονός ότι χρειάστηκε να περάσουν 14 χρόνια από το συμβάν για να τελεσιδικήσει μια όχι και τόσο πολύπλοκη υπόθεση.

Εχει ειπωθεί πολλές φορές ότι η καθυστέρηση στην απονομή δικαιοσύνης ισοδυναμεί με μη απονομή δικαιοσύνης και αυτό το βλέπουμε καθημερινώς με δικαστικές αποφάσεις που αφορούν υποθέσεις οι οποίες βρίσκονται στα δικαστήρια για περισσότερο από μια δεκαετία.

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι πολίτες που δεν έχουν το κουράγιο να παλεύουν και να επιβαρύνονται με τεράστια έξοδα για πολλά χρόνια εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια.

Πηγή: Πολίτης

Only in

Με 30 υπογραφές και σεβασμό στα όργανα η υποψηφιότητα Κασσελάκη – Κλειδώνει ο Φάμελλος για τους «100», ρυθμιστής ο Πολάκης στην ΚΕ

Η Πολιτική Γραμματεία εισηγείται να ισχύσουν οι ίδιοι όροι με τις κάλπες που στήθηκαν πριν ένα χρόνο, δηλαδή συλλογή 30 υπογραφών από μέλη της ΚΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024