Σκηνοθετικά» τρικ με ειδικές λήψεις από καμεραμέν-αστυνομικούς χρησιμοποιεί τις τελευταίες εβδομάδες η ΕΛ.ΑΣ για να σχηματίσει δικογραφίες σε βάρος κυρίως αντιεξουσιαστών όπως και άλλων ατόμων που συμμετέχουν σε επιθέσεις κατά αστυνομικών. Πρόκειται για το έσχατο μέσο που χρησιμοποιεί η ΕΛ.ΑΣ για να περιορίσει στοιχειωδώς τη δράση των αναρχικών κι όχι μόνο, ύστερα από εκατοντάδες ανεξέλεγκτες επιθέσεις στην ευρύτερη περιοχή των Εξαρχείων. Καθότι οι προηγούμενες προσπάθειες για την καταδίωξη των υπόπτων από «ομάδες συλλήψεων» και επικάλυψης της ΕΛ.ΑΣ, που υποτίθεται ότι καραδοκούσαν στις γύρω περιοχές, όπως κι άλλες τακτικές είχαν αποτύχει.

Ο φάκελος που σχηματίσθηκε προ μερικών ημερών σε βάρος τριών αντιεξουσιαστών για επιθέσεις εναντίον των ΜΑΤ φαίνεται να έχει στηριχθεί σε βιντεοσκοπήσεις με κάμερες υψηλής ευκρίνειας, από την ΕΛ.ΑΣ, που πλέον μαγνητοσκοπεί μεθοδικά τις κινήσεις των. Με τους …εικονολήπτες της ΕΛ.ΑΣ, που πλαισιώνουν τις δυνάμεις των ΜΑΤ, να έχουν κύριο μέλημα να παίρνουν –ύστερα από ειδική εκπαίδευση- καλύτερα πλάνα των ατόμων που προχωρούν σε νυκτερινές επιθέσεις αλλά και η «σκηνή» της επίθεσης να έχει όσο το δυνατόν καλύτερο φωτισμό για να είναι πιο ευκρινής η καταγραφή. Προκειμένου να τεκμηριώνεται η εμπλοκή τους, με βάση και μεταγενέστερες καταθέσεις των ενστόλων που είχαν δεχθεί τις επιθέσεις αλλά και το αρχείο των υπόπτων που διαθέτουν οι αρχές ασφαλείας.

Η προαναφερόμενη δικογραφία σχηματίσθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2018 από την Υποδιεύθυνση της Κρατικής Ασφάλειας σε βάρος τριών ατόμων ηλικίας 17 έως 23 ετών, που συμμετείχαν –την περίοδο Μαΐου–Ιουνίου 2018- σε τρείς επιθέσεις κατά δυνάμεων των ΜΑΤ στην συμβολή των οδών Πατησίων και Τοσίτσα .

Ο προσδιορισμός των τριών ατόμων από την ΕΛ.ΑΣ ως πρωταγωνιστών στις συγκεκριμένες επιθέσεις, φαίνεται να βασίσθηκε αποκλειστικά σε εμπεριστατωμένη ανάλυση βίντεο που γύρισε η ίδια η ΕΛ.ΑΣ με «ακροβολισμένους» εικονολήπτες που καταγράφουν τα περιστατικά. Οι καμεραμέν της ΕΛ.ΑΣ έρχονται μάλιστα σε συνεννόηση με τους συναδέλφους τους ώστε οι συγκρούσεις να «μεταφέρονται» σε χώρους… στούντιο με καλύτερο οπτικό πεδίο κλπ.

Συμπληρώνεται ότι και σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν είχε επιχειρηθεί μαγνητοσκόπηση των επεισοδίων από αστυνομικούς όπου όμως δεν υπήρχε ο εξοπλισμός και η «σκηνοθεσία» για να υπάρχει στοιχειώδης ευκρίνεια στο οπτικό υλικό. Σημειώνεται πάντως ότι στην περίπτωση του προαναφερόμενου δικαστικού φακέλου η ΕΛ.ΑΣ αναμένει και στοιχεία από σαρώσεις κινητών τηλεφώνων, από καταγραφές συνομιλιών κλπ. Από την άλλη πλευρά νομικοί αναφέρουν ότι η στοιχειοθέτηση εμπλοκής ατόμων με βάση υλικό καμερών έχει αποδειχθεί προβληματική.