«Από την πρώτη Ιανουαρίου το τιμόνι της εφημερίδας αναλαμβάνει ο Αρθουρ Γκρεγκ» ανακοίνωσε στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου ο Αρθουρ Οκς Σουλτσμπέργκερ, δίνοντας τα ηνία των «New York Times» στον 37χρονο γιο του.

Σύμφωνα με το Βήμα ο νεαρός εκδότης της ιστορικής εφημερίδας της Νέας Υόρκης είναι ο έκτος απόγονος της οικογένειας που αναλαμβάνει το νευραλγικό πόστο του εκδότη από το 1896, οπότε ο πρόγονός του Αντολφ Οκς αγόρασε την εφημερίδα. Ο υιός Σουλτσμπέργκερ αναλαμβάνει σε μια δύσκολη για τον παραδοσιακό Τύπο εποχή. Σε μια προσπάθεια να «ακούσει» το αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας, ο 37ος εκδότης και επί χρόνια δημοσιογράφος – εργάστηκε στις τοπικές εφημερίδες «The Providence Journal» και «The Oregonian» και από το 2009 στους «ΝΥΤ» – απάντησε σε 2.500 ερωτήσεις που του έθεσαν. Ερωτήσεις που σχετίζονται με τον ρόλο του ως εκδότη, τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη που ξεφεύγουν στα κείμενα της εφημερίδας, για τη στάση που κράτησε το έντυπο κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών αλλά και για το μέλλον της εφημερίδας και της δημοσιογραφίας γενικότερα.

Από το 2013 ασχολείται περισσότερο με τη στρατηγική της εφημερίδας «από τότε συνεργάζομαι με συναδέλφους σε όλη την εταιρεία για να απαντήσω σε ένα ουσιαστικό ερώτημα: Πώς μπορούν οι «ΝΥΤ» να κρατήσουν τη δημοσιογραφική τους παράδοση, ενώ παράλληλα εξελίσσονται για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των αναγνωστών τους και να βρουν νέους τρόπους για να μεταδώσουν τις ιστορίες; Παρ’ όλο που έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία δύο χρόνια, το ερώτημα αυτό παραμένει στο επίκεντρο του νέου ρόλου μου ως εκδότη» αναφέρει χαρακτηριστικά στο σημείωμα που προηγείται των απαντήσεών του.

Ανάμεσα στα ερωτήματα που του τέθηκαν δεν θα μπορούσαν να λείπουν και εκείνα για τα περιβόητα «fake news» και πώς αναμένεται οι «New York Times» να αντιδράσουν απέναντι σε εκείνους που χαρακτηρίζουν την εφημερίδα προκατειλημμένη. «Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παραμείνουμε πιστοί στην αποστολή μας να βρούμε και να λέμε τις ιστορίες που έχουν σημασία, χωρίς φόβο. Πιστεύω ότι ο ταχέως αυξανόμενος αριθμός των αναγνωστών και των συνδρομητών μας είναι μια απόδειξη για το ότι οι άνθρωποι όλο και περισσότερο θέλουν ειδήσεις που να μπορούν να εμπιστευτούν. Πιστεύω επίσης ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να βοηθήσουμε τους πολίτες να καταλάβουν γιατί πρέπει να εμπιστεύονται τη δημοσιογραφική μας δραστηριότητα και να παρέχουν μεγαλύτερη διαφάνεια στην αναφορά μας» απαντά ο κ. Σουλτσμπέργκερ.

in.gr