Φωτογραφία: AUTOMEDIA

Η αυτόνομη οδήγηση είναι η μία από τις δύο πιο δημοφιλείς τάσεις που απασχολούν τα κέντρα έρευνας και εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών και όχι μόνο, με στόχο ένα μέλλον όπου δεν θα είναι απαραίτητη η συνδρομή του οδηγού στη διαδικασία, τουλάχιστον όταν ο ίδιος δεν το επιθυμεί.

Επί του παρόντος ωστόσο, τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά, και εξοπλίζονται με μια σειρά από σοφιστικέ συστήματα υποβοήθησης που τους εξασφαλίζουν τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης, μπορούν λόγω τεχνολογικών όσο και νομικών κωλυμάτων μπορούν να προσφέρουν αυτονομία επιπέδου 2 στην σχετική κλίμακα από 1 έως το 5 που έχει διαμορφωθεί για την κατηγοριοποίηση των συγκεκριμένων τεχνολογιών.

Η Mercedes-Benz δηλώνει καθ΄όλα έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα, δηλαδή να ενισχύσει τις δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης των αυτοκινήτων της, με αφετηρία την νέα γενιά της S-Class η οποία θα κάνει την εμφάνισή της το 2020 με μια σειρά συστημάτων επιτήρησης και υποβοήθησης που θα της εξασφαλίζουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

«Είμαστε ένα βήμα πριν την αυτονομία επιπέδου 3 η οποία είναι ο στόχος μας για την νέα S-Class» επεσήμανε ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Mercedes-Benz και από το 2019, επικεφαλής του ομίλου Daimler AG, Ola Kallenius, μην αφήνοντας περιθώρια παρερμηνειών για τις προθέσεις της γερμανικής φίρμας.

Όπως επίσης συμπλήρωσε o ίδιος «από την στιγμή που η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη, μπορεί εύκολα να επεκταθεί ως προαιρετική επιλογή σε μοντέλα ευρύτερης στόχευσης, ειδικά όταν πρόκειται για φίρμας όπως η Mercedes-Benz».

Σε ό,τι αφορά τις «παροχές» των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, θεωρητικά ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με αντίστοιχη τεχνολογία θα μπορεί, υπό συνθήκες, να αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο, ενώ ο οδηγός «νομιμοποιείται» να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και τα μάτια του από το δρόμο, αρκεί να είναι έτοιμος να επέμβει εφόσον το απαιτήσουν τα συστήματα επιτήρησης του αυτοκινήτου.

Εκτός ωστόσο από τις τεχνολογικές απαιτήσεις που προϋποθέτει η εξέλιξη αντίστοιχων συστημάτων, είναι σαφές ότι για την καθολική υιοθέτηση και την πρόοδο αντίστοιχων συστημάτων θα πρέπει να καλυφθεί και ένα μεγάλο κενό σε ό,τι αφορά την νομοθεσία η οποία θα πρέπει να εξελιχθεί αναλόγως με την τεχνολογία.