Πεντακόσιοι άνθρωποι κάθε εβδομάδα εξακολουθούν να χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης παρά τα στοιχεία που δημοσιοποίησε την Τρίτη 10 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναφέρουν ότι οι θάνατοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημείωσαν πτώση 2% το 2017, ακολουθώντας αντίστοιχη μείωση του 2016 και μια αύξηση 1% του 2015.

Σύμφωνα με την ανάλυση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση των θανάτων κατά 50% την δεκαετία 2010-2020 μοιάζει τώρα ανέφικτος να επιτευχθεί.

Ειδικότερα επισημαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών-μελών, συγκεντρωτικά μείωσε τον αριθμό των θανάτων κατά 20% την περίοδο 2010-2017 ποσοστό που υπολείπεται της μείωσης κατά 38% η οποία απαιτείται για να επιτευχθεί ο στόχος του 2020.

Σχολιάζοντας την δημοσιοποίηση των τελευταίων στοιχείων ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε: «Για τέσσερα συνεχόμενα έτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πενιχρά αποτελέσματα για την Οδική Ασφάλεια. Και για τέσσερα συνεχόμενα έτη δεν έχουν ληφθεί νέα μέτρα από την Ε.Ε για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων θανάτων και τραυματισμών. Είναι ώρα για δράση, το ETSC περιμένει ανυπόμονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει, με ένα σύνολο νομοθετικών ρυθμίσεων για την Οδική Ασφάλεια που αναμένεται από καιρό. Κάνουμε επίκληση για ασφαλέστερα πρότυπα για τα οχήματα όπως η προσαρμογή σε Automated Emergency Braking (ΑEB) και Intelligent Speed Assistance (ISA), καλύτερες υποδομές κανόνων ασφάλειας και ένα στιβαρό πλαίσιο για την ασφαλή εφαρμογή αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός εβδομάδων και όχι μηνών. Είναι επίσης η στιγμή να δούμε ένα νέο μακροπρόθεσμο πλαίσιο για την επόμενη δεκαετία με μια ξεκάθαρη στρατηγική για τη μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας, κάθε βδομάδα».

Κρίσιμο ρόλο για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχει ξεχωριστά και κάθε χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφαρμόζοντας βραχυπρόσθεσμα μέτρα που αφορούν, για παράδειγμα, σε αυξημένα επίπεδα αστυνόμευσης.

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις χωρών που έχουν μειώσει δραματικά τους θανάτους από τροχαία την τελευταία διετία (2016-2017), είναι αυτές της Σλοβενίας (-20%) και της Εσθονίας (-32%), όταν στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι (-10%).