Η σκηνοθέτης Μαρία Αιγινίτου μας μιλάει για την παράσταση «Έξω χονίζε» που ανεβαίνει κάθε


Τι ακριβώς είναι το Μέντιουμ Νίνα και γιατί καλεί στη σκηνή έξι εκτοπλάσματα που συμμετείχαν στο μέτωπο της Θεσσαλονίκης κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο;

Το μέντιουμ Νίνα είναι μία επινόηση που υπονομεύει το ηρωικό ιδεώδες. Η ύπαρξή του επιβάλλει τα στοιχεία της σάτιρας και της παρωδίας στην παράσταση μας. Είναι μία παράδοξη, αντιηρωική παρουσία. Καμιά φορά σκέφτομαι πως κι ο ηθοποιός ένας διάμεσος είναι στην επαφή μας με την Ιστορία.

Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με το Σάκη Σερέφα.

Έχω σταθεί πολύ τυχερή στις συνεργασίες μου με τους συγγραφείς έως τώρα. Ο Μακριδάκης, η Κιτσοπούλου, η Ελεωνόρα Σταθοπούλου, για παράδειγμα, άνθρωποι δραστήριοι, με έντονη και ισχυρή ματιά, με έχουν αφήσει απολύτως ελεύθερη να δημιουργώ κάθε φορά το σύμπαν που φαντάζομαι. Και στην περίπτωση του Σάκη Σερέφα, συνέβη ακριβώς το ίδιο. Είναι μεγάλη γενναιοδωρία να σε αφήνει ένας συγγραφέας να διασκευάσεις το κείμενό του, χωρίς ποτέ να σου ζητήσει έστω ένα δείγμα γραφής, και να παρακολουθεί την πρεμιέρα μαγεμένος σα μικρό παιδί. Είναι μεγάλη τιμή. Χαίρομαι αφάνταστα όταν, μετά από μία συνεργασία, μπορώ να πω ότι κέρδισα έναν φίλο. Αυτό συνέβη και με την περίπτωση του Γιάννη του Μακριδάκη μετά από τη συνεργασία μας στον Ανάμιση ντενεκέ, αυτό συμβαίνει και τώρα με τον Σάκη Σερέφα. Ο Σερέφας, όπως όλοι οι καλοί συγγραφείς, έχει μεγάλη περιέργεια για τη ζωή και είναι ένας μοναδικός αφηγητής.

Έχετε παρουσιάσει σε δική σας σκηνοθεσία τα τελευταία δύο χρόνια έξι νεοελληνικά έργα. Ποιος νοητός άξονα συνδέει τα έργα που επιλέγετε, πέρα από την ελληνικότητά τους;

Μελετώ συστηματικά τη θηριώδη πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης. Αναζητώ από παιδί τη γενεσιουργό αιτία της και παρατηρώντας από μιαν απόσταση τα έργα που επιλέγω, μπορώ να πω ότι είναι απόπειρες να φτάσω ως τη ρίζα της. Και φυσικά γύρω από το θέμα του θανάτου πλέκω πάντα τις ιστορίες μου.

Τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Στα σχέδιά μου για το μέλλον υπάρχουν πάντα το θέατρο, η καλή λογοτεχνία, η διδασκαλία και οι άνθρωποι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ,in.gr